{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Leg med hesten/bliv ven med hesten? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Så er jeg for bestandigt blevet aktiv igen, det er ellers mange år siden at jeg var herinde sidst, hehe. smiley

Men, altså, der er sket det fantastiske at jeg har fået part på en skøn pinto-vallak på 6 år. Dejlig at ride osv. i kender det.

Men, nu hvor jeg er blevet ældre, er jeg ligesom de fleste andre, begyndt at interessere mig for det nogle kalder at lege med hesten, altså skabe tillid osv. horsemanship, kalder man det vidst også. xD

Så jeg tænkte på, om der var nogle af jer, der har nogle øvelser/lege man kan bruge?
Det skal nemlig ikke bare gå op i ridning, for så ser jeg ingen grund til at have part, så ville jeg ligeså godt kunne gå på en rideskole. smiley (og desuden vokser han også lige nu, så han bliver ikke voldsomt meget redet smiley )

Jeg vil også gerne lære ham tricks, så hvis i har nogle gode, udover smile og ryste og sådan, så skriv dem lige herinde! (og også gerne hvordan man lære dem det)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leg med hesten/bliv ven med hesten?
  • #2   22. maj 2015 Prøv at søg på Ute Lehman smiley

  • #3   22. maj 2015 Jeg leger med min hingst på folden, uden nogen form for udstyr, bare ham og mig. nogen gange løber vi rundt og leger fandango, andre gange sidder jeg i græsset mens han spiser græsset rundt om.
    Man kan gøre mange forskelige ting, jeg har aldrig forsøgt at lære ham trick da jeg tror det vil give bagslag på et senere tidspunkt. men det at lege rundt med ham, total sårbar er min måde at vise ham at jeg stoler på ham, og jeg for nøjagtig det samme tilbage, en glad hest der slet ikke kan få nok af at løbe rundt og spille karl smart. derudover er det for mig en god måde at træne at han skal holde fokus på mig, og min krop, så han ser hvis jeg beder ham at gå ud af mit personlige rum, eller hvis jeg beder ham bakke eller stoppe.

    Men det er ikke lige nemt at få sådan et forhold til sin hest som jeg har til min, da jeg har haft ham siden han var 11 måneder (er 4 år nu) og da jeg fik ham, var han en udsultede lille stakkel det havde brug for hjælp. og siden hen har han bundet sig ufattelig meget til mig.

    Hvilket i dag gør at jeg ikke kan lade andre passe ham i længere tid, da han reagere voldsomt på at jeg ikke kommer ud og siger hej smiley så der er altid en bagside af medaljen smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   22. maj 2015 Alt positiv omgang med hesten gør den til din ven.

    Den nemmeste vej er via dens mave, dvs. Foder.

    Men så længe du behandler den godt, og har positive oplevelser med den så kommer det af sig selv.


  • #5   22. maj 2015 Join up og follow up er to rigtig gode tillids øvelser, søg efter det på nettet så kommer der helt klart en helt specifik forklaring op smiley
    Laver dem ofte med min hest og det er virkelig noget der styrker båndet mellem hest og rytter


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   22. maj 2015 Og nej, Ts, du skal IKKE benytte join up.. Hold dig langt væk fra det møg smiley

  • #7   22. maj 2015 Jeg vil prøve og læse lidt om de 7 lege, og se hvad det er for noget. Har hørt at det er noget med nogle zoner, er det rigtig nok?

    Tak for ideen Santos, det var lidt det samme jeg havde i tankerne, ville bare se om det var totalt tosset.

    Tak for rådet AMT, både det første og det andet omkring Join up. Har, efter jeg så din besked, læst lidt om det, og jeg kan godt se at det ikke lige er det jeg skal igang med. smiley

    Caroline, tror jeg hopper over Join up osv. Af hvad jeg kan læse, er det ikke lige noget for mig. smiley


  • #8   22. maj 2015 Se nogle af billederne på min profil;)
    Dem af Sas. smiley der vil du nok finde lidt inspiration;)


Kommentér på:
Leg med hesten/bliv ven med hesten?

Annonce