{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.568 visninger | Oprettet:

Møder I sådanne klaphatter tit? {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Ja jeg bliver nødt til at komme ud med mine frustrationer samt stor ros af min hest. smiley
I dag på vej hjem fra vores "tur" kom der en modkørende bil ganske stærkt. Tindur var lidt hoppla da han ville hurtigt hjem samt har meget energi. Jeg bad billisten om at senke farten og vi stod pænt stille inde i siden (selvfølgelig højre side) .
Billisten sænket farten og rullet vinduet ned og siger: Dette er en vej, du skal ikke ride her hvis din hest ikke kan tage det smiley jeg siger så..og hvordan skal han så blive trafikvænnet? Ja men dette er en vej. Ja gentager jeg.. Men han er da nødt til at komme ud i trafikken for at blive trafikvænnet.. Jeg begyndte at blive hidsig da han var meget uhøflig." Han bliver jo ikke vænnet til trafikken hvis man ikke træner i trafikken. "
Så siger han: "forbannade sure kælling" og dytter i hornet.
Jeg tænde fuldstændig af og råbte til ham. "luk røven din forbannede vatpik" smiley
Tindur var fuldstændig rolig og stod bum stille og bare kiggede på manden smiley det var som om at han blev så rolig når jeg blev så vred... smiley

Mvh TT der ikke var særlig voksen i øjeblikket smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møder I sådanne klaphatter tit?
  • #1   4. feb 2016 Folk er bare røvåndssvage nogen gange TT, og det må man leve med. Desuden hører heste til på vejen, og de skal jo blive van til det på en eller anden måde smiley

  • #2   4. feb 2016 Jeg skreg engang af en nar at hvis han ikke snart holdte sin kæft, så lavede min hest en pæn bule i hans lille fine Audi ! smiley
    Åååh Gud, hvis blikke kunne dræbe... Men han lukkede da r*ven og skred >:)
    Lille engle Kiki her var 13 år og havde en "kampvægt" på 30 kg! xD


  • #3   4. feb 2016 I sådanne situationer er det man ønsker at man kunne træne ens hest til at sparke på kommando. Sådan et velplaceret hestespark i siden på en bil kan altid pynte smiley

  • #4   4. feb 2016 Kan kun være enig Tina smiley

  • #5   4. feb 2016 Må jeg komplimentere dig for dit udglattende ordvalg smiley

    Ja, den slags møder man ind i mellem, og de er ofte uden for pædagogisk rækkevidde.
    På en god dag med overskud, Jeg ville nok bare sige, det kan godt være at du synes det, men min hest og jeg har lige så meget ret til at færdes på offentlig vej som du har.

    Og så ville jeg vende om og gå videre. Når så han vælger at dytte, så vil jeg prøve at huske hans registreringsnummer eller tage et billede af nummerpladen med min telefon hvis jeg kan nå det, og så efterfølgende ringe og tage en snak med politiet om hvorvidt han har lov til at bruge hornet uden at der er for at afværge fare.

    På en dårlig dag vil jeg nok reagere nogenlunde som du.


  • #6   4. feb 2016 har mødt en engang (vores nabo for det ikke skal være løgn!) han kom i en stor traktor som fyldte hele vejen. vi var to ude at ride, vi red ind i kanten på en græsmark nyslået, høet var fjernet. det var hans mark, og det vidste vi godt. vi red der ud så han kunne komme forbi os så han ikke skulle ligge bag ved os. han stoppede så traktoren og hoppede hidsigt ud og råbte af os om vi var ideoter at ride i hans mark. det var som sagt i kanten og vi red bag ved hinanden så vi brugte så lidt plads så muligt. han var så sindsyg sur at vi var bange for at han ville slå os.
    vi sagde så at vi altså godt vidste at vi ikke ville ødelægge hans mark når vores heste ikke havde sko på da vi selv har landbrug også.

    han gik så rasende ind i sin traktor igen og vi red ud foran ham fordi vi måtte jo ikke gå i kanten af græsset så han kunne køre forbi. han gassede op og dyttede for vildt i håb om at skæmme vores heste men de var heldigvis vildt rolige og vi skritdede bare foran ham lige så stille. han gjorde lige det hele meget værre for ham selv, for det tog længere tid for ham.


  • #7   4. feb 2016 HAHAHAHAHAAA!!!
    RÅBTE DU FUCKING VATPIK?!
    ÅÅÅÅH Gud nej, jeg dør!!


