{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Stopper op {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg rider på verdens dejligeste nussehovede, på min rideskole (dog ikke pt. pga. et stævne) men han har det med at stoppe op midt it raven og hans trav går såå langtsomt! det samme med hans skridt, han falder bare helt i staver.. Normalt skulle jeg havde redet på ham til stævnet, men kan ikke få ham til at blive i traven hvilket irritere mig!

Jeg ved ikke om jeg driver rigtig på ham, men da jeg overhovedet ikke havde fat i tøjler ville han gerne trave og fik så min ridelære til at tjekke om jeg holdte for godt fast men hun sagde at jeg holdte lige perfekt?

Han er van til at skulle rides med pisk men jeg har bare så svært ved at bruge min pisk.. pga. der er rytter der ''udnytter'' pisken.

Så mit spørgsmål til jer er: Hvad ville i gøre, hvis i var mig og skulle have hesten til at gå mere fremad og blive i traven? smiley

Jeg ved hellere ikke om jeg driver rigtigt på ham, min underviser siger ikke noget til min drivning? så hvis i skriver driv mere på ham.. vil i så ikke forklare nærmere om hvordan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stopper op
  • #1   22. feb 2015 Hej kender godt dit problem jeg rider selv på en pony der har problemer med driften i dressuren. Det vi har gjort eller gør er at vi bare rider mindre seriøst dressur og laver noget hesten syntes er sjovt og motiverende. Vi har dog kun problemet om vinteren, og rider for eksempel over nogle bomme eller laver nogle øvelser i dressuren en gang i mellem, men rider den ikke til bidet. Det er dog stadig vigtigt at holde driften under ridning selvom man ikke rider dressur. I mit tilfælde har hesten bare mistet interessen for dressur og syntes det er kedeligt.

    Håber du kan bruge det til noget smiley


  • #2   22. feb 2015 Caroline M: Tænkte jeg også smiley Skal have part på ham til sommer, hvor jeg vil lave sjovere ting med ham så det ikke så tit er dressur.. Da vores underviser jo vælger hvad vi laver i timerne smiley

  • #3   22. feb 2015 Det lyder som en god ide at lave noget andet med ham. Prøv at find noget han virkelig syntes er sjovt og rid det et stykke tid, og så kan du jo altid vende tilbage til dressuren når du føler han rider fint fremme og ikke stopper op hele tiden, og hvis den stadig stopper op er det nok bare en dårlig vane. Min part har den vane at hver gang den får et klask med pisken, så bukker den en gang i mellem

  • #4   22. feb 2015 Det kan også være schenkeldøvhed. At den simpelthen ikke ved, hvad schenklerne betyder smiley

  • #5   23. feb 2015 Jeg ville ride med pisk, den gir en naturlig fremaddrift uden man skal "bruge" den, Også stadig bruge massere af ben!

    Rider du med sporer??


  • #6   23. feb 2015 Det kan også være sædstrengadherance smiley

  • #7   23. feb 2015 Altså, det er slet ikke for at være træls eller øv .... Men det lyder umiddelbart som om, at du rider på rideskole. Dengang jeg gjorde det, fik jeg også at vide, at jeg skulle tage godt fat i tøjlen, og jeg skulle gerne bøje hesten ind ved hjælp af tøjlen - nogle undervisere på det niveau giver eleverne resultater ved at holde fat i tøjlen..

    Så hvis du kan få hesten til at gå frem, ved at slippe i tøjlen - så synes jeg, du skal gøre det. smiley Ingen grund til at drive og drive, hvis du kan slippe af med problemet, ved at løsne tøjlen lidt. smiley


  • #8   23. feb 2015 Hmmm det lyder som om at hesten mangler lidt motivation.
    Jeg rider nogle gange nogle heste med samme problem
    Jeg plejer at gøre det sjovt for hesten. Bed den om at ride trav så tror hesten jo den skal arbejde og den tænker suk så bliver jeg jo nød til det. Et bar sekunder efter stopper du den og hesten tænker hov hvad sker der?! smiley
    Sådan kan du gøre et par gange også hvor du skifter volte smiley det virker næsten altid på de heste jeg rider smiley håber det kunne hjælpe lidt


  • #9   23. feb 2015 Jeg rider ikke med sporer da jeg nogengange i galop sidder utrolig uroligt med mine ben, så jeg ville kunne komme til at ridse ham i siden, hvilken jeg IKKE vil smiley

  • #10   23. feb 2015 Prøv at ride en masse overgange og halve parader.. 5-10 skridt frem i trav, 2-3 skridt i skridt, 5-10 skridt i trav osv.. Eller i stedet for overgange så bare nogle meget tydelige halve parader hvor hesten kommer helt tilbage til dig og så frem igen.
    Så den hele tiden er opmærksom på dine schenkler og hele tiden skal tænke lidt over hvad der skal ske.


Kommentér på:
Stopper op

Annonce