{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig balance?
  • #1   31. mar 2016 Hvis hesten virker låst, så kan det være en god idé, at få hestens krop tjekket af fx en hestekiropraktor smiley

  • #2   31. mar 2016 Min har også haft MEGET dårlig balance. Jeg trænede med bomme, schenkel, stilling og en masse øvelser som skråt igennem, volter osv.
    Han har fået en meget bedre balance, der er stadig mangler, men han har forbedret sig SÅ meget, og han mangler ikke ret meget på den ene volte, den anden skal der stadig trænes en del med, men igen: KÆMPE fremskridt smiley


  • #3   31. mar 2016 Min hoppe var naturligt også meget (!) stærkere på venstre volte end på højre. Her hjalp det mig meget at starte i skridt, og vise hende meget præcist hvor og hvordan jeg ønskede at hun skulle gå. Så lige så snart hun kiggede ud af volten, så standsede jeg hende, og rettede hende, så hun gik på den måde, som jeg ønskede. Hun ønskede jo klart nok at gå på den måde, som hun fandt nemmest.

    Senere har jeg også arbejdet meget med at stille hende både indad og udad på begge volter. Det er rigtig godt at ride ottetaller, hvor bøjningen hele tiden skiftes.

    Hvis der ikke er problemer i hendes krop, så kan det også hjælpe at tage det fra jorden, og herfra vise hesten hvad der ønskes.


  • #4   1. apr 2016 Jeg ville kontakte Barry Wayne Ackerman. Jeg tror ikke det beskrevne problem kan trænes væk. Der skal en hjælpende hånd til, som kan få løsnet hesten fra ende til anden.

    Wayne behandlede min venindes pony, som havde meget svært ved at holde balancen i galop, værst på venstre volte. Wayne fandt en del spændinger i venstre side af kroppen, som han fik løsnet. Derefter har der kun været fremskridt med ponyen. Den gik fra at ligge ned i hjørnerne til at den nu kan rettes fint op.
    Udover at Wayne behandlede ponyen, anbefalede han at skridte gode ture i et godt tempo og for lange tøjler. Det hjælper hesten til at strække naturligt igennem i kroppen og det kan afhjælpe en del spændninger. Derudover er bomarbejde også rigtig godt til at hjælpe hesten med at finde balancen. Det skal dog være med meget let tøjlekontakt, så man ikke forstyrrer hesten unødigt. smiley


  • #5   2. apr 2016 Tak men løse tøjler er svært på hende, for løsner man bare lidt løber hun i fuldfart, lige meget med hvor mange halveparader man laver.

  • #6   2. apr 2016 #5
    Det skriger stadig på en kiropraktor... At hesten løber kan være en måde at komme væk fra ubehaget på smiley


  • #7   3. apr 2016 Træning, træning og træning er kodeordret. Balance er noget vi kan ride i hesten, masser af volter og slangegange, rigtig mange, også bøje hesten god af, både ind og ud af volten, mens den forbliver på sporet. Sørge for den er rundet rigtig og så er det "bare" tålmodighed og tålmodighed, og lidt flere volter og slangegange. Dette har hjulpet rigtig godt på de fjordheste jeg har redet.

    Er du i tvivl om hvordan du får hesten til at bøje sig rigtigt?


  • #8   3. apr 2016 Jeg har valgt at starte fra bunden, med hms, og bomtræning. Og så bliver det bidløst ridning til hun har fået tjekket tænder smiley

Kommentér på:
Dårlig balance?

Annonce