  • #8   4. feb 2016 *at dø sammen med Kiki xD*

  • #9   4. feb 2016 Jeg havde faktisk en situation med en bilist i lørdags..........tilmed i SKOVEN!
    Skovarbejderne i Gribskov kører ud i egne biler til de områder de skal arbejde i og de parkerer altid hensynsfuldt. Nå, men i lørdags havde en skovarbejder åbenbart taget sin respektive kæmpe kvinde med ud på lokationen og hun havde åbenbart kørt derud. Hun sad i hvert fald bag rattet. Han var i færd med at flytte nogle af de store skovemaskiner (de ligner noget fra en Transformers film :p) Kvindemennesket.......sådan en som tydeligt udstråler massiv negativitet holdt i bilen MIDT på den smalle skovvej. Jeg skridtede mod hende, så hun kunne ikke undgå at se mig. Jeg antog at hun ville liste bilen lidt til den ene side som jeg nærmede mig, men jeg tog fejl. Jeg prøver at tage bestik af pladsen på begge sider af bilen som jeg kommer tættere på og vælger at forsøge mig forbi førersiden da den side er længst fra den store, larmende skovemaskine. Nu skal lige siges at jeg har hest i den store ende og med en kampvægt på 700 kilo - det vil være synd at kalde ham en sylfide smiley Da jeg kommer helt hen til bilen larme skovemaskinen lidt ekstra og det gipper i min hest, I ved.....et ben i hvert verdenshjørne. Jeg kan se at jeg ikke kan kom forbi førersiden af bilen, da der lå en bunke kæmpe grene og det skrånede ned af. Jeg stirrer så vredt ind på kvindemennesket og siger højt "Du kunne måske også bare flytte bilen bare en lille smule" Hun vrænger noget uforståeligt og fægter med armene for at vise mig, hvor meget plads der er på siden af bilen. Jeg vælger så passagersiden hvor jeg lige akkurat kan klemme min hest forbi. En lille forskrækkelse fra ham og bilen ville blive mast. Min fod i stigbøjlen flugtede over bilens tag.
    Vi kom forbi, men jeg fortryder så inderligt at jeg ikke lige lod min spore løbe langs bilens tag.


  • #10   4. feb 2016 VI SKAL DØ, HIPPIE! :'D

  • #11   4. feb 2016 Ej, men det er sgu da for grinern. Jeg har råbt 'narrøv' efter folk, men aldrig 'fucking vatpik' xDD

    Det sku' du ha' gjort Tina!


  • #12   4. feb 2016 Heller ej her. smiley tror jeg tager den til mig til næste gang, TT! smiley

  • #13   4. feb 2016 Sådan en mødte jeg også en gang. Han lå og kørte forbi mig flere gange og gassede op. Håbede vel at han kunne skræmme min hest. Hvad han så ikke vidste var at den vej jeg valgte at dreje ned af (og han følge efter ned af) endte i en usynlig mose. Man kunne ikke se den hvis man ikke vidste den var der... Og plop. Så sad bilen fast. Jeg skridtede heeeeelt roligt forbi og sagde lige så stille at han nok måtte begynde at gå, der var 12 km til nærmeste tlf. Det var før mobilernes tid smiley

  • #14   4. feb 2016 Tine A: Det er karma in all its glory smiley smiley smiley smiley smiley

  • #15   4. feb 2016 Grinern Tine xD

  • #16   4. feb 2016 Det var så fedt smiley Jeg håbede virkelig at han var dum nok til at følge efter, og gasse op igen. Og det var han. Han havde haft så meget fart på at halvdelen af bilen sad ude i mosen. Han var gennemblødt til livet, og efter ca 30 min begyndte det at pisse ned.

  • #17   4. feb 2016 Tine A: HAHAHAHA! Det må seriøst have været det smukkeste syn!! Havde det været mig, så havde jeg skreget af grin og bare peget på ham! smiley smiley smiley

  • #18   4. feb 2016 Hahah! Elsker simpelthen din reaktion :'D. Men sikke da en træls en at møde..
    Men synes desværre der er kommet flere og flere af dem som mener heste ikke burde færdes på vejene smiley læste en debat på facebook for noget tid siden, hvor jeg synes der var overraskende mange som mente at man skulle holde hesten på ridebanen, og den i hvert fald ikke skulle ud på vejen..


  • #19   4. feb 2016 Det kan de jo synes alt det de har lyst til GDT, loven siger jo noget andet smiley

  • #20   4. feb 2016 Hippie - det gør den nemlig, mener da også selv at heste skal have lov til at færdes på vejene smiley

  • #21   4. feb 2016 har oplevet at blive dyttet af et par gange af unge knægte når jeg har været på cykelstien

    (her i min by er det normalt at være på stien der vil være mere ravage i trafikken hvis man begynder at ride rigtig som også er prøvet)

    så har jeg oplevet at gå med en hest på tur for første gang hende og jeg sammen

    så kommer der kommer 25-30 motorcykler drejede ned mod den vej vi går i kolonne kørsel

    så beder jeg dem lade vær med at gasse op ved at vis roligtegn imens jeg står med hesten i parade

    motorcyklerne køre stille og roligt forbi samtidig med at jeg fortsat viser roligtegn for motorcykel nummer 30 kan ikke se hvad jeg har "sagt" til motorcykel nummer 1

    så halvvejs er der nogle forbandede cykelryttere hvor den ene så råber nu kan de heller ikke køre langsommere

    jeg står med kæben i jorden

    og så kan cykelryttere ikke forstå man hader dem når de kommer cyklene havde vejen været "blind" eller på anden måde lavet sådan at cyklerne kom den vej tilbage når de var færdige med at cykle så havde jeg stået og ventet på dem og så havde jeg givet en lille besked tilbage

    desværre kunne man komme tilbage til byen på mange andre måder så at stå der og vente ville være det samme som at vente på grøn snevejr eller når atom bomber bliver udryddet


  • #22   4. feb 2016 Det var et syn for guder. Jeg passede meget på med ikke at grine for jeg ville gerne have ham til at gå den vej jeg pegede. den vej var der 12 km til nærmeste hus. Hvor jeg vidste der ikke var nogen hjemme. Modsatte vej, var der kun 4 km og det var stalden hvor der var både tlf og traktorer der kunne have hevet bilen op. smiley

  • #23   4. feb 2016 Jeg oplever heldigvis oftest, at folk stopper pænt op. Men min hoppe skaber sig så også helt vildt, hvis biler kører hurtigt imod hende, så de er vel bange for at få en hest i forruden?

