{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg passer en skøn pony, ved navn Bob. Han er rigtig god og sådan noget, men problemet er at han er rigtig sur, og snapper og sparker og slet ikke vil se en sadel. Så vil lige prøve at spørge jer, hvad kan hjælpe med problemet. Jeg er ret tit ude hos og sådan noget, jeg elsker ham også rigtig højt, så hvad kan der egenligt være galt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan?
  • #2   10. apr 2015 Ok tak Maja Langvad han har haft ondt i ryggen en gang, men er begyndt at lave noget udstrækning, så det ikke kommer igen, men selvfølgelig kan det være det:)

  • #4   10. apr 2015
    Ondt i ryggen går ikke væk med udstrækning :o) Så medmindre det er fikset af en kiropraktor, fys e.l så har den det nok stadig, ligesom den nok stadig har ondt i ryggen hvis den går med en sadel der ikke passer, hvis den ikke er tilpasset siden da.


  • #5   10. apr 2015 Er sadlen blevet skiftet ud, eller omstoppet så den passer??
    For udstrækning kan på ingen måde afhjælpe noget som helst, hvis sadlen stadig ikke passer...


  • #6   10. apr 2015 Bob er desværre elevskole hest så derfor kan jeg ikke hente nogen form får slags hjælp (fx fysioterapeut) :(:( men lige så snart han bliver min vil jeg straks få hjælp til alt det i har sagt????

  • #7   10. apr 2015 Enten har hesten ondt, ellers har den nogle negative erfaring (altså måske er den bare træt af at være ridehest, eller har fået stress).
    Det eneste man kan gøre, er at forbedre omstændighederne mest muligt, for så at håbe på det bedste.
    Nu hvor der er tale om en elevhest, så kan du ikke gøre så meget. Den vil ikke ændre adfærd, så hvis det er et problem for dig, at den udviser aggressiv adfærd, så bør du passe en anden elevhest.

    Jeg kan se, at du snakker om "når han bliver din". Jeg vil bare igen understrege, at det langt fra er sikkert (i mine øjne lidt urealistisk), at hesten pludselig vil blive markant blidere, hvis den bliver en privathest. Næsten alle elevheste er mærkede for livet, og vil tit have nogle specielle tendenser - f.eks. som dem Bob har.


  • #9   10. apr 2015 Vil virkelig gerne have han har det så godt, så siger det imorgen hurtigst så muligt, og ja vi skal købe ham til sommer????

  • #10   10. apr 2015 Rideskolens bestyrelse ved det jo nok godt i forvejen, og de ved med garanti godt alt det, som vi andre lige har skrevet. Så du skal nok ikke forvente den store forandring fra deres side.

  • #12   10. apr 2015 Hænges op på det? Ej nu for du det jo til at lyde helt kriminelt, at en rideskole ikke betaler for en masse kiropraktorbehandlinger til en elevhest. - det er der jo absolut ingen rideskole som har råd til.

    Kitopakrorbehandlinger er til tider nødvendige men ofte også en luksus, som privatejere ofte køber, for lige at gøre det dét bedre for deres heste. - ikke dermed sagt at det er dårligt af dem, slet ikke.

    Staldpersonalet kender altid alle elevheste - de både fodrer, lukker ind og ud fra fold, og hjælper med opsadlingen ved de små hold. Selvfølgelig ved de det, hvis hesten er småaggressiv. - de skal jo også kende hver hests adfærdsmønter, når de skal matche hest og rytter, så de små ikke havner på de lidt mere ustabile.


  • #13   11. apr 2015 Elevheste er desværre som andre siger mærkede for livet. Jeg købte for et halvt år siden en hest, der havde gå rideskole i blot et år. Jeg købte hende i håb om, at hun ville få det bedre, når hun blev privathest, men det var en kæmpe fejl. Hun er dybt mærket for livet og skal højst sandsynligt aflives på tirsdag smiley

  • #14   11. apr 2015 Nathalie - Jeg kan virkelig mærke at jeg bliver rigtig vred over din holdning. Hvis en rideskole IKKE har råd til at give en syg/skadet hest behandling så den ikke har smerter så skal stedet Lukkes! BOM! Forstår simpelthen ikke at du kan forsvare at nogle undlader at hjælpe en hest med smerter og endda øger smerterne ved at ride på den. smiley usmagelig smiley

    Mvh TT


  • #15   11. apr 2015 Er en hest syg og skadet, så får den behandling, men hvis vi snakker om en smule spændinger i ryggen (hvis den overhovedet har det) så er det ikke altid at rideskolerne har råd. - det er jo ikke ligefrem noget jeg støtter, jeg kan bare godt se at det kan være presset økonomisk, at kaste rundt om sig med dyre behandlinger.

    Om man kan lide det eller ej, så lever elevheste under andre forhold end privatheste. Hvad så hvis de betalte mange tusind kroner på hesten, og fandt ud af at den bare lider af stress pga. de travle omgivelser? Så kunne de jo sælge den, og give en ny hest stress.

    Jeg siger ikke at jeg kan lide det, jeg støtter det heller ikke, men det er altså sådan tingene fungerer. Hestene får behandling når de er syge, ikke når de er bare lidt spændte, for ellers løber det op i enorme summer. - så kan du da blive lige så tosset på mig, som du vil, men det ændrer jo ikke så meget.


  • #16   11. apr 2015 Får det første vil jeg ikke ride Bob så meget, jeg vil nemlig være friheds rytter. Dvs at man har meget med horsemanship at gøre, og ikke så meget med sadel og hovedtøj at gøre. Men jeg tror sagtens at min rideskole vil hjælpe, og hvis ikke så køber jeg sgu selv en tid, bare Bob har det godt.

Kommentér på:
Hvordan?

Annonce