{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtklokker til træning af tølt?
  • #1   23. jul 2015 Vægtklokker kan hjælpe islænderen både i tølt og trav. En 5 gænger vil højst sandsynligt være lidt mere pasbundet i tølten og muligvis have svært ved traven. Hvis man ligger vægtklokker på forbenene af en 5 gænger, vil den ved hjælp af klokkerne få mere vægt på forparten og derved få lettere ved at finde traven. En 4 gænger derimod der har svært ved tølten og er meget travstærk skal dermed have vægtklokkerne på bagbenene, for at få mere vægt på bagparten til bedre at kunne sætte sig og kan få lettere til tølten. Derudover hjælper klokkerne også på bedre løft og mere bag/forbens auktion. Jo mere vægt, jo mere hjælp smiley

    Er din 4 eller 5 gænger? De kan helt klart hjælpe! Men det er jo lidt af et 'snyde' middel i stedet for bare at træne korrekt smiley Jo mere man bruger klokkerne, jo mere afhængig bliver hesten også af dem og vil måske blive endnu mere svær og flad i sin gang uden, nok alt efter hvor mange gram man bruger.


  • #2   23. jul 2015 Og husk du kan fremprovokerer skader på din hest, såsom seneskader o.l. pga vægtøgningen. Så husk at få din hest uanvendelighedsforsikret, så du kan få forsikringspenge for den, hvis den går i stykker.

    Mvh Charlotte


  • #3   23. jul 2015 Tusind tak for svarne til jer begge to, det hjalp virkelig med en forklaring smiley
    Sandra, hun er en frisk 4 gænger, hun er stærk i traven, men har ingen problemer med at finde tølten, den vil bare ikke have finde takten og løftene smiley


  • #4   23. jul 2015 Sandra, Hvad da? smiley

  • #5   23. jul 2015 Så er din islænder ligesom min egen. Du kan sagtens lægge klokker på bagbenene af hende, for at hjælpe hende i tølten men vær opmærksom på hvor meget det nok i sidste ende hjælper dig smiley
    En travstærk 4 gænger skal virkelig rides ind i tølten bagfra. Jeg kæmper selv meget med det med min egen. Det hele starter i skridt. Den skal lære at korte sin skridt og samtidige sætte sig godt samtidig med at den bære sig selv og suger på bidet. Jo bedre den er til det, jo mere kan du presse den frem til det langsomme tempo tølt. Små skridt ad gangen. God takt og bagpartsauktion kommer med balancen og styrken. Og masser af træning smiley En masse dressur på banen og ridning i skoven op og ned af bakker i tølt er godt for hesten.

    Du er velkommen til at skrive en pb hvis jeg skal uddybe mere smiley


  • #6   23. jul 2015 Hehe tusind tak igen smiley

Kommentér på:
Vægtklokker til træning af tølt?

Annonce