    Dog råber jeg af helvede til, hvis folk dytter af mig. Det er simpelthen for provokerende. Hvis de vil forbi mig, jamen så må de sgu vente...


  • #24   4. feb 2016 Jeg har heldigvis ikke selv oplevet det. Men vi har heller ude ved os, som man rider igennem. Der har nogle mennesker ikke en situationsfornemmelse, for der kan se finde på at køre op på siden, midt i hellen....

    Fed reaktion TT, vatpik er lige ordret xD


  • #25   4. feb 2016 Hold da kæft, en kæmpe nar smiley

  • #26   4. feb 2016 Åh det er bare konge Tine A.

    Det er bare SÅDAN en lærestreg!

    Vi har både kørt (studenterkørsel) og redet på vej, altid pænt i den ene side og hvor vejen smaller ind, har vi været ekstra opmærksomme.

    Nogle bilister kører pænt og udviser hensyn, men langt de fleste, kører som bare fanden. Det er vildt, at de har behov for at opføre sig sådan.

    Man kan kun tabe al respekt for disse mennesker, uanset hvad grunden nu er.


  • #27   4. feb 2016 Åh gud hvor har jeg mange gange undret mig over hvorfor der dog findes så uintelligente og egoistiske mennesker på denne klode, man skulle tro de var fra en anden planet. Har heldigvis ikke selv oplevet din situation. Men godt du ku give ham igen, og at din hest ikke blev forskrækket !

  • #28   4. feb 2016 Når folk siger at de ikke synes at heste hører til på vejen, siger jeg "Ja og jeg syntes heller ikke at børn og mænd med små tissemænd hører til på vejen, men det kan man jo ikke undgå, desværre"
    Så klapper de gerne i. ??
    Har fornyligt prøvet på en lille smal vej, at komme ridende på min ellers ganske fornuftige pony, da en stor 4- hjulstrækker kommer bragende bagfra. Han kører lige igennem en stor vandpyt og sprøjter på os, så min søde hest bliver jo forskrækket og vil springe ud i marken, men den er jo meget blød, så hun synker i og går i panik og springer ud på vejen og pisker afsted. Ved siden af bilen!!!
    Naren kører bare videre og maser sig forbi min hest. og jeg kæmper en kamp for at blive hængende (Havde kun joggingbukser på, da det bare var en lille skridt tur.) og for at stoppe hesten. Imellem tiden fik jeg nok fyret 70 fuck fingre efter ham og råbt meget højt af ham, i håbet om at han ville stoppe og jeg kunne fortælle ham en ting eller 2 om opførsel i trafik!
    Har også oplevet nogen der mente de skulle stoppe ved siden af mig og hesten og så lave en brænder...... De håbede nok at hesten blev bange og løb. As if!!!!!! De blev sgu skuffede!
    Og en anden nar der dyttede og gassede op, af mig og en 10 årig pige. Det var på en bred vej med midter stribe og meget bred grøft. Vi red inde i grøften med pigen forrest og mig bagerst. Han kom kørende imod os i modsatte side af os, selvfølgelig!!! Så hvordan kan vi på nogen måde have været kandidat til dyt og gassen op?? Heldigvis var ingen af hestene bange for sådan noget.
    Ork! Der findes mange idioter i trafikken. Også ryttere der tror de ejer vejen!!!


  • #29   4. feb 2016 Jeg hader folk, der kører uhensigtsmæssigt! Det er virkelig bare det værste. Så har man virkelig mangel på respekt overfor sig selv og ikke mindst andre.

    Jeg var engang med nytilredne Mini ude på tur en sommerdag. Det var inden jeg fik en sadel til hende.
    Nå, men jeg kommer fra en lille smal skovsti ud på en lidt større grusvej, der ligger op til en stor befærdet landevej, jeg faktisk skal krydse. Jeg rider i den rigtige side af vejen, og pludselig kommer en mandlig ung bilist bragende med 80 km/t rundt om hjørnet - i min side af vejen. Selvom han var modkørende.
    Mini bliver så forskrækket - det havde ingen af os regnet med, og han havde nær ramt os, så hun begynder at stejle, så jeg sprang af.
    Idioten gassede voldsomt op og kørte i fuldt fart forbi os. Heldigvis havde han åbent vindue, så jeg råbte til ham: "Kør for helvede ordentligt, idiot!" meget vredt... Han kiggede bare og kørte videre.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #30   4. feb 2016 Jeg er nok en af de eneste ryttere som hader heste på vejen smiley

    syntes det er så irriterende at skulle sænke farten, tage hensyn og alt muligt bare fordi at folk vælger at ride tur ved vejen - find et andet sted hvis man vil ride tur..

    og især de heste som så ikke er trafiksikre og derfor danser rundt - smut fra vejen. smiley


  • #31   4. feb 2016 Jeg mener heller ikke at børn hører til på vejen. Syntes det er pisse træls at skulle tage farten ned når man møder en unge på vejen. Bare fordi de ikke er så sikre i trafikken endnu. Tænk, jeg kommer muligvis 30 sekunder senere frem! Så fis dog ind på en legeplads og cykle!! Og kom ud når du fylder 18!





