{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløst
  • #1   21. maj 2015 Jeg ville anbefale bidløst smiley Da, jeg bare syntes det er det bedste uanset hvad smiley

  • #2   21. maj 2015 Er det sværere at ride med? Eller hvad gør det bedre?

  • #3   21. maj 2015 Jeg har bare altid syntes at bidet er ligegyldigt fordi man kan ride en hest lige så flot/godt uden

  • #4   21. maj 2015 Men er det sværere at ride med?

  • #5   21. maj 2015 Det er det samme smiley

  • #6   21. maj 2015 Det kommer meget på hvordan hesten er redet med bid på, synes jeg. Hvis den altid har været redet for ben er det intet problem at smide en kapsun på og så ride derud af. Jeg tror det er en smagssag hvad der er bedst at ride med og hvordan hesten har det med bid smiley

  • #7   21. maj 2015 Det kommer an på så mange ting, at man ikke bare kan sige at det ene er bedre end det andet.
    Skal du først til at begynde at ride hesten nu?


  • #8   21. maj 2015 Altså, som de andre siger, kan begge dele være lige godt og hvad man bør vælge, afhænger af flere ting. Er dens tænder gode? For hvis ikke, kan det i hvert fald være en fordel at vælge bidløst! smiley
    Hvis du kan styre hesten uden bid, og du ikke skal ride op til nogen stævner, så kan du jo prøve om den fungerer uden bid. smiley
    Der er ingen forskel på at ride med eller uden bid, det er bare nemmere uden, for så skal man ikke til at vaske biddet efter træning - men det er så også den eneste forskel, der er! smiley


  • #9   21. maj 2015 Hej smiley Jeg har altid haft det sådan at Tindur skulle være bid hest da jeg skal ud at ride jagter og ville derfor ride med bid. Jeg startede at gå ture med ham som 21/2 års med et tredelt bid og han var bare ikke glad. Jeg fik så da han var 3 år kom min dyrlæge der har taget diverse kurser i tandpleje Osv til at tjekke hans mund og hun fandt hurtigt ud af at hans tunge er utroligt følsom og at han måtte have et roligt bid med tungefrihed. Så jeg investeret i et Bombers Fullcheek med tungefrihed til ham. Da han fik det i munden pustede han ud og faldt til ro. Så jeg troede at nu var vi i mål. Han viste dog stadigvæk at han ikke ville have bid i munden men jeg tænkte det var pga vanen ved det tidligere bid da han var rolig i munden. Hans opførsel blev bare ikke bedre... Så jeg fik min underviser til at medbringe sit Bidløse grej og hold da op.. Jeg fik en hest der blev glad igen og arbejdet så godt. smiley
    Da undervisningen var over og hans bid skulle på igen så vi kunne ride hjem, fik jeg en hest der ikke var glad, hele hans blik blev sort og han blev så ked af det. smiley så jeg sparer nu sammen til en Hackamore da jeg ønsker en glad hest der gerne vil ud og arbejde smiley så må jeg jo bare gå på kompromis med mine ønsker smiley

    Mvh TT


  • #10   21. maj 2015 går hesten bedst for bid, så lad den gå med bid, går den bedst uden bid, så lad den gå uden smiley rider med og uden bid, og det fungere ganske fint at supplere op med smiley

  • #11   21. maj 2015 Han har gået rideskole næsten hele sit liv, men skal det ikke mere når den lukker.

  • #12   21. maj 2015 Begge dele er lige gode/rigtige. Det går an på hesten.
    Fx fungerer min bedst med et bid i munden, da han bliver sur og gal med det bidløse der sidder om næsen, han kan simpelt hen ikke lide at der er noget der har fat/bevæger sig over hans mule. Selv grimen syntes han er irriterende.
    Hvorimod at jeg kender op til flere heste der fungerer bedst bidløst og simpelt hen går imod bidet smiley


  • #13   21. maj 2015 Jeg syntes oftest at hesten er meget roligere og at det er mindre sandsynligt med ballade når man rider bidløst.

  • #15   21. maj 2015 Hvis den har gået på rideskole nærmest hele sit liv, så ville jeg ikke fra den ene dag til den anden springe fra bid til bidløst. Jeg ville ease lidt over i bidløst, hvis du gerne vil prøve det, og træne at ride for ben da hesten - måske fordomsfuldt - nok mest bare er redet for tøjler smiley

  • #17   22. maj 2015 Hvis hesten er vant til bid er det nok bedst med bid.. Hvis rytter er vant til bid, så er det også bedst med smiley


  • #18   22. maj 2015 JGR - det med rytter og bid er jeg så ikke enig i.. I min verden burde rytter have det bedst med det hesten fungerer bedst på og ikke hvad man selv er vandt med smiley

