{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Træde ind under sig selv ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er nu endnu engang gået i gang med at ride Santos op,
Jeg skal derfor til at træne musklerne til at han kan træde ind under sig selv, da han lige nu skal rides i konstant "øget trav" for at han træder bagbenene helt under sig selv, jeg tænker derfor om der er noget man kan træne både under ridning men også gerne fra jorden for at motivere ham til at træde bagbenene mere under sig selv ?

Og hvordan med mere aktivering i bagbenene ? er det noget man kan ride frem ?

Start februar vil der komme massør på ham, så først derefter går vi rigtig igang, lige nu er det mest kondi der trænes, men derfor skader det ikke ar bygge musklerne op før vi enlig går igang med øvelserne.

giver det overhovedet mening ?
Mvh Nichole

Lige et lille billede af skønheden fra i efteråret 2015


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træde ind under sig selv ?
  • #1   13. jan 2016 Bomtræning er altid godt smiley
    Og øgning af tempoet, efterhånden som han er klar - longearbejde i skridt vil sikkert være rigtig godt smiley


  • #2   13. jan 2016 Jeg vil sige en ting du kan gøre under ridning er hvert fald at træne frem og tilbage i tempo, altså tempovekslinger. Det her med at den skal lave et afskub, og komme tilbage igen hvor den sætter sig lidt. Gør den stærk i bagtil så du efterhånden kan få mere samling og få mere afskub og indundertrædning i bag, (kræver selvfølgelig din hest bliver hos dig reelt mens bagbenene stadig er i gang). Sådan så det er bagbenene der aktiveres i sidste ende.
    Ellers har det for mit vedkommende også været meget vellykket at træne i longe/løslongering tempovekslinger, stor volte, lille volte. Og selvfølgelig travbomme af forskellig højde og afstand, så der udfordres lidt.

    Blot nogle hurtige tanker smiley


  • #3   13. jan 2016 Som Trine a er inde på, så vil tempoveksel, samt overgange være rigtigt godt til at få bagbenene ind under sig.
    Og så ellers de samlende sideførende øvelser, versader og travers.

    Men er din hest først i gang de at blive redet, så er han slet ikke klar til meget samlende arbejde.
    Det jeg dog bider mærke til, er at du beskriver, at du rider "konstant øget trav" - her er det meget mere vigtigt at få hesten til at balancerer og gå taktfast - og det kan den ikke hvis den "jages frem" i overtempo/slagtertrav. Så find der hvor hesten går afslappet, i balance og taktfast - når den kan det, så begynd at arbejde med tempoveksel, stadig i balance, afslappet og taktfast.

    For at styrke hestens bagpart kan du ride ture i bakket terræn, løsspringe, cavalettiarbejde.

    Man kan forbedre traven rigtig meget på en dressurhest, men det kræver en hest, som rides løsgjort, taktfast og med aksept af biddet, og hvor man begynder med versader,herefter traversarbejde, samt versader på buet spor. På den måde kan man forbedre en trav rigtigt meget.
    Min den sorte oldenborgblandingen har en helt alm trav fra naturen af, men pga hans træning, hvor han nu er på PSG-niveau, er han styrket så meget, at hans trav er blevet en hel del bedre.
    Men det tager tid at styrke og træne sin hest i at forbedre sin trav markant. Dog kan man sige, at dressur burde styrke hesten og forbedre gangarterne - det er hele ideen i dressurridning smiley

    Mvh Charlotte



  • #4   13. jan 2016 Tak til alle 3 jeg tager det hele til mig og vil overveje det hele nøje smiley
    Santos rides normalt i et tempo han finder bedst hvis hans balance er bedst, derfra øger og sænker vi farten ind i mellem,
    Når han øger i traven så er det ikke med "kastende" forben, men bare hvor han presses til at trave så hurtig han nu kan uden at miste for meget balance og hvor han presses til at tage længere skridt.
    Han har været redet godt og vel 1 1/2 uge nu, efter 2 måneders pause, så vi tager alt i hans tempo, han mister bare ikke sine muskler på samme måde som vallakker gør under en ridepause, da han er hingst og musklerne på en eller anden måde holder sig selv mere ved lige selvom han bare går og er hest smiley

    Han bliver dog lidt muskel fattig efter 2 måneders total fri;)


  • #5   14. jan 2016 Jeg er fuldstændig enig med Charlotte M. Jeg har selv gode erfaringer med versader og traverser..
    Overgange er også rigtig gode. Men de er mest effektive, synes jeg, hvis du kun går ned og markere skridten.. Du skal ikke efterfølgende skridte en hel runde, for det er ikke for skridtens skyld, at du laver overgangen. Det er for overgangens skyld, og det afskub som der gerne skulle følge med smiley
    En kort artikel omkring overgange og effekten ved det:
    http://hestemagasinet.dk/viden/vis.asp?id=397694&urlinfo=Louise+Kastrup+Lindgaard-Overgange+-+overgange+-+overgange


Kommentér på:
Træde ind under sig selv ?

Annonce