    (ironi kan forekommer!!)


  • #32   4. feb 2016 Men spøg til side. Jeg vil til dels give dig ret, AMT. Jeg boede et sted hvor sådan nogle snobbede trunter på Dv' er og andet varmblodsyngel, der kun kunne ride midt på vejen og så kunne vi andre bare pisse af. Deres heste hoppede og dansede og man blev kaldt diverse, fordi man ikke holdt afstand og så videre. Jamen så pis dog ind i rabatten eller bliv i dit ridehus! Kan jo ikke passe sådan et par koste skal ride midt på vejen så biler ikke kan komme forbi!
    Og tøser der rider i forkert side af vejen på heste der hopper rundt! Her dæleme råbt af et par stykker gennem tiden!
    Men nu er jeg ikke pjevset med mine heste. Jeg kører gerne ræs i folden gerne imod dem og dytter helt vildt. Jeg rider distance og mine heste skal fandme være idiotsikre! Eller kan de komme i fryseren!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #33   4. feb 2016 Man må ikke være til gene i trafikken , hverken som rytter eller bilist, ergo må hesten ikke reagere på at bliver kører forbi i den hastighed som er tilladt på vejen.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #35   4. feb 2016 thomine: det er normalt at dytte hvis f.eks. en cyklist cykler midt ude på vejen, og kender folk intet til heste, hvorfor så ikke også dytte af dem hvis de befinder sig midt ude på vejen..

    folk uden viden om heste, hvor skulle de vide fra at heste vil reagere på det? smiley


  • #37   4. feb 2016 Det er ikke tilladt at dytte i trafikken. Holder du for rødt og bilen foran dig ikke kører når der bliver grønt siger teorien at man IKKE må give signal med hverken horn eller lygter. Ligesom det heller ikke er tilladt at dytte af såkaldte bløde trafikanter, hvor fristende det end er.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #38   4. feb 2016 thomine: men det er vidst så få gange at det sker. Det er jo bare dumme drenge (ofte) som syntes det er sjovt at se hvad der sker smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #40   4. feb 2016 tina: du må dytte så snart der er fare på færde... og det vil jeg mene det er når cyklister cykler for langt ude på vejen eller hvis hesten hopper rundt, eller for den sags skyld også går midt ude på vejen

  • #41   4. feb 2016 Jeg har prøvet og ride med en veninde på hendes heste mig på en islænder og hende på en jyde. Vi rider så på en smal vej med grøfter i begge sider og marker på begge sider begge heste var bange for at ride ned i grøften så det kunne vi ikk komme til da der kommer en bil med fuld fart på mod os jeg rider pænt ind til siden mens min veninde kæmper med jyden som ikk vil gå ind ved siden af grøften. Bilen gasser mere op og standser ud foran mig ruller vinduet ned og siger min veninde ikk kan ride hesten og den skulle have blevet hjemme. Min veninde blev sur på ham og han råbte og skreg kælling osv. Min hest blev utålmodig og begyndte at gå og lige pludselig hørte jeg hove der hamrede ned i asfalten og hun råbte og skreg jeg skulle lade min hest løbe men han er svær og holde når han først er løbet så jeg kæmpede med og holde ham i skridt da jeg vender mig om og ser bilen vende og køre på fuld hammer efter os lod jeg ham løbe og vores heste måtte have fart på. Hun råber hvad vi skal gøre og jeg ser vi for enden af marken kan ride ind der så vi rider ind på marken stiger af og går så langt ind vi kan så han ikk kunne komme til os hun ringer efter faren som ikk kunne hjælpe os og vi måtte pænt vente til han var kørt så vi kunne komme hjem. Senere fandt vi ud af han boede få minutter fra os og var syg i hovedet i forvejen da hendes forældre udmærket kendte til ham.. Godt sagt til ham TT haha

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #42   4. feb 2016 thomine : de syntes vel det er sjovt, lige som nogen syntes det er sjovt at smide et kanonslag i en postkasse..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #44   4. feb 2016 thomine: det er der da heller ingen som siger?

  • #46   4. feb 2016 Ja der er mange unge knægte der syntes det er sjovt at skræmme dyr og mennesker i trafikken. Dem kan man aldrig undgå, men man kan træne sine dyr til så mange situationer som muligt. Så undgår man at de får noget sjov ud af deres opførsel.
    Dog tror jeg aldrig jeg får min hest vænnet til at blive oversprøjtet med vand fra en bil. Men det er jo så heller ikke lovligt at oversprøjte andre trafikanter uanset str og "motor". Men man kan uanset hvad, aldrig undgå idioter af den ene eller anden slags. ??


