{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Spørgsmål?! {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley
Her for en 5 måneder siden købte jeg, en 7 års.. Irsk conemara, i daglig træning er han super flink og rolig og gør alt hvad jeg ber ham om. Og indtil videre har vi kun været til et stævne.. Men her d. 28 skal vi til et dressur stævne på hedehusgården, og mit spørgsmål kommer så nu! Fordi at når vi er til stævner stresser han tit, og han kan ikke rigtig koncentrere sig om hvad han skal... Så jeg ville høre om der var nogle af jer der kunne hjælpe med, det og måske kunne komme med nogle tips? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål?!
  • #1   20. mar 2016
    Der er ikke andet for end at komme ud og opleve noget - også andre steder end til et stævne, men ud og træne andre steder også :o)

    Hesten lære det ikke, hvis ikke den kommer mere ud - og det kan tage lang tid, nogen kommer aldrig helt af med det.

    Der udover, så husk selv at vær rolig og ikke stresset - det kan også påvirkes hesten. Smid forventningerne væk og ha' fokus på bare og få en god tur.


  • #2   20. mar 2016 Meld til i et lavere program end det i rider derhjemme..

    Sørg for selv at være rolig.. Start i god tid på opvarmningen. Skridt gerne i mindst 15-20 min. Så han har tid til at mærke opvarmningen, og du har tid og ro til at få helt ro på dig selv..


  • #3   20. mar 2016 Tusinde tak, i to! smiley vi rider rimelig høj plan her hjemme da han er tryk her hjemme, så har bare meldt til lc1 og lc2 smiley

  • #4   20. mar 2016 Som de andre siger.. Træning, træning, træning!
    Hesten skal vænne sig til at komme med ud andre steder og lærer at slappe af når den kommer andre steder. Det tager rigtig mange gange at lære hesten at præstere når den kommer ud..


  • #5   21. mar 2016 Hvor sjovt! Jeg skal også til det stævne smiley
    Det kan være en god ide at lave nogle øvelser du kan lave ude på stævnebanerne som er afspændende.
    For eksempel kan man lære hesten at sænke hovedet ned, næsten ned til jorden. Når heste står sådan, kan den ikke spænde, og slapper automatisk af. Jeg har en lidt varm pony selv, og det kan hjælpe utrolig meget hvis han er stresset.


Kommentér på:
Spørgsmål?!

Annonce