{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

Hest bider efter min højre schenkel? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg smiley

Er efterhånden ved at gå ud af mit gode skind, pga. min unghoppe på 4 (2010) der siden sommers har haft forskellige problemer under ridning.

Det hele startede sensommer 2014 med en forkert tilpasset sadel, der forsagede nogle ødemer ved sadel lejet, derefter fik hun fri fra ridning, og det har hun sådan set haft indtil nu her, hvor vi stille er begyndt at starte op igen. Inden vi konkluderede at det var sadlen den var gal med, blev hun tjekket flere gange af dyrlægen, kiropraktor, massage mm, hun er sågar fået taget røntgen, men der var intet at komme efter..

Sadlen er blevet tjekket og rettet af sadelmager efterfølgende. Har også fået en anden til at kigge på den (dog ikke sadelmager, men en med lidt erfaring indenfor emnet) De mener begge at den nu sidder som den skal. Kan også selv se at den ligger væsentligt bedre og Amina virker også tilfreds med den i longen, både i skridt og trav. Før den blev tilpasset kunne man næsten ikke longere hende med den, da det selvfølgelig gjorde ondt.

men så snart jeg sætter mig op, begynder hun at gå og bide efter mit højre ben i traven, i skridt er det intet, når jeg bare holder schenklerne i ro. Det er især når jeg vil sætte hende frem i trav at hun virker til at blive meget irriteret - ligger ørene tilbage og bider efter mit højre ben - ALTID det højre ben! Hun stopper lidt op og vender sig rundt, med mulen mod min læg. Selv når vi står stille og jeg kommer til at ramme hende med schenklen kan jeg mærke at hun bliver "sur" Igen kun den højre..

Er helt på bar bund, hvad pokker kan det være? Hun er en ultra sensitiv hest og reagere med det samme hvis der er det mindste galt.. Så er slet ikke i tvivl.. Men på samme tid kan jeg ikke lad være med at tænke, at det måske kan være fordi, hun tror det stadig gør ondt? eller er det helt hen i vejret?

Det skal lige siges at det overhovedet ikke er så vildt som det var i sommers, og hun er overhovedet ikke øm over ryggen, eller er ked af at få sadel på, samt spændt gjord.. Men hun kan slet ikke have at jeg ligger schenklen til hende.

Så hvad pokker kan jeg gøre? ):


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest bider efter min højre schenkel?
  • #1   25. jan 2015 Der har også været hesteosteopat på hende, der var der heller intet at finde..

  • #2   25. jan 2015 Selvom der ikke er noget at komme efter, i diverse undersøgelser, kan det jo godt være ømt, gøre ondt eller være ubehageligt, når der kommer vægt på.

    Det kan også være, som du siger, at det er en slags 'vane' for hende, at hun tror, at det gør ondt. :o) Men det kan måske også være relateret til noget helt andet? Hvis I lige er startet op igen, kan det være noget signalforvirring, eller måske ømme muskler? Hvornår har du sidst fået hende tjekket?


  • #3   25. jan 2015 Hej følger lige min gør det også meget lidt

    Min ene bliver ikke reder eller striglet nusset m.m så meget mere og dyrlægen siger hun keder sig hun er begyndt at væve ;(

    Men vires dyrlæge sidder hun keder sig ved dog ikke hvad din gør men tænk lige over det
    Og få en straks til at koncentrerer sig om dig husk at ride ture eller gå ture hvert fald en masse forskelligt


  • #4   25. jan 2015 Sidste gang var i efteråret, så det er ved at være noget tid siden.
    Overvejer at tage fat i en kiropraktor igen, men da jeg er udeboende studerende hænger pengene bare ikke på træerne, så jeg ville lige høre andres bud på hvad det måske kan være. smiley

    Men ja det kan uden tvivl være noget hun "bilder" sig ind, ved bare ikke om jeg tør tage chancen.


  • #5   25. jan 2015 Hvordan reagerer den, hvis du rider med en anden sadel? (/unden sadel? Selvom det nok er lige modigt nok på en 4 års smiley )


  • #6   25. jan 2015 Ville få en på jorden til at hjælpe dig med at sætte i trav, så dine ben kan forblive roligt, så du ikke skal bruge hjælpen så voldsomt og stille vende hende til dine ben..

    Lyder som lidt signalforvirring, så ville få en hjælper på jorden, så du stille og roligt kan lære hende det..


  • #7   25. jan 2015 Freya - Samme problem, har dog ikke redet uden sadel, men har prøvet en ride on pad på hende, det har vi redet meget med før, men nu fungere det heller ikke..