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #47   4. feb 2016 thomine: overhovedet ikke smiley tror vi taler lidt forbi hinanden lige nu

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #49   4. feb 2016 thomine: for vi er jo egentligt enige smiley

  • #50   4. feb 2016 AMT: Prøv du bare at dyt af min hoppe, hvis hun hopper rundt i sin vejbane, så skal du se, at du ender med at få en hest i forruden!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #52   4. feb 2016 hippie: hvor skriver jeg at jeg dytter af heste??

    hvorfor skulle jeg overhovedet gøre det.. smiley


  • #53   4. feb 2016 "Du må dytte så snart der er fare på færde... og det vil jeg mene det er når cyklister cykler for langt ude på vejen eller hvis hesten hopper rundt, eller for den sags skyld også går midt ude på vejen."
    - det opfatter jeg som om, at du ville dytte af en hest, som opfører sig hysterisk.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #54   4. feb 2016 hippie: kan ikke lige se hvordan du kan opfatte at jeg vil dytte af en hest, når det handler om hvornår man må
    . smiley

    jeg kender til heste, og ved hvordan de kan reagere ved pludselig lyd, det er jo ikke mig som er et uvidende ikke-heste menneske, som ikke ved ag heste oftes vil reagere kraftigt på lyd.


  • #55   4. feb 2016 Elsker at læse hvor "pædagogisk" TT kan være! xD


  • #56   4. feb 2016 Jeg er fuldstændig enig er der findes idioter i trafikken.. Har heldigvis ikke oplevet noget slemt udover dytten, biler der leger "lad os prøve at snitte hesten" eller kører i modsatte vejbane for at true mig til at rende ud i grøften... min hyp er heldigvis kold for alt undtagen traktorer smiley

    Men... der findes godt nok også idioter af ryttere... nogen tror virkelig de ejer hele vejen trods folk kører pænt smiley Man skal lige tænke over at alle er ikke idioter og så behøver man ikke gå ud foran bilen eller række fuck (sorry men det er der nogen der gør...)

    Jeg tror de værste jeg kender i trafikken er faktisk cyklister. man kan altså ikke hører sådan en racercykel og det kan hesten heller ikke så når den racer forbi hesten så kan du tro hesten bliver forskrækket smiley heldigvis ingen ulykke sket men jeg bliver glad når cyklisterne ringer på klokken eller fløjter. så kan man da nå at reagere smiley


  • #57   4. feb 2016 Må sige mig enig med Mason. Cykelister er nærmest værre smiley

  • #58   4. feb 2016 Omg, så enig Mason! smiley guddommelige ord!

  • #60   4. feb 2016 Jeg har faktisk prøvet at være cykelist og skulle køre forbi to damer der red på hver deres islænder. Jeg så dem på lang afstand og da jeg var 10 meter fra, prøvede jeg både at ringe med klokken og råbe "halløøøøøj, jeg kommer lige forbi jer!" flere gange, men de var så opslugte af deres egen snak, at de ikke opdagede mig. Altså ikke før den ene islænder hoppede til siden for mig. Så kan I lige tro, jeg fik lort i hovedet: "DU KUNNE GODT LIGE HAVE SAGT, AT DU KOM ELLER I DET MINDSTE RINGE MED RINGEKLOKKEN!!!" ... Jeg svarede bare, at hvis de havde været lidt mere opmærksomme på trafikken, så havde de hørt, at jeg råbte flere gange efter dem.

  • #61   4. feb 2016 Hahahhahaah xD Forbandede lorte bilister..... Har selv oplevet at ride på cykelstien og der kom en cykel bagfra, som så valgte at køre ud på vejen selvom der var masser af plads smiley Der kom så en bil bagfra som dyttede af cyklisten der havde flyttet sig for hesten, hold nu op en dum bilist xD Var glad for at min hest er ret ligeglad med dyttende biler :3
    Det værste er næsten biler med skramlende trailere, specielt når de kører over brosten og lign. Og specielt dem der kører med hovedet under armen.... Fik sendt nogle ret vilde håndfagter, da de sendte min hest halvvejs ud på en mark smiley


  • #62   4. feb 2016 sjældent, heldigvis da smiley

    Men jeg har til gengæld ofte haft store problemer med at folk kørte så forbannet stærkt forbi, specielt lastbilchauffører og pollakkerne herude, jeg begyndte så at vinke til dem, urealistisk meget faktisk. Og ja allerede efter nogle uger, begyndte de at sætte farten HELT ned når de kom kørende, for de skulle jo vinke og smile fra øre til øre til os, omvendt psykologi om du vil smiley :D

    Men ellers flot og pædagogisk ordforbrug du har dig der TT smiley


  • #63   4. feb 2016 Ja ja ja.. Jeg behøver jo ikke at tage mit arbejde med hjem smiley det gør I jo heller ikke.. Så jeg må nok hellere starte med at være lidt mindre pædagogisk smiley tænke sig hvor mange sjove ord folk kan få høre smiley

    Mvh TT


  • #64   5. feb 2016 Så hvis du ser en unge der græder TT, og du har fri, så står du bare lidt like; hold kæft unge, du forstyrrer freden. ? xD

