{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
301 visninger | Oprettet:

underholdning og øvelser {{forumTopicSubject}}

Jeg har en fjordhest som har fået lidt for meget fedtkam, den har ikke ems. mit problem ligger mest i hvilke øvelser der kan hjælpe med at få brugt halsen(kroppen) ?

han mangler også noget aktivering på folden, da han kun går med en gammel pony så tror han keder sig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underholdning og øvelser
  • #2   24. nov 2015 Jeg tænker at der skal gang i noget forbrænding - altså skal du gerne i gang med noget konditionstræning smiley

    Sørg for at hesten får pulsen op - i starten bare hver anden dag. Han skal ikke puste i hverken hele eller halve timer, men sørg for at pulsen kommer godt op og så ned igen. Det kan f.eks. være ved at øve øgninger i trav eller generelt at få tempoet op i trav og galop - bare en eller to omgange og så ned i tempo igen.

    Efterhånden som kondien kommer med så kan du øge galoppen en runde, ned i kort galop (måske ligefrem ned i trav eller skridt) så han får pulsen ned, op i tempo igen. Altså varier tempoet så han får pulsen op, pulsen ned, pulsen op og ned igen. Når pulsen kommer op øges forbrændingen mange timer efter træningen er endt - det gør den ikke, hvis hesten "bare" laver muskelarbejde smiley

    Det kræver selvfølgelig også at hesten har muskelkraft nok til at bære sig selv i det højere tempo - ellers må han i longe, hvor han ikke skal bære en rytter også. Min pony har jeg i galop i longen næsten dagligt, uanset hvad vi ellers træner - simpelthen for at holde gang i hans forbrænding smiley

    Pøj pøj med træningen smiley !


  • #3   24. nov 2015 Hov ellers er ture en rigtig god ide - så kan du tage en god, rummelig galop langs en sti og efterhånden øge længden (både skridtlængden og tidslængden i galoppen).

    Det vigtigste er bare at få pulsen op for at øge forbrændingen smiley


Kommentér på:
underholdning og øvelser

Annonce