    Sanne - Det kunne umiddelbart godt være lidt signal forvirring, men hun er yderst nem at få i trav og reagere super godt på stemmen og har aldrig som sådan haft behov, for at bruge mine schenkler særlig meget. (:


  • #8   25. jan 2015 Hvad med massage?
    Ellers kan du kontakte en telepatør og spørge smiley


  • #9   25. jan 2015 Jeg tænker ihvertfald, at når hesten ikke er ældre, kunne det sagtens være noget signalforvirring o.lign.

  • #10   25. jan 2015 Jamen netop for slet ikke at skulle bruge benene til at starte med, og så du kun har stemmen til at sætte i gang og stoppe.. Så kan du bruge ham/hende på jorden som den drivende kraft.. Hvor du måske ganske ganske lidt giver et lille bitte signal for benene og så hold dem i ro..
    Og giv det en måneds tid og se hvordan det så går.


  • #11   25. jan 2015 Fie har overvejet det.. Men igen, pengene hænger bare ikke på træerne, så ja.. Det hele er bare noget møg lige nu..

  • #12   25. jan 2015 Det er helt sikkert et forsøg værd og umiddelbart kan jeg heller ikke forstå hvis der er andet galt, syntes bare hun er blevet tjekket i hoved og i røv, så ja nu prøver vi smiley


  • #13   25. jan 2015 En hest husker (desværre) længe, så det kan sagtens "blot" være at hun tror at hun får ondt.

    Red en hest, som begyndte at løbe meget pludseligt, mere eller mindre fra den ene dag til den anden. Det blev værre og værre, og efter den en dag fik nok og stak af, blev der tilkaldt en dyrelæge, som konstaterede at den havde et trykket ribben. Hesten kom på smertestillende, fik kiropraktor og massør og helt fri i 4 uger, dyrelægen blev igen tilkaldt og der kom grønt lys til at genoptræne.
    Hesten var bedre, men det var tydeligt den stadig troede det gjorde ondt, vi var nu endnu mere opmærksom på tegn fra hesten og der blev igen tilkaldt dyrelæge - intet var der at finde. Hesten kunne gå som en drøm, for i det næste sekund være umulig og modsatte sig hjælpen, men intet var der at finde i kroppen på den.
    På dyrelægens opfordring har den nu stået stille i 4 måneder, og vil langsomt blive startet op igen til foråret, bliver spændende at se om hesten har glemt den har haft ondt eller om den fortsætter hvor den slap - for hesten er gennem tjekket, der er intet at finde på den, men hun er, ligesom din, meget sensitiv og husker hvad hun har oplevet.


  • #14   25. jan 2015 Det giver helt sikkert mening, men hvor er det altså frustrerende..

  • #15   25. jan 2015

    Hej følger lige min gør det også meget lidt

    Min ene bliver ikke reder eller striglet nusset m.m så meget mere og dyrlægen siger hun keder sig hun er begyndt at væve ;(

    Men vores dyrlæge sidder hun keder sig ved dog ikke hvad din gør men tænk lige over det
    Og få en straks til at koncentrerer sig om dig husk at ride ture eller gå ture hvert fald en masse forskelligt


  • #16   25. jan 2015

    Hej følger lige min gør det også meget lidt

    Min ene bliver ikke reder eller striglet nusset m.m så meget mere og dyrlægen siger hun keder sig hun er begyndt at væve ;(

    Men vores dyrlæge sidder hun keder sig ved dog ikke hvad din gør men tænk lige over det
    Og få en straks til at koncentrerer sig om dig husk at ride ture eller gå ture hvert fald en masse forskelligt


  • #17   25. jan 2015 Tror bestemt ikke hun keder sig, vi laver meget forskelligt og hun er i hænder hver dag smiley

  • #18   25. jan 2015 Det lyder som min hoppe. Hun bed altid efter mit venstre ben (skal siges hun er skæv så hun ikke var smidig nok til at bøje helt til højre) det var helt umuligt, så jeg lærte ligesom dig at ride for stemmen, men den holder jo ikke i længden. Efter 1 1/2 år hvor jeg red uden ben, skiftede jeg underviser. Hun sagde at Cassandra bare havde lært at hun slap for benende på den måde, så hun bad mig om at ligge benende til. Cassandra flippede helt ud! Hun stoppede, hun bakkede, hun bukkede, hun små stejlede endda lidt, men jeg blev ved men at trykke lige så stille, og efter 10 minutters klynk gav hun sig. Hold da hun havde aldrig gået bedre! Jeg skulle igennem det engang til dagen efter, men lige siden har hun ikke vendt et øre når jeg bruger mine ben. Det er 2 måneder siden. Hun er også super sensitiv, så jeg tænker når den er undersøgt fra top til tå er det bare at sætte sig op og ride smiley det har i hvert fald hjulpet os

Kommentér på:
Hest bider efter min højre schenkel?

Annonce