{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af hesten ryg
  • #1   24. sep 2014 Da min hoppe skulle have opbygget muskler starte jeg med, lange skridt ture for lange tøjler. Bagefter begyndte jeg at longere hende og sørgede for at hun søgte ned med hovedet. Det er et par måneder siden nu, og hun har de flotteste ryg muskler:-)

  • #4   24. sep 2014 Okey det lyder skide godt det må jeg gøre lidt brug af smiley

  • #5   24. sep 2014 Min pony døjer lige pt med låsning i ryggen. Hun mangler rygmuskler og skal mere op med ryggen.

    Hestefyssen har givet mig følgende opskrift:

    - Longer hesten mindst 3 dage i ugen i et kvarter, hvor den skal gå langt frem og ned. Evt. brug af indspændingstøjler for at hjælpe den ned. Det skal overvejende være galop - ikke trav.
    - Bomtræning med bomme på jorden og cavalettis. Hesten skal skridte/trave over. Den må ikke springe.
    - Ubegrænset skridt, hvor den går frem og ned. Halvdelen af tiden ligeud, den anden halvdel bøjes den af, mens den går langt frem og ned.
    - Træk en kuglepen på langs under maven nogle gange, så hesten løfter ryggen op. Gøres gerne 2 gange dagligt.
    - Tag to kuglepenne og træk dem ned på hver side af hestens bagdel. Start ca. 10 cm ud fra rygsøjlen og 15 cm op fra haleroden. Hesten skal trækken bagdelen ind under sig og løfte ryggen. Gøres også gerne 2 gange dagligt.
    - Tag en gulerod og lok hestens hoved ned mod forbenene. Man skal stoppe ca. 10 cm før hestens hove. Forbenene skal står lige og hesten må ikke flytte sig. Hold strækket så længe som muligt, inden du giver godbidden.
    -Tag en gulerod og før hestens hoved om på hver side og ned mod jorden. Hesten skal stå med lige forben og må ikke flytte sig. Hold strækket.

    På denne måde får du både trænet musklerne op, får dem strakt ud og du vænner hesten til at løfte ryggen op.

    Så ordene er ridning i skridt og galop, hvor hesten går langt frem og ned, bomtræning, longering i galop, udspænding og løft af ryggen.

    Held og lykke med projektet smiley


  • #6   24. sep 2014 Longering i pessoa mega godt redskab, skridte for lange tøjler og galop i letsæde, hvor hesten arbejder ind under sig og har ryggen oppe :). også med lang tøjle så den kan søge lang og dyb :)..

  • #7   24. sep 2014 Som Ann forklare oppe i tråden. men aldrig med en kold hest (kolde muskler) dette er noget der skal gøres efter arbejde ellers kan man skade musklerne

  • #8   24. sep 2014 Den ene af mine heste går meget meget let til biddet i skridt og det er selvom hun er kold så skal jeg tage meget lidt fat i hende har det en stor betydning når det kun er i skridt eller skal jeg så prøve at varme hende om for lange tøjler ?

  • #9   24. sep 2014 Altid varm en hest op for lange tøjler først.

  • #10   24. sep 2014
    Frem og ned og hold fingrene fra biddet.


  • #11   24. sep 2014 Ja det gør jeg også men hun begynder altid at runde sig hmm jeg må se om jeg kan finde en måde at få hende til at lade vær på

  • #12   24. sep 2014
    Tja, lange løse tøjler - så burde dyret, så fremt den reagere "normalt" strække sig ;o)


  • #13   24. sep 2014 Ja det gør min fjordheste dreng men ikke min haflinger enten slå hun lidt med hoved eller runder sig
    Men hun er der heldigvis ikke længe til de skal have ordnet tænder så det kan være at det vil hjælpe smiley


Kommentér på:
Træning af hesten ryg

Annonce