{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ideer til Horsemanship.
  • #1   3. apr 2016 Følger lige med, men jeg elsker at lave en form for jorden er giftig øvelse. Man kan enten bruge en bressening men den må ikke være for let, for så kan den let sno sig om benene, eller en gammel voksdug, de er nemme at håndtere, og blæser ikke op om hestens ben. Og så skal hesten gå stille og roligt hen over den, stå på den, måske endda trave over den, fordi den stoler på dig om at du har fortalt at den ikke er farlig smiley
    Gymnastikbolde kan købes for næsten ingen penge diverse steder, og nogle heste synes det er rigtig sjovt at trille bolde rundt smiley


  • #2   3. apr 2016 mange tak for ideerne, jeg er i øjeblikket i gang med at lære min pony at lægge ned, da jeg syntes det er spændene at teste hestens komfortable grænser. jeg er her for tiden blevet inspireret meget af Buck Brannaman, han er fantastisk! smiley

  • #3   3. apr 2016 Ja, han er vildt fantastisk og hans måde at forstå og læse hesten på, det er helt utroligt, og man føler sig nærmest sådan "Nåååååå, lille hest, det var det du mente", efter man fx har set hans dokumentar smiley

  • #4   3. apr 2016 Horsemanship er al omgang med hesten. Det er ikke noget man kan træne eller øve.

    Jeg kan anbefale at kigge lidt på Ute Lehmann's "I harmoni med hesten", hun har nogle klasser/stadier man kan træne til UG.
    Ellers er der Lesley Bayley's bog "hestetræning" som jeg også synes er mega god. Jeg har den ikke lige ved hånden men kan skrive nogle af øvelserne fra den i morgen.


  • #5   3. apr 2016 Mange tak Sacha. Jeg er nybegynder inden for dette område så har kun lidt almen viden. jeg tager på biblioteket imorgen for at finde nogle om emnet smiley

  • #6   3. apr 2016 Det var så lidt.
    Jordtræning kan være utrolig morsomt og meget lærerigt, og det er godt til at få en god stabil hest.


  • #7   3. apr 2016 Som nævnt i oversående kommentar, er jeg ved at lære min pony at ligge ned, da jeg også syntes, at det er spændene at teste hestens komfortable grænser smiley

    Igen mange tak!


  • #8   3. apr 2016 Spændende (y).

    Tænker dog, hvis du ikke er så erfaren endnu og er ny i faget, så ville jeg, hvis jeg var dig, vente med de mere avancerede tricks og i stedet prøve kræfter med de lidt nemmere i starten, som smile, ryste, kysse og sådan.


  • #9   3. apr 2016 Det kan min anden pony allerede, jeg har set en masse videoer om hvordan man lærer hesten det på den mest komfortable måde smiley Tro mig jeg var også lidt tilbageholdende i starten, da min søster foreslog mig at lære hende det, men det går faktisk rigtig godt smiley

  • #10   3. apr 2016 Vil stadig mene du skal tage et skridt tilbage og vente med de slags tricks, men så længe du ser på hvordan hesten reagerer og om den er tryg ved det såh.

  • #11   3. apr 2016 Horsemanship, er omgang med hesten. Det er ikke en disciplin i sig selv, som jordarbejde.

    Men simpelthen den måde man omgås heste på. Den kan deles i to.
    God horsemanship, at tage hensyn til hesten. Behandle den fair, og hestevenligt.
    F.eks, det at løsne gjorden et par huller, når man trækker den rundt efter endt ridetime, er god horsemanship.
    At sadle hesten af før man går på toilettet eller tager noget at drikke, er god horsemanship.
    Der er mange andre ting der er god horsemanship. Men det var lige et lille udpluk.

    Dårligt horsemanship
    F.eksempelvis, hvis ponyen ikke lige pr sekund makker ret, og man så sparker til den, hvis man ønsker fremdrift, flår i tøjlerne, hvis man ønsker parade.
    Eller bare generelt ikke tilgodeser hestens tarv. Har bla oplevet at x var kommet hjem fra ridetur, for at komme ind på grunden, fra vejen af, skal man åbne et led som ind til en fold.

    Rytter parerer ponyen, men inden hun når at hoppe af, tager islænderhoppen chancen og tager hovedet ned i græsset. Resultatet er at rytter falder af, hun rejser sig og flår i tøjlerne! Dét var i høj grad dårlig horsemanship!!! Det var ikke ponyens skyld på nogen måde, og hendes afretning var særdeles unfair!
    ( hun er fra generation hvor man stadig mener at dyr kan være frække :/)


  • #12   3. apr 2016 Horsemanship kommer jo i mange afskygninger og i dette tilfælde er det øvelser fra jorden som styrker tilliden endnu mere mellem min pony og jeg smiley Jeg er helt i dig med god- og dårlig horsemanship og jeg er også helt med dit eks. på den pige som udøvede dårlig horsemanship, det er ikke i orden smiley

    Mange tak for din besvarelse smiley


  • #13   3. apr 2016 Øvelser fra jorden, er jordarbejde. Ikke horsemanship i sig selv. Det kommer an på udførelsen smiley

  • #14   3. apr 2016 I stedet for at finde guides og øvelser. Burde du få styr på teorien, så du selv kan finde en metode der passer jer som ekvipage. smiley

    Ved du f.eks. hvad positiv forstærkning er?
    Negativ forstærkning?
    Positiv straf?
    Negativ straf?
    Hvad er hestens motivations punkter?
    Hvordan kan du overskygge et motivations punkt?

    Det er sådan nogle ting der gør dig i stand til at træne din hest og løse de udfordringer i støder på i dagligdagen. smiley

    Hilsen Bette og Luna smiley


    profilbillede
  • #15   4. apr 2016 Jeg synes også at du skal starte med Utes fundament klasse http://www.horseinharmony.dk/fundament-klasse/ Du kan se den gennemført her.

  • #16   4. apr 2016 Synes du skal prøve at sætte dig ind i en masse forskelligt træneres metoder for at få noget mere inspiration og få åbnet nogle døre til alternative måder at gøre tingene på smiley
    Nu har du nævnt Buck, så er det også Monty Roberts og Warwick Schiller i samme boldgade. Modsat dem vil jeg nok sige, er der frihedsdressurtrænere og performere som Pignon-brødrene, Alizée Froment, Mélie Philippot, Honza Bláha og Alexander Nevzorov. Du kan også kigge på alwayshorseloves channel på youtube smiley
    Det kan godt være vanskeligt at finde deciderede guides, men hvis du ser fx. clinics eller opvisninger og går i detaljer med hvad folk gør og hvordan hesten reagerer osv, kan man tit opklare nogle af alle "hemmelighederne". Jeg synes i hvertfald det er super effektivt! smiley
    Dermed ikke sagt at du skal efterligne dem - tro mig.. Det gjorde jeg engang, og det ødelægger mere end det hjælper! Men for at få inspiration! Se det som et tag-selv bord; de ting du synes er fair og virker logisk etc, kan du jo bruge, og det andet kan du ignorere.
    Lad være med at gå i andres fodspor, for du vil aldrig komme foran smiley


  • #17   4. apr 2016 .. Grunden til at alle dem jeg nævner er kendte er, at det er langt nemmere at finde informationer om dem smiley

  • #18   4. apr 2016 Mange tak allesammen, det er dejligt med alle de hjælpelige besvarelser smiley

Kommentér på:
Ideer til Horsemanship.

Annonce