{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

bomløs sadel {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg er på herrens mark. jeg havde lige fundet en sadel som passede min hest ok. en bates caprilli cair med rødt kopfjern i. den er begyndt at glide rundt efter hun har sat muskler.
hun er ikke vildt lang, men en alm 17" dressursadel kan hun godt passe mht anlægsflade. hun er ret bred fortil.. såå... har overvejet om jeg skal prøve lykken med en bomløs sadel, end at sjappe rundt i en sadel der ikke passer 100% længere...

men jeg har aldrig prøvet sådan en før..
-hvordan er størrelserne?
-glider de let frem og tilbage / rundt? (hun er ret rund, efter at have sat skuldermuskler og ikke er så høj fortil.

-er der støtte i den? for rytteren.

hvilken skal man vælge?


hjæælp... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bomløs sadel
  • #1   3. jun 2015 og fra siden:)

    profilbillede
  • #2   3. jun 2015 Hvis man kigger på barefoots hjemmeside synes jeg de er gode til og forklare hvilke sadler der er gode til hvilke typer heste. Om der er støtte til rytteren eller ej afhænger meget af modellen - jeg har en barefoot london som er meget dyb og med stor knæstøtte. Mht. størrelserne så synes jeg generelt at en bomløs virker større end en almindelig sadel - men det er (mener jeg) fordi de er lidt længere. Det kan være svært og bedømme om sadlen er for lang, hvis man ikke er vant til bomløse - barefoots sadler må i hvert fald gerne ligge lidt længere bagud end bomsadler (fordi der ikke ligger vægt på de sidste ca. 15 cm) smiley

    Jeg har selv et gelepad mellem underlag og hest - så ligger sadlen helt perfekt smiley ... Hos mig har sadlerne lagt fint uden gelepaddet - jeg købte det kun fordi jeg købte en lammeskindssadel og dén gled en smule. Nu bruger jeg det så bare altid - og kan godt mærke at sadlerne lige bliver lidt mere stabile (selvom de altid har lagt godt smiley )

    Håber det gav lidt indblik - jeg er selv kæmpe fan af bomløse sadler! Har indtil nu kun ejet barefoot-sadler og har været utroligt glad for dem alle smiley !


  • #3   3. jun 2015 Jeg ville kigge på en Sensation G4 sadel smiley

    Mvh TT


  • #4   3. jun 2015 Tak for svar smiley årh jeg synes det var en djungle at finde sadel.. og nu igen smiley

  • #5   3. jun 2015 Få Line fra Flexisadler ud. hun har forskellige mærker og modeller, og kan bedst guide dig. hun bor på fyn, men laver køreture til sjælland og jylland.

Kommentér på:
bomløs sadel

Annonce