{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

Ekstra/Ekstra Ekstra bred sadel?! {{forumTopicSubject}}

Heyo.

Jeg har et enormt sadelproblem lige pt..

Jeg leder efter sadel igen (Desværre var sadelmager ikke helt ærlig!) og er helt på bar bund. Jeg mangler desperat en sadel til min Islænder, men der er bare SÅ mange problemer og krav jeg stiller og der kræves fra min hests side af, så det er ikke helt nemt..

Jeg har dårlig ryg, så jeg leder efter en sadel med middel/dybt sæde, helst meget blødt sæde da jeg ellers får stød igennem ryggen. Udover det, skal knæstøtten være 'kort' men stor. Den må gerne være udvendig, den skal bare ikke gå længere ned end til 3-4 centimeter over mit knæ, da jeg ellers ikke kan sidde ordentlig. Sædestørrelsen skal være 17,5 vis det er dybt sæde, 17" vis det er alm..

Min islænder kræver en sadel med bom 34 eller 35 (kommer an på mærke har jeg erfaret) og har en meget stor skulder med store bevægelser, så han kræver en masse frihed der. Udover det, skal sadlen helst have en anlægsflade på 46 eller under - han måles til 47 centimeter sadelleje, men så ligger den også lige på grænsen - så 46 eller under vil være perfekt.

Har prøvet JC Tango, hvilket egnetlig var rigtig god, desværre tog sadelmageren mig i røven og den passede ham ikke - og er meget svær at opspore i bom 35. Kieffer Action fungerede ikke fantastisk for mig, og findes ikke i hans størrelse. Wintec Isabell Werth New er egnetlig OK med det bredeste kopfjern, men vil helst have en lædersadel - og så helst med uld, kan ikke li' luftsystem. Har så prøvet en noname dressursadel med Xwide bom, den passede nogenlunde, men igen en stofsadel..

Nogen gode forslag til hvad man kunne prøve? Jeg er lige pt. ikke helt vild med sadelmagere, og vil godt have muligheden for at kunne købe brugt - eller som finansering hos forhandler. Men Tikas sadelmagere har jeg intet godt hørt om, så det er også lidt standby.

Gode råd og forslag ønskes!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstra/Ekstra Ekstra bred sadel?!
Kommentér på:
Ekstra/Ekstra Ekstra bred sadel?!

Annonce