{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Sadel. Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Heej.

Jeg har lige fået en ny pony.

Jeg har pt en wintec Isabell werth 16'' med Medium small kopjern. Problemet er at den vipper/løfter sig bagtil, og synes det er for lang på hans ryg.

Så mit spørgsmål er hvilken sadel rider du med og hvad er din erfaring, eller har du bare et godt råd.

Lidt om ponyen.
Han er 146cm og kort over ryggen og smal.
Han kan se på min profil under Chucky.

På for hånd tak

Hilsen Kristina og Chucky.

Billedet er men min nuværende sadel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel. Hjælp!
  • #1   23. mar 2015
    Det bedste råd er at få fat i en sadelmager, hvis du ønsker og ride med bomsadel.
    Heste er meget forskellige, så hvad andre bruger kan du desværre ikke bruge til særligt meget - da heste er forskellige i bygning.


  • #2   23. mar 2015 Jeg har snakket med hende der tidligere har rettet sadelen, hun siger jeg godt kan prøve og putte gult kopjern i, men det er ikke sikkert det ville hjælpe. Så ville egentlig bare høre hvad andre red med og hvad deres erfaring er, inden jeg evt. køber en anden sadel.

  • #3   23. mar 2015
    Som nævnt kan du ikke bruge andres erfaringer til meget, hvis de har en hest der er helt anderledes bygget, et andet budget og et andet behov for sadel ;o).

    Wintec kan en sadelmager ikke rette, så det er næppe sådan en du har haft ude tænker jeg.


  • #4   23. mar 2015 Jeg har brugt klindt rideudstyr.

    Jeg siger heller ikke At deres sadler passer min hest, jeg ville bare høre hvad de red med og hvad de synes, ikke fordi jeg mener en hver sadel passer, men fordi jeg altid kun har redet med wintec og ikke kender andre og ved hvordan de er at ride i. Så det er kun får at få noget inspiration til evt. at prøve en anden sadel.


Kommentér på:
Sadel. Hjælp!

Annonce