    Mvh TT


  • #20   22. maj 2015 så handler det jo også om manglende viden om Bidløse muligheder.. smiley jeg har jo selv aldrig redet bidløst indtil i tirsdags.. Men så selv hvordan Tindur forandret sig og så er jeg ikke i tvivl om hvad jeg må gøre. Men når jeg har en hest der har løbet af med mig flere gange så er jo ikke andet end Hackamore en mulighed for vi og andre skal kunne være trygge. Jeg havde aldrig turde sætte mig op på ham og ride tur i sidepull når han er så ung og uerfaren. Men nu ved jeg jo om hvilke muligheder der er og hvordan de fungerer smiley

    Mvh TT der bliver bidløs om lidt og aldrig havde forestillet sig det! smiley


  • #22   22. maj 2015 Hvad så med at respektere hesten? smiley
    Hvorfor så ikke acceptere som person at det så ikke er den hest man skal ride på men så finde en anden der kan gå med bid og som man kan arbejde med at opbygge tillid til? smiley

    Mvh TT


  • #23   22. maj 2015 Hvis rytter er vant til bid så ville jeg ikke bare sætte hende op og ride bidløst.. Det kræver tilvænning og det er så vigtigt at hun rider ordentligt med en bidløs trense..
    Det samme omvendt..


  • #24   22. maj 2015 JGR: helt enig. Du vil vel heller ikke smide en pige, der hele livet har redet bidløst, op på en hest med bid og så bare sige "rid derudaf og prøv dig frem", TT? smiley Dét ville vel heller ikke i dine øjne være sjovt for hesten. Det går begge veje smiley

  • #25   22. maj 2015 Nej men hvis man ikke har mod på at ride uden/med bid så må man jo finde en hest der matcher ens krav..
    Man begynder ej heller til springning hvis man er bange for at springe.. smiley

    Mvh TT


  • #26   22. maj 2015 Nu var der jo tale om en bestemt hest og en bestemt rytter.. Jeg prøvede bare at sige at jeg synes de skal gøre det som hest / rytter er vant til og er de vant til hver sit, så må rytteren enten vende sig til en ny ridestil eller vende hesten til ny ridestil.. Men hvis begge er vant til bid vil det da være hul i hovedet at begynde på bidløs når nu det er en ældre hest og en skovtursrytter smiley synes jeg..

  • #28   22. maj 2015 Hvis hesten fungerer på begge dele så fungerer den på begge dele og så er det jo ikke et problem! smiley jeg har aldrig sagt at man ikke kan ride på begge dele hvis hesten fungerer på det. Men hvis en hest ikke er glad for bid/bidløst så skal man da ikke ride den med det der ikke fungerer smiley

    Mvh TT


  • #29   22. maj 2015 Bette - og hvis man elsker hesten så højt så burde heller ikke ridningen være alt men så kan man jo arbejde fra jorden også som et alternativ.. smiley

    Mvh TT


  • #31   22. maj 2015 Hvis man ikke kan holde sin hest i en Hackamore så kan man nok heller ikke holde den i et bid.. smiley

    Mvh TT


  • #33   23. maj 2015 Så havde jeg nok ikke ville sat mig op på Bette med bid smiley

    Mvh TT


  • #35   23. maj 2015 Jeg vil så mene, at gør man det ordentligt kan alle heste rides både med og uden bid.. (Selvf er der undtagelser men.....)

    For mig handler det ikke ol hvad min hest bedst kan lide, som du fremstiller det TT. Jeg er bidrytter, og er min hest utilfreds med biddet så er det MIG der gør noget forkert og ikke selve biddet han er utilfreds med..


  • #36   23. maj 2015 JGR - Jeg rider med nul tøjlekontakt medmindre han skal stoppes eller ved direkte drej så jeg kan ikke helt se hvad det skulle være.. smiley

    Mvh TT


  • #37   23. maj 2015 Forkert bid måske smiley

  • #40   23. maj 2015 Ja så er han en af undtagelserne smiley men stort set alle kan altså gå med bid hvis det rigtige bid bruges og man rider "ordentligt"..

  • #41   23. maj 2015 Hvorfor have en masse bøvl og bruge en masse penge hvis man har fundet noget der fungerer bare fordi man har nogle egne forestillinger? smiley Jeg må jo bare acceptere at han har det godt med Hackamore og så ride med det smiley

    Mvh TT


  • #43   24. maj 2015 Ja selvf.. Det jeg siger er jo også at "alle" kan gå med bid, men ikke at de skal smiley

  • #44   24. maj 2015 JGR: det er bestemt ikke alle heste der kan gå med bid. Sas kan ikke, Nattfari kan ikke. Fordi Sas har traumer omkring det og fordi Nattfari aldrig har haft et bid i munden.

  • #45   24. maj 2015 Jeg skriver "alle"..

    Men hvis den ikke har haft bod i munden er det jo klart smiley men det kan den nok lære så


  • #46   27. maj 2015 Kommer jo an på hvad hesten bedst kan med.
    Nogle kan ikke uden, andre kan ikke med og nogle kan det hele.


Kommentér på:
Bidløst

Annonce