  • #65   5. feb 2016 kiki det var nok ment mere som en joke

    og man kan også være for pædagogisk der er ikke noget værre end lærer mm. som bare er lige efter håndbogen
    så ligger de lige op til at de bare skal stikkes til og så får man først problemer

    og i sådan en situation som tt har haft så er man uden for pædagogiske rækkevidde så hvorfor være pædagogisk


  • #66   5. feb 2016 Jeg er også fuldt ud ironisk. Det ved TT udemærket godt smiley

  • #67   5. feb 2016 ups havde ikke lige set xD ansigtet eller andet der lige sagde det vinker tilbage til en joke smiley

  • #68   5. feb 2016 Det går nok Hahaha smiley

  • #69   5. feb 2016 Og jeg er sgu selv blevet kaldt uden for pædagogisk rækkevidde af 2 lærer og 4 pædagoger hvis ikke flere smiley

  • #70   5. feb 2016 nogle gange skal man bare heller ikke være for meget pædagog man skal sgu også en gang i mellem fortælle om den gang man selv lavede ballade som ung mm

    tror det giver en ''omvendt '' psykologi at selv at have været en bandit på unge mennesker

    for når man fx selv har lavet noget lort og så der efter siger så fik jeg så meget ballade ud af det at det anbefaler jeg du ikke gør så virker det lidt bedre end hvis man bare fortæller man selv var en engel


  • #71   5. feb 2016 Min gamle part og jeg red rigtig ofte tur rundt omkring Hedehusene og vi har også mødt vores del af idioter der dyttede og kørte stærkt. Heldigvis var han kold i røven og gad ikke engang se på hvad det var der sagde noget, så ja, han var i den grad trafiksikker, så jeg reagerede sjældent selv. Men.. Der var nogle unge knægte på nok 16-17 år der fes rundt på deres knallerter og de synes det dér med at forsøge at skræmme heste, var super skægt.. Den ene havde så balls nok til at komme helt op på siden af os og gasse op og skabe sig.. Hvad han ikke lige havde opdaget, var at jeg havde en dressurpisk i hånden, så jeg vippede ham én over ryggen.. Og så listede de stille og roligt af.. Dem havde jeg ikke problemer med efterfølgende smiley

  • #72   5. feb 2016 wow jeg var også eksploderet voksen eller ej... sådan en idiot skulle have en på hovedet

  • #73   5. feb 2016 Åhh kender jeg for godt til smiley der var en cykelrytter på et tidspunkt som syntes det var sjovt og råbe bøh til min hest samtidig ringe med klokken. Jeg tog bare min dressur pisk og smækket ham en og bagefter gav ham fuck fingeren smiley

  • #74   5. feb 2016 Jeg bliver altså lidt chokeret over at I faktisk slår mennesker med pisken smiley ikke fordi jeg ikke synes de fortjener det.. Men stadigvæk smiley

    Mvh TT


  • #75   5. feb 2016 Tja så kan bare lære ikke og gøre det smiley

  • #76   5. feb 2016 Ja men tænkt hvis en far skulle sige det samme om sønnen der tabte bestikket...

    Mvh TT


  • #77   5. feb 2016 Jeg tænker at der er lidt forskel på at tabe bestikket og bevidst bringe andre i fare.

    Men jeg ville nu heller ikke selv slå dem.


  • #78   5. feb 2016 Tine - enig..Men slå er jo at slå...og man slår ikke.. smiley

    Mvh TT der pludselig blev pædagogisk igen smiley


  • #79   5. feb 2016 Jojo, de findes skam de typer der gør en ridetur lidt for spændende. Jeg har da prøvet at være halvvejs ude på en bro hvor der så kommer en bil i fuld smadder og forventer at kunne ræse forbi - det var ikke fysisk muligt og det er ikke den eneste "spændende" ting.

    Jeg har lært et trick af en ældre herre på nogle og halvfjerds, som jeg red tur med - altid rid med en dressurpisk! Ikke fordi du skal bruge den på hesten, men til at få afstand fra biler der kører hurtigt og tæt - af en eller anden grund så virker sådan en pisk utroligt nok mere afskrækkende på en fartglad og adfærdsvanskelig bilist end flere hundrede kg hest gennem forruden gør... Og eventuelt med et stykke refleks i enden - det virker!


  • #80   5. feb 2016 Beklager for min meget ikke-pædagoiske svar men jeg tror sgu melanie har fat i noget smiley Hvis min pony ikke var så forbandet bange for piske havde jeg sgu også taget en med.
    Sorry to say, jeg er ikke en person der slår og jeg tror heller aldrig jeg vil turer det, men når man leger med ilden behøves der konsekvenser. smiley Det jo ikke ligefrem ufarligt det de gør smiley


  • #81   5. feb 2016 hvis jeg havde aftagelige bøjler havde jeg ikke tøvet at kaste sådan en i bagruden på den der prøver at kører mig ned i grøften.. igen mig som ikke er særlig pædagoisk, men der er virkelig nogen der fortjener det smiley

  • #82   5. feb 2016 Jeg havde en mega cool vallak som ved ganske let pres sejlede på kommando og vi løb ind i en rigtig møgunge på en billegrøn scooter. og hver evig eneste gang han passerede os (5-6) gange så blev min venindes hest mere og mere bange og hun red uden sadel . men da han så køre helt langsomt hen til os igen forfra og holder stille ig gasser op igen tager jeg min venindes pisk ud ad hånden på hende og venter på han kommer tilbage og det gjorde han ig sej som han var havde han ik hjelm på . Så tænker jeg vil give han en advarsel og får dermed min hest til atvstejle på kommando da han er ca 15 m fra os uden resultat andet end at han sætter farten op. Så jeg vender ham rundt så han passere os på min højre side hvor jeg har pisken og da han køre forbi så slår jeg alt hvad jeg kan lige i flaben på ham så han væltede og kørte grøften og så red vi lige så stille hjem... mødte ham senere på måneden med hjelm på og satte pænt farten ned og holdt afstand. og så sagde vi self tak...

