{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Og væk var han! {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for hjælp smiley
Jeg rider en hest, som nogle gange få en fiks ide om når vi galopere hvor han bare jerne afsted, også kan du gøre alt hvad du vil men han stopper bare ikke, har prøvet både med og uden bid og det er præcis det samme. har prøve at "gasse" hans energi af men alligevel finder han energien til det. Det er ikke fordi han er bange, men det er bare når man tage en langside så gør han det. Er der nogle af jer der har nogle ideer ? smiley
Har haft dyrlæge på ham og tjekket alt, han har ikke ondt nogle steder og har fået ordnet tænder smiley

Håber nogle kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Og væk var han!
  • #2   5. dec 2014 Det der med rideskolesparket forstod jeg ikke, men kan se om han giver et signal for hans løben, men det sker bare sådan det første sekund er han super rolig og dejlig, og bang så løber han væk og stopper ikke før 3 runder efter ligemeget hvor meget ham hiver eller lægger vægt eller hvad man gør smiley
    Men kan prøve at ligge mærke til det !


  • #3   5. dec 2014 Når han begynder at løbe, så bliv ved med at presse til ham, selv hvis han selv prøver at stoppe. Han stopper når han ikke synes det er sjovt at løbe mere, og der skal du være hurtig, og tage "magten" over ham, og sige: næ nej, nu er det mig der bestemmer. Han vil ikke synes det er sjovt at du lige pludselig har magten, og så vil han forhåbentlig blive bedre med tiden. Håber dette hjalp dig smiley

  • #4   5. dec 2014 Som de andre siger.. Min hoppe gjorde de også lige da jeg fik hende. Det var en blanding af meget energi og en dårlig balance. Selvom det virker absurd, så hjælper det at drive dem fremad, og blive ved indtil du mærker at hesten begynder at sænke farten.. så fortsætter du en runde mere og så begynder du at bremse, så er det ligesom dig der styrer hvornår der stoppes og rides frem smiley

  • #5   5. dec 2014 Har det samme problem men så når vil lege jockey gider hun ikke ret langt men hvis hun skal lave fin dressur galop så jorder hun det er virkelig irrende for jeg kan jo ikke lege jockey midt i et dressur program????

  • #6   5. dec 2014 Du skriver nogle gange. Altså er der dage hvor han rider en rolig galop? Og dage han kan lave cirkler i galop osv? Eller er det hver gang. Får du undervisning. Det er oftest vejen frem med god undervisning.

  • #8   5. dec 2014 Når han vælger at løbe mod din vilje, så lad ham løbe.... Men derimod når han går ned i tempo , så skal du holde ham i den samme fart som han lagde ud med. Så vil han løbe , så skal han også løbe! smiley


  • #9   5. dec 2014 Jeg har selv haft stor gavn af at dreje hesten ind på en volte eller hvis det er i ridehal, tage i udvendige tøjle, og så skulle de gerne helt automatisk sænke farten. Har aldrig gjort brug af at sparke til hesten og lade den løbe, da det hurtigt kan komme ud af kontrol. Det er slet slet slet ikke noget, som jeg vil gøre, hvis der er nogle andre i ridehallen, da det kan gå grueligt galt! Ser egentlig ikke hvad der er smart i den metode, fordi der lige netop er så stor sandsynlighed for, at det kan gå galt - ligegyldigt om I befinder jer i naturen eller i ridehal.

    Og så skal der trænes nogle halve parader, så den til sidst finder ud af hvad stop betyder smiley


  • #10   6. dec 2014 Jeg er lidt mere til ovenstående metoder, for hvis jeg godt ville ride stærkt var der jo ingen problemer i han løb, så halve parader prøver vi smiley

  • #11   6. dec 2014 Det handler ikke om at han skal løbe stærkt, det handler om at det er dig der skal have magten over hvilket tempo og hvilken gangart i skal ride i. Det er fint med halve parader, men ligemeget hvad, vil hesten altid være stærkere end dig, så hvis h*n først beslutter sig for at tage biddet og løbe, så er der ikke så meget at gøre smiley

  • #12   7. dec 2014 Det er ikke fordi jeg siger jeres metode heller ikke hjælper, men det er jo overhovedet ikke at vise ham hvem der bestemmer hvis jeg "støtter" ham i hans valg om at løbe smiley

  • #13   7. dec 2014 Nej men så er det dig det bestemmer tempoet, og ikke ham, og det er lige præcis derfor han løber: for at tage magten. Min egen pony gør det selv, og jeg har gjort det med ham(i en longe, fordi det hjalp på ham og ikke på ryggen) og han er blevet bedre smiley

  • #14   10. dec 2014 Jeg prøver med de parader og tilbage trædninger, det er mere mig end at følge hans tempo, men tak for alle svarene smiley

  • #15   10. dec 2014 Helt i orden smiley held og lykke med jer smiley

  • #16   13. dec 2014 Syntes nu det lyder som fejl kommunikation. Måske noget der klemmer og gør ondt eller har gjort. Fanden tager ikke bare ved hesten for sjovt. Og kun ved galop. Giver ingen mening der noget som udløser den adfærd. At banke hesten på plads, og sige stop det, er naturligvis en mulighed. Men som man bliver ældre, er der mere rummelighed og overskud til at tænke lidt dybere. Hvorfor sker, hvad tricker det... Heste tænker ikke fuck hende. Der kan være mere energi visse dage, men det vil jo kunne mærkes hele vejen gennem træningen og så kan man jo den dag vurdere om man lyster en galop. Men at hesten pludselig tonser afsted lukket for kommunikation. Som med alle andre problemer back to basis ned i longe kan den der, udstyr på hvordan går det. Rytter på hvordan går det. Trin for trin. Tro på hesten når den fortæller noget de kan ikke tale, kun udtrykke sig ved adfærd. Og de bider rigtig meget i sig, da de er flugt dyr. Frem for at tage en krig med den, som i begge taber ved du saver den i munden når den løber, så find grunden og lær forfra hvad du beder den om og ønsker af den. Held og lykke

  • #17   19. dec 2014 Han har ikke ondt nogle steder, og jeg saver ham på ingen måde heller ikke ned smiley
    Så det eneste der kunne være, var at han havde for meget energi, eller at jeg bare ikke kan holde ham. Men du behøver på ingen måde skrive det som om jeg saver ham ned og ikke aner hvad jeg laver smiley For det er ikke tilfældet, jeg har prøvet jeg ved ikke hvad, for min første tanke var også om der var noget galt, noget der gjorde ondt, men er der ikke. Det er som om det er når han keder sig. Får når vi springer er der intet det er kun i dressur i galop han løber.


  • #18   19. dec 2014 Mangel på balance for tit hestene til a løbe i gallopen. Jeg ville træne på volte og i longe min hoppe gjorde det også som ung og rundt på volte og halve parader var vejen frem overgange trav galop både i longe og under rytter er også godt

Kommentér på:
Og væk var han!

Annonce