{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Mangler energi ??? {{forumTopicSubject}}

Hej det er sådan når jeg rider min pony pige skal jeg virkelig drive på hende eller går hun
Jeg får undervisning men jeg må forsat gøre noget galt hun det mad som er anbefalet af Dyrelægen fordi hun er ( lidt overvægtig ikke meget )

Men mit problem er hun er ligeglad med sporer og pisk
Så jeg rider skiftevis en uge med og en uge uden nogle gange 14 dage uden men det gør at jeg føler at jeg sidder og hopper rundt på hende for at få den rigtige drift smiley

Har jeg overvejer at skifte foder men til hvad ??? Og vil det hjælpe

Min underviser siger overgange og mange af dem da det er der hun falder meget bagud men synes ikke det virker så meget efterhånden smiley derved synes min underviser også det er mærkeligt at hun falder så meget bagud
Jeg rider vekslende ridning i hverdage både skov , Ridebane og spring
Og springning er der ingen problemer overhoved og trave stærkt i skov kan vi også men så snart jeg kommer på en Ridebane så no no- så starter vi forfra smiley

Af foder for hun minivit 15 stk og ca 400gr lucerne fordel på tre måltider og 5 kg wrap


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler energi ???
  • #1   28. jun 2015 Jeg tænker at hun måske keder sig ved baneridning? Når hun gerne vil i skoven smiley desuden synes jeg ikke at det lyder af ret meget foder - måske hun burde have noget energibooster, af en art, og lidt mere wrap? Det ville jeg i hvert fald prøve smiley men jeg skal ikke gøre mig klog på det. Min har en vanvittig forbrænding og massere af energi, så måske du skulle hive fat i dr. Dyr igen smiley

  • #2   28. jun 2015 Ja det kunne selvfølgelig godt være smiley men tænkte bare når Dyrelægen sagde de der skal hun have så ville det fungere men kan være hun har flere ideer smiley

  • #3   28. jun 2015 Synes foderet ville være et godt sted af starte (;

    5 kg wrap er ikke ret meget. Og 15 stk minivit? Det lyder voldsomt i mine øre, hvis det er dem jeg tænker på er doseringen ca. 1 minivit bolche pr. 100 kg hest.

    Og evt. Hav en lang periode uden bane ridning - måske din hest ganske enkelt prøver at fortælle dig at den keder sig på banen (;


  • #4   28. jun 2015 skift til noget rigtigt foder, din hest er ikke fed, den er vommet det er en typisk fejl hos racer som din da man ikke tror man må fodre den som andre heste. det bedste du kan gør hvis du både vil have energi og rideglæde i hende men også undgå at hun tager på er at sætte hende på tørv/træpiller/savsmuld. lige spiser hun sig mæt i halm og græs, og dette giver ikke energi eller for hende til at se pæn ud. giv hende det wrap hun skal have nemlig ca. 1,5kg, pr 100 kg. hest. ca. 2 gange dagligt. også skal hun have noget ordentligt foder. ca. 100g. pr. 100 kg. hest, her skal du regne efter at hun ca. vejer 300 kg. fodret kan være et alm. foder til alm. heste eller pony, her kan du vælge det du bedste kan lide også fodre efter vejledning, men for det meste hedder den 100g. pr 100 kg. foder for at få de rette vitaminer.

  • #5   28. jun 2015 De 15 minivit er for delt på tre måltider 5 pr måltider og det er sådan nogle bolcher

    Hun har næsten lige stået en 1 og en halv uge grundet af eksamen hvor hun kun er blevet redet 1 maks 2 gange som den ene var skridt tur i skoven og den anden dressur
    Men hun har været sådan siden jan. Tror jeg men startede først med dette foder i april smiley


  • #6   28. jun 2015 Jeg har ikke mulighed for at stille hende på andet strøelse grundet af den lille SU

    Men hun spiser ikke så meget halm og får heller ikke så meget men hun er meget vild med det der halm smul
    Skal hun mund så stadig have to gange dagligt af 4,5 kg hø ?

    Jeg kigget lidt på noget foder besterly olymic som har høj energi og olie og det har jeg læst skulle være godt men kender det ikke ? Gør i ?


  • #7   28. jun 2015 Ja jeg ville minimum give hende 4 kg. wrap/hø 2 gange dagligt, for selvom du ikke ser hende spise halm, så gør hun det stadigt, da en hest spiser 16 timer i døgnet, og det du skal gøre er at sikre dig at det er wrap/hø hun vælger og ikke halm.
    Kender ikke fodret men derfor kan det jo godt være lige det din hest har brug for, og da der er olie i giver det en positiv energi. så bare prøv det. smiley


  • #8   28. jun 2015 Selvfølgelig spiser hun også halm men det meget lidt hun står altid med det alle mulige steder aldrig en plet våd smiley

    Ja også er der nogle som skriver elektrolytter men er det mere salt ? Og hvis de sveder meget ?? smiley


  • #9   28. jun 2015 elektrolytter er kun hvis hun taber energi pågrund af dehydrering, eller salt mangel, dette skulle ikke have så meget af sige, men vil også holde med nogen af de andre på at hun måske bare skal have lysten til baneridning tilbage. prøv når du træner dressur at lægge nogle bomme ud hun skal fokusere på, i volter og på "dirkonalen".

  • #10   28. jun 2015 Ja det kunne være vi må prøve det hele hehe smiley

Kommentér på:
Mangler energi ???

Annonce