  • #83   6. feb 2016 Jeg havde ikke pisken med for at slå på folk, men fordi DV traktoren sommetider godt kunne bruge en smule hjælp til at få måsen med sig, når vi skulle lege med dressur i terrænet.

    Jeg så simpelthen bare mit snit til at lære den knægt en ting eller to og han virkede (Ret groft og generaliserende) som en type der nok fattede en besked lidt bedre på noget der kunne mærkes end bare at blive kaldt narrøv, så ja, jeg slog ham.. Heldigvis var det min hest han synes han skulle køre skræmmetaktik på, for han var vitterligt ikke bange for noget som helst i trafikken.. Det eneste der kunne skræmme ham var geder.. Lidt åndssvagt, men anyway.. Som sagt, var det jo heldigt for både ham, hest og rytter at han mødte os og kun listede hjem med et muligvis rødt mærke og hest og jeg red videre i ro og mag, end at han havde mødt en usikker hest, som både tabte sin rytter, der muligvis kunne være kommet alvorligt til skade eller slået ihjel, samt at han kunne have fået 500 kg krikke i nakken eller bare et ben i æsken og selv komme voldsomt til skade..

    Så hvis et slag med en dressurpisk måske kunne holde ham fra at dumme sig næste gang han så en hest på tur med sit menneske, så har jeg det sgu fint med at have knaldet ham én.


  • #85   8. feb 2016 vi har kun mødt sådan en idiot engang..
    hvis det er muligt at film det og tag hans nummerplade.
    så når i er kommet hjem ringer i bare til Holger håndjern og fremlægge videoen. ..


  • #86   8. feb 2016 Dem har jeg mødt en del af, heldigvis har det været på Grafik som er pæn kold over for sådan noget. Men en gang blev han faktisk bange, jeg rider inde i rabatten og høre en bil som kommer farende bag fra. Nå ja, tænker jeg og samler tøjlen lidt op og fløjter lige til Grafik - som jeg altid gør for at gøre dem opmærksomme på at der kommer noget bagfra.
    Idioten som kommer farende syntes åbenbart at jeg fylder for meget, til trods for at jeg er inde i rabatten og derved slet ikke på vejen. Ihverfald trykker han hornet helt i bund, og dette reagerer Grafik så undtagelsesvis på og bliver derved bange og hopper ned i en grøft og op på den anden side som så er en frossen mark. Heldigvis får jeg her kontrol over ham, bilisten kunne nok godt se at det han gjorde ikke var så smart - for han havde bremset og holdt ind til siden. Jeg rider hen mod ham og vil spørge hvorfor i alverden han dyttede af os og forklare hvilke konskvenser dette kan have. Man manden vil åbenbart ikke snakke med mig, ihvertfald skynder han sig ind i bilen og gasser voldsomt op.
    Jeg havde dog fået set nummerpladen og ringede derefter til politiet, som ville tage en snak med den registreret ejer. Ved dog ikke om der kom noget ud af det.

    Men jeg har også prøvet at en lastbil var ved at køre mig og hesten ned smiley Jeg frygter lidt den dag jeg møder en trafik-idiot på ryggen af Marko, han har haft en uheldig episode med en bil og er derfor ikke helt tryg. Men som distancerytter er jeg altså nød til at træne på vejen også smiley


  • #87   9. feb 2016 Kender typerne, så du er ikke alene.
    Min veninde og jeg var på vej i ridehallen med en arabervallak. Det blæste lidt og vi trak derover for at være sikker på at komme godt derhen. Der kom så en bil ræsende og jeg signalerer til ham at han meget gerne må sætte farten ned.. Det har dog den modsatte virkning, og han gasser mere op.

    Jeg signalerer igen og peger på hesten, men det resultere bare i, at når han er kommet lidt forbi os klodser han bremsen og ruller vinduet ned og råber af os. Jeg prøver at forklarer ham at det ikke ville være en særlig sjov situation for nogen af os, hvis hesten endte ude foran hans bil. -

    Hans argumentation for hans opførsel var at HAN betalte skat, så han havde fandme lov til at køre som han vil.
    HVIS jeg nogensinde skulle møde ham igen, så tror jeg at jeg rider midt ude på vejen - for jeg betaler jo også skat, så det må være min ret smiley

    ... selvfølgelig ikke, men dybt latterligt argument. smiley
    Nogle mennesker er bare ensnævrede og man kan heldigvis kun grine af situationen efterfølgende.


