{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjovt at ride.
  • #1   26. dec 2015 Prøv bare at blive sur og vise at det er dig der bestemmer. Og når hun ved at hun ikke kan løbe så prøver hun heller ikke og det bliver mere afslappende.
    Min havde også den periode men da han fandt ud af han fik skæld ud stoppede han;-)


  • #2   26. dec 2015 løber den altid KUN ind til stalden? Det hjælper ingenting at skælde den ud, det gør det kun værre smiley


  • #3   26. dec 2015 ja for det meste.

  • #4   26. dec 2015 hvor ellers?

  • #5   26. dec 2015 hvis vi er ude på en mark.

  • #6   26. dec 2015 Du bliver nødt til at uddybe hvad dit problem er hvis vi skal have nogen chance for at hjælpe dig smiley Hvad gør den? stikker den af?

  • #7   26. dec 2015 Den stikker ikke af men er på vej til at løbe ind.

  • #8   26. dec 2015 Når du kan mærke den skal til det så find på noget der kan "narre" den smiley . evt, prøv lidt jordarbejde også så i styrker jeres bånd i ridning også smiley

  • #9   26. dec 2015 Hvordan rider du? Rider du bare rundt i ridehuset - hvad gør du for at variere træningen i ridehuset? Hvordan er hesten på tur?
    En mistanke kunne være at den kedede sig. Tag det som et tegn på at noget måske skal ændres. Hesten bliver ikke gladere eller mere motiveret af at du skælder den ud.


  • #10   26. dec 2015 jeg rider ikke i ridehus, men på mark eller på grus.

  • #11   26. dec 2015 Jeg kan ikke svare på hvordan jeg rider. Hun er meget glad for at være på tur. Der er ingen problemer på tur.

  • #12   26. dec 2015 Jeg tænker, at det bedste du kan gøre er, at forhindre den i det. Har du ikke en ridebane? Eller mulighed for at lave en med nogle hegnspæle og tråd?
    Hvis nu du kan forhindre den, kan du sandsynligvis finde ud af, hvorfor den gør det. Det kan være, den keder sig og bare har fundet ud af, at den kan.. Så finder den nok på noget andet i stedet. smiley


  • #13   26. dec 2015 muligvis hesten keder sig også. prøv at udfordre den, det er noget af det bedste for hesten. derfor elsker de fleste heste at være på tur, der sker lidt mere og rytteren er ofte mere afslappet her smiley

    vi i bare rider rundt og rundt, så lav nogle forskellige øvelser, så hesten har fokus på dig. sæt evt nogle forskellige ting op på banen du kan ride rundt imellem. det hjælper utrolig meget at have en form for plan med din ridning, at man ligesom planlægger hvor man rider hen. på den måde bliver man selv mere opmærksomhed i sin ridning og mere nærværende - og så snart du er, så har hesten også nemmere ved det. og sammen fokusere i på noget andet end at løbe hen til strigle / opsadle stedet.

    heste er kloge og keder sig ofte, se de finder på noget selv, og ofte bliver det en vane - det kan altid leges væk. lav noget der er sjovt for dig og hesten, så er jeg sikker på den begynder at ændre adfærd smiley


  • #14   26. dec 2015 Lyder meget rigtig. Mange tak. Det vil jeg prøve.

  • #15   26. dec 2015 Men når du rider på mark eller grus, hvordan rider du så? Kunne hesten eventuelt synes det var ubehageligt at ride på grus - eller ganske enkelt bare associerer stalden med mad og gode ting, og marken med noget kedeligt?

    Når nu det er helt fint på tur og der ingen problemer er dér, så kunne det godt bekræfte mistanken om at hesten simpelthen keder sig når du bare rider på marken - der sker for lidt! smiley


  • #16   26. dec 2015 mange tak. Hun er en hest med krudt i røven, så kunne godt forstille mig, når i skriver at hun nok keder sig at i nok har ret:)

  • #18   26. dec 2015 Det vil jeg gøre:)

  • #20   26. dec 2015 - Fylla
    Undskyld jeg trækker det op igen, men kan du komme med et eks. på en trænings plan?


  • #23   26. dec 2015 Tak for eksemplet:)

  • #24   26. dec 2015 Har ikke læst alle kommentarene smiley

    Varierer du din ridning? er udstyret i orden?
    Måske keder den sig, eller også gør sadlen ondt.

    Min pony ville på et tidspunkt ikke ind på dressurbanen, han ville hellere over på springbanen og springe. Det ordnede jeg ved at tage en pisk med, og give ham en bag i, når han ikke ville ind på banen. Så fandt han jo ud af det smiley Så måske er det bare det, der skal til.


  • #25   26. dec 2015 Min hest søger også mod stalden, hvis vi laver det samme hele tiden. Jeg laver en masse forskellige øvelser og sørger for træningen fra dag til dag aldrig er ens. Så søger hun ikke ud. Det er både sjovere for mig og hesten, hvis vi laver forskelligt (og anderledes) arbejde hele tiden smiley Det gælder også alm. dressur, der er masser af gode øvelser, man kan ligge og lave smiley håber det er lidt til hjælp

  • #26   26. dec 2015 - Lea
    Kan du komme med nogle eks. på hvad i kunne lave?


  • #27   26. dec 2015 Altså, nu har jeg også en ret frisk hest, så jeg arbejder meget om "kontrol" og afslapning. jeg træner nogle gange med bomme, det er både super godt at træne afstande og halve parader. Har kun skimme læst forummet, men hvis din hest er frisk er det godt at øve de halve parader. Så øver jeg meget temposkift både skridt, trav og galop. Hvis du nu "bare" vil træne dressur, er det vigtigt ikke bare at ride rundt i samme cirkel. Jeg øver slangegange, skråt igennem og store og små volter. Det er bare et lille uddrag (der vidst blev lidt langt smiley )
    Rider du alene? kan være din hest ikke bryder sig om at være alene smiley


  • #28   27. dec 2015 Vis du bedstemmer...

  • #29   27. dec 2015 Det nytter jo ikke noget at "vise hun bestemmer", ja så har hun da gjort det - men hvor langt er hun kommet? Det ændrer jo ikke på, at hesten sandsynligvis keder sig, det ændrer kun på at den ikke længere viser det smiley

Kommentér på:
Sjovt at ride.

Annonce