{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Tilridning af 3 års og klipning {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg har en 3 års dreng der endelig er fuldt forsikret på alle 4 ben, og nu også nogenlunde færdig med at vokse i først omgang smiley Så nu vil jeg jo gerne gøre ham ryttervant og måske holde ham lidt ved lige i løbet af vinteren bare en gang om ugen alt efter hvordan han vokser.
Men da jeg ikke regnede med at han ville stoppe med at vokse har han bare fået lov til at sætte alt den pels han har lyst til smiley Og da jeg havde ham oppe i hallen i går bare løs og en lille smule løsspringning, ca 6 spring og meget små var han drivvåd og da han har lang pels tager det jo lang tid før han tørrer igen smiley men han får selvfølgelig et uldtæppe på indtil han er tør.
Jeg kan ikke helt beslutte mig for om jeg skal klippe ham for på den ene side tænker jeg at en 3 års ikke er nødvendig at klippe men på den anden side bliver han også bare rigtig våd!
Hvad mener i ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning af 3 års og klipning
  • #1   14. dec 2015 Jeg ville klart klippe ham, hvis han skal igang med noget træning smiley

    Min 4-års er fuldklippet (hun er dog også fuldt tilredet), inkl ben og regner med halv hoved (skal lige have klipperen til at fungere igen.. smiley )
    Og hun blev også fuldklippet sidste år, dog var det undtaget ben og hoved smiley


  • #2   14. dec 2015 Altså jeg tænker også at det bliver fuldklip uden ben hvis jeg klipper smiley Er ikke stor fan af at klippe benene helt ned når de går meget på fold så plejer at klippe sådan at bandager el gamacher kan dække ;D Men nu skal han jo ikke ud og vises frem før næste år så tænker at jeg bare kan klippe kroppen og så benene helt oppe ved maven smiley

  • #3   14. dec 2015 Altså når ikke han skal bruges mere gennem vinteren kan du jo også prøve at starte med bare at klippe halsen. Derved behøver han heller ikke få dækken på ud.

  • #4   14. dec 2015 Hvis du bare skal ride ham 1 gang om ugen, er det så ikke besværet værd med tørring, og derved undgå dækken for jeres begges skyld? smiley

  • #5   14. dec 2015 Hvis den ikke skal bruges mere end det du skriver, altså gøres ryttervant og så holdes let ved lige, så ville jeg max klippe den på halsen, jeg ser ingen grund til at fuldklippe den.
    Min egen 2 års, begynder også voksenlivet i jan/feb mdr., afhængig af hvordan den lige er i vækst. Han er hverken klippet eller går med dækken på. Min plan er så at han blot skal gøre longe-, sadel-, trense og evt. ryttervant stille og roligt henover vinter/forår. Afhængig af vækst og hans psykiske modenhed/hvordan han tackler det jeg byder ham i det nye år, skal han hvis han ikke er solgt, måske til 3 års på Blue Hors. Ellers skal min bare holde fri henover sommeren og blive rigtig voksen til efteråret. Til den tid kan vi altid se om han skal ha en tur med klipperen.


  • #6   14. dec 2015 Han går med dækken nu fordi han har været meget lav i diverse vitaminer efter sommergræs og var blevet lidt tynd og der hvor han stod måtte han ikke komme på stald men nu kommer han så ind om natten men kan jo ikke bare tage dækkenet af ham igen så han går med alm regndækken nu. smiley men ja har overvejet bare at lave en stribe ned af halsen og ned imellem forbenene hvor han sveder mest smiley han behøver jo ikke være pæn lige nu smiley

  • #7   14. dec 2015 Tindur er/var i ridning 3x ugentligt og svedet meget(har ferie nu). Han bliver ikke klippet men står indenfor med svededækken indtil han er nogenlunde tør. Så ordner jeg stald osv imens smiley ca 30 minutter så er han klar og tør nok til at komme ud.

    Mvh TT


  • #8   14. dec 2015 Han bliver bare tit motioneret om aftenen og vi ordner stald inden de kommer ind, så jeg kommer bare til at sidde og kigge på ham i 30 min ca, men syntes også bare at det kan være svært at strigle sveden ordentligt ud af pelsen smiley men ja han skal selvfølgelig ikke klippes bare for at blive klippet men skal bare lige finde en god måde at gøre det på smiley

  • #9   14. dec 2015 Magic brush er faktisk fantastisk til at få sveden væk... Det eneste jeg faktisk syntes var magic ved den ift andre børster smiley

    Mvh TT


  • #10   15. dec 2015 Jeg havde nu også klippet ham nu når han alligevel går med dækken.. Om det så er fuldklip eller om det bare er på halsen må du selv vurdere.. - det kan måske blive besværligt med alt for mange skridt tæpper og ryttertilvænning.. smiley

  • #11   15. dec 2015 Han skal have rytter på for første gang imorgen, og så vurderer jeg hvor meget han sveder der og så bliver han klippet alt efter hvor og hvor meget han sveder tror jeg smiley han kan sagtens gå med lændetæppe osv smiley men måske jeg bare starter med halsen smiley

Kommentér på:
Tilridning af 3 års og klipning

Annonce