{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Unghest keder sig, og "løber". {{forumTopicSubject}}

Hej Skønne folk smiley
Jeg har min unghest, som jeg har et par "problemer" med.
1: Hun keder sig, og derfor løber hun i traven, og galoppen nogle dage. Det er pænt irreterne da jeg ikke kan stoppe hende.
What to do? Jeg er igang med at lærer hende at stoppe men syntes det går laaangsomt fremad smiley
-
2: Jeg har ikke mulighed for tur, medmindre der er stubmark.
Jeg har "dårlig" samvittighed over det, men Da jeg ikke må og heller ikke tør, for mine forældre, så tænkte jeg, om man kunne ride på en fold som hun ikke har været redet på de sidste par måneder? Vil hesten tage det som "tur"? Bilerne er på den anden side af hegnet.
3: Når hun bliver forskrækket, så løber hun i fuld galop væk fra tingen. Det er begyndt at gå frem af, med ikke at løbe så langt, men hvordan lærer man hende ikke at løbe?

Jeg har underviser på. Hun er sammentidig min massør smiley Også hjælper en anden ung pige mig også.
Jeg er en smule utryg ved min unghest, fordi hun løber.
Jeg har mulighed for at der kan komme en mere "kold" rytter på hende smiley

Håber på nogle gode svar!:-)

PS.: BBH (tror jeg?) vil jeg undersøge smiley
altså en instruktør.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest keder sig, og "løber".
  • #1   21. nov 2015
    1 - Din hest løber ikke fordi den keder sig. Årsagen skal findes et andet sted og derfor også løsningen. Løber hesten når tøjlen løsnes? Når den strammes? Når du vil samle ham? Når du sætter sig ned, hvornår sker det?

    2 - Tur er at se og opleve noget nyt, få brugt hovedet og benene - så hvis hesten stadig er på ejendommen ville jeg ikke se det som tur.