{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Trailer læsning {{forumTopicSubject}}

Jeg VED godt at der nok findes meget om dette smiley men findes det en " guide" på hvordan man kommer godt igang og hvordan man når der' til hvor hesten bare selv gå op smiley sådan en " trin for trin" man selv øve med?

Har en hest der som sådan godt gå i trailer men jeg skal have en til at holde en snor i siden for ellers gå han ikke op - ikke at vi bruger den til at skubbe med men bare stramt ud og det er lidt svært hvis jeg selv er afsted, så er jeg jo afhænning at en kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer læsning
  • #1   27. feb 2016 Få en ud til at hjælpe dig, en der ved hvad hun/han gør.

    hvor er du fra? for kender en der er dygtig


  • #2   27. feb 2016 Min hest ville heller ikke op uden line, i siden.

    Jeg begyndte at træne med hende HVER DAG i 2 måneder.
    Jeg brugte æbler og gulerødder, og i starten (1 uge) gik hun kun halvt op på rampen. Vi roste, og vi stoppede for den dag.
    Ugen efter gik hun selv længere op, og sådan kom det selv.
    I starten var hun meget hurtig til at komme ud igen, men efter noget tid hvor jeg stod nede bag i (havde smidt torvet over halsen på hende, min mor stod oppe i traileren) stod jeg og roste, og hun blev stående længere og længere tid.

    Nu kan jeg slippe hende 10 meter før traileren, og hun traver hen til, fordi hun forbinder det med gode oplevelser. Så hver gang hun går i trailer, får hun noget guf. smiley


  • #3   27. feb 2016 enig i at få en ud der ved hvordan man Gør som kan installere de rigtige knapper og derefter lære dig hvordan du skal Gøre. lige det her skal man ikke læse sig til.

  • #4   27. feb 2016 Man kan godt selv lære hesten det, men det kræver at man har prøvet det før, og før har fået vejledning af en der ved noget om det. smiley

  • #5   27. feb 2016 Gør det til en leg og noget hyggeligt.

    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse-hest/335154-trailer_leg


  • Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 10 Heste: 1 Svar: 29
    #6   27. feb 2016 Hej Lonnie
    jeg kan fortælle hvordan jeg fra dag 1 og i løbet af to til tre dage fik hesten til at gå ind uden problemer. Selvfølgelig går jeg ud fra hesten har tillid til dig, er dette tilfældet så kan du gøre følgende . jeg havde stillet hestetraileren ved min ridebane, hvor jeg lod bagenden være åben. så satte jeg snor eller hegn op på siden af traileren og ud til hver side. Der hvor den lukkede del begynder. ikke langs rampen, der skal være god plads på begge sider af rampen, så lod jeg hesten gå rundt og snuse og se den uden jeg blandede mig. jeg gik selv op i traileren og ud flere gange men uden at tage hesten med. når hun så turde komme hen til rampen gik jeg ind efter en spand med lidt foder i. jeg gik så op i traileren med spanden , mens jeg sagde kom, til hesten, jeg havde vist hende fodret inden. første gang gik hun ikke med men efter et par forsøg gik hun med op. jeg lod hende stå og kikke - LUK IKKE for traileren! og lad den adskillelse bom/plade stå over til en side hele tiden. Da hun så skulle ud lagde jeg roligt hånden på bringen og sagde bak. Du skal hele tiden være rolig og gøre det i roligt tempo. først når hun selv går ind og ud går du videre. Husk lige at hænge lidt hø eller wrap op i forenden. der behøver ikke stå nogen og styre så hun ikke bakker ud over kanten, det styrer du selv ved at fjerne hånden på bringen og sige stop. Derfor er det vigtigt du gær det langsomt. Når hesten så uden problemer kan dette, går du videre med at få en til at sætte skillevæggen på plads og sætte bommen bag hesten på. alt imens du står ved hovedet på din hest og fodrer og snakker beroligende til den. næste skridt er så en der lukker bagsmækken. du står stadig ved hovedet på hesten. lad den ikke stå mere end et par minutter i starten. så lukker du op igen og lader den bakke ud. jeg har stadig ikke tov i den. det gør jeg først når jeg skal ud og kører. alt træningen foregår uden du trækker i hesten. så med tålmodighed får du en tryk og rolig hest som stoler på dig og at traileren ikke er farlig. God fornøjelse.


Kommentér på:
Trailer læsning

Annonce