  • #88   9. feb 2016 Jeg kom engang ridende på min i først og jeg skulle måske ride 600 meter på vejen for at komme hjem og jeg blev passeret af en stor traktor og to andre biler og han gik stille og roligt! Men da jeg så når det et stykke hvor der er hegn på begge sider af mig og en rimelig smal vej vælger en bil så at overhale med høj fart og hesten vender bare røven til og sparker med begge bagben ud imod bilen, og han bremsede så hårdt op at bilen gik ud men vi ramte heldigvis (for hestens skyld) ikke bilen men er helt sikker på at han tænker over hvordan han kører uden om næste gang smiley

  • #89   9. feb 2016 Lisa: Dygtig hest må jeg sige smiley Så kan bilisten hvertfald lære det smiley

  • #90   9. feb 2016 Jeg prøvede faktisk også engang at min pony sparkede ud efter én i trafikken. Det var en cyklist, som hun heldigvis ikke ramte!
    Det var en ung knægt, kender ham lidt og ved ham var en 16-17 år. Han kom susende frem fra et hjørne og tog ikke farten af, da han så min og staldejers pony. De blev begge forskrækkede, og da han kørte forbi dem, blev min pony så bange, at hun sparkede ud efter ham med begge ben. Han kørte direkte forbi os uden at trække en mine overhovedet....


  • #91   15. sep 2016 Ja i dag fik vi denne på oplevelsen smiley
    For første gang har jeg redet hjem grædende.. Jeg og Tindur var på vej hjem fra ridebanen da der kommer en traktor. Landmanden stopper og begynder at skælde mig ud for min hest er vidst ikke klar til at komme på vejen. Jeg siger men han skal jo lære det. Han var ligeglad og siger vi skal alle være her..lige præcis siger jeg VI skal alle være her og jeg forsøger at tage hensyn og det bør du også gøre..Han skulle køre frem og tilbage her hele dagen og HAN gad ikke at møde heste. Så han var da ligeglad om hesten røg igennem hegnet eller marken, han kørte bare, så kunne jeg lære det... Han gik tilbage til traktoren og jeg red videre med Tindur (langs en smal vej med hegn på den ene side og store majs på den anden) han presset os og Tindur gik flere gange i panik, jeg var tæt på at ryge i asfalten osv. Jeg red selvfølgelig ind til stutteriet længere oppe og landmanden drønende forbi og skældte ud... Nu er måske alt det arbejde jeg har lagt i Tindur ødelagt smiley han satte os i rigtig stor fare med sin opførsel smiley
    Jeg blev først rigtig vred, men så gik der huld på ballonen og tårene kom over at nogle mennesker er så egoistiske at de vælger at sætte andres liv i fare.. Havde han gjort som de andre søde landmænd havde han trillet ligeså stille og roligt forbi os og Tindur havde blevet stående og fået endnu en god oplevelse af at traktorer ikke er farlige.. Men nej.. smiley

    Mvh en utrolig ked af det TT


  • #92   15. sep 2016 Øv hvor trist I skulle have sådan en dårlig oplevelse. ??
    Desværre kan man ikke undgå sådanne røvhuller. Her har vi en lastbil chauffør, som også kører motorcykel og han truer med at skyde alle rytters heste eller køre dem ned med lastbilen, hvis de skider på vejen, for han vil fandme ikke vælte på sin motorcykel pga en hestelort.... Hvad nu hvis bondemanden taber korn på vejen, vil han så også true ham???
    Man kan desværre ikke undgå sådanne tosser. Bare træls det går ud over dyrene.??


  • #93   15. sep 2016 Ja..vi havde begyndt at komme ret langt ift traktorer.. Men nu ved jeg så ikke smiley

    Mvh TT


  • #94   15. sep 2016 Øv hvor ubehageligt, Karita! smiley Det er jeg da ked af at høre. Det lyder ikke særlig rart. Kom du helskindet hjem?

  • #95   15. sep 2016 Sofie - Ja med nød og næppe...

    Knus TT


  • #97   15. sep 2016 Lisette - vi har fundet ud af hvem han er.. Ja.. Men med et baseball bat kan desværre ikke bruges ret effektivt imod en traktor.. Men kommer du på andre brugbare ideer for at stoppe en gal mand med en traktor, hvor traktoren kan stoppes så sig gerne til smiley ja jeg tænker vi involverer politiet i denne sag for dette var grimt smiley

    Mvh TT


  • #98   15. sep 2016 God ide at involvere politiet. Det er ikke i orden at gøre, som han har gjort. Du må endelig opdatere, hvis noget nyt sker!
    Jeg håber sådan for dig, at han får sig en lærestreg, og at Tindur ikke er mærket af det efterfølgende. Sikke en skovl!!


  • #99   15. sep 2016 Der er da vidst nogen der skal have punkteret sine fine, fine dæk!

    Nej, okay.. Hold kæft en røv.. God ide at spørge politiet, selvom de nok ikke gør ret meget..


  • #101   15. sep 2016 godt du tager fat i politiet, håber satme at han får frataget retten til at køre med traktor, så må han sgu ansætte nogen der ved hvordan man kører ordentligt smiley

Kommentér på:
Møder I sådanne klaphatter tit?

Annonce