{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Muskler - Jordøvelser? {{forumTopicSubject}}

Jeg har part på en shetter, som jeg gennem det sidste 1,5 år har motioneret og hygget med.
Jeg har sprunget med ham fra starten af, vi er gået fra 10 cm til 50-60 cm når vi stiller en bane op. I enkeltspring har han sprunget 70-75 cm..
Vi strækker ud både før og efter træning og laver en del bomøvelser.
De første 6 måneder brugte han på at tabe sig og ellers har jeg forsøgt og lægge muskler på ham, men det er ikke rigtig lykkes.
Han mangler også på bagenden, men det er allerede markant bedre end før, så træning virker i hvert fald på det punkt.
Han er ellers en flot lille fyr, men mangler bare de halsmuskler.

Nogle der har nogle øvelser, som kan laves fra jorden?
Planen er at han skal for vogn, men det bliver først engang senere på året.
Han skal ikke have specialfoder eller noget, hvis nogle skulle komme op med det.

Tak på forhånd.
TW


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskler - Jordøvelser?
  • #1   22. jul 2016 Det skulle hjælpe meget, hvis i gik ture op ad bakker og ned ad bakker

  • #2   22. jul 2016 Problemet er bare, at Amager er fladt og de steder der er bakker, må heste ikke være. Skoven er ikke til megen hjælp, den er også bare flad hele vejen igennem.

  • #3   22. jul 2016 Tag løbesko på, og gå/løb lange ture i skov eller lign. med ham smiley selvom der ikke er bakker, så er ilt til musklerne og kondition altid en god ting! Eller lær ham at gå for lange liner (meget oplagt hvis han skal gå for vogn en dag)

  • #4   22. jul 2016 Åh, vi går ture næsten hver anden dag og gerne op til 1-2 timer, alt efter hvor vi vil hen (Vi løber og hygger og også gerne i vand på stranden) og så kan han gå for lange liner. Der har bare været nogle problemer med ham, som ejer gerne selv ville fikse.

  • #5   22. jul 2016 Træn lette dressurøvelser fra jorden, så han træner at få bagbenene længere ind under gam, sætter sig og dermed (burde) få flere muskler bagpå smiley Versader og sådan (y)
    Hvis du har interessen kan du også gøre det mere avanceret smiley


  • #6   22. jul 2016 Jeg ved slet ikke noget om dressur, så alt det der vil jeg ikke begive mig ud i uden undervisning.
    Helt ærligt, så kan jeg ikke se når en hest bruger sig rigtig og når den ikke gør.
    Kender du evt nogle undervisere der kunne hjælpe en, hvis jeg har ham i lange liner?
    Han ville evt godt kunne få trense med bid på eller hackamore så nakken også kunne komme med?


  • #7   22. jul 2016 Har ikke læst de tidl. Kommentarer - Bom øvelser, bom øvelser og atter bom øvelser. Giver virkelig meget! For at styrke hele partiet så gerne bland noget slalom ind i det. Og en masse ture op og ned af bakker, gerne i trav op. Sørg evt. Også for interval træning, det brude være godt. smiley

  • #8   22. jul 2016 Kan se du bor i København. Ønsker du undervisning kan du smide mig en besked smiley

  • #9   23. jul 2016 Det giver nok mest på ryg/bagpart men at bakke skulle være yderst godt! Gå 20 skridt - bak 5 skridt - gå - bak - gå... - fortsæt i noget tid nogle gange om ugen smiley

  • #10   24. jul 2016 Team Taco Ranch:
    Ja, jeg kan se det bare er bomarbejde, så det ligger jeg ind hyppigt i træningen så. Både slalom, lige ud ovs.
    Planen er, at vi skal til SHD 2017, så han må gerne se lidt lækker ud (:o
    Hvad underviser du i og hvad ligger prisen på?(:

    Cecilie W:
    Bakke er en stor del af vores træning. Vi springer meget og bakker tit efter vi er færdig med en serie eller enkelt spring, ved udgangen, ved stalden, ved folden, til tider efter tricks hvis han bliver for besværlig ovs (:


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #11   25. jul 2016 Du skal have ryggen op og halsen frem og ned, ellers vil den ikke lægge muskler til, den har underhals og lidt spids over ryggen hvilket betyder at den ikke får trænet disse ved din nuværende træning, billedet viser hvordan du kan hjælpe hesten til at "vende" rigtigt smiley


    profilbillede
  • #12   25. jul 2016 JM:
    Vi arbejder på det.
    Før rendte han med hovedet højt i vejret, nu er vi nået ned til punktet nedenunder.
    Han er bare ikke meget for longen, så det kræver lidt af mig at skulle løbe med ham rundt hele tiden.


    profilbillede
  • #14   30. jul 2016 Trine Olsen:
    Jeