{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Søstjernen
Søstjernen
Tilmeldt:
5. jun 2013
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 43

piaffe og passage {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige og læser lidt om piaffe og passage, jeg kan sagtens finde ud af hvad det er, men ikke hvordan man gør det (rider på en hest som kan, ved bare ikke hvordan jeg får den til det) hvordan skal jeg placere ben ovs.? for at få hesten til at gøre det.
mvh liv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  piaffe og passage
  • #1   26. aug 2015 Det bedste er at få en underviser, som kan hjælpe dig og hesten frem til de mål i har.

  • #2   26. aug 2015 Det skal du få din underviser til at hjælpe dig med.. Og hvis du er i tvivl om hvordan du skal gøre det er i nok ikke klar til det endnu. smiley

  • #4   26. aug 2015 Piaffe trænes ofte fra skridt af..

    Men få en underviser ud og hjælp dig..


  • #5   26. aug 2015 Hvis hesten KAN, er det jo altid nemmere.
    Men det aller vigtigste er, at have hesten samlet korrekt bagfra og ride den frem til tøjlen for dit sæde og ben og langsomt begynde at samle den ind i traven, men STADIG holde travtakten, så du kan få en korrekt passage.
    Derefter sætter du langsomt mere vægt på bagparten, samtidig med, at du ridder den frem, BAGFRA og får den ind i en samlet takt til passage, mens du får den til at blive inde i rammen. Det er enorm vigtigt, at begge skuldre er på plads, og at du venter til den korrekte bæring er med, inden du går ind i passagen.

    Men vigtigst af alt .. Få en underviser til at forklare dig det fra jorden ! Et er , at folk beskriver det over internettet hvordan DERES opfattelse er, af øvelsen. Det næste er så, hvordan ordene bliver opfattet inde i dit hoved.
    Derfor, få en underviser der kan forklare dig det fra jorden, MENS du prøver, så han/hun kan korrigere dig.

    Piaff vil jeg slet ikke starte med at beskrive. Det er nogen meget komplicerede øvelser, og burde uanset hvad, indlæres proffessionelt, og ikke over en computerskærm smiley


Kommentér på:
piaffe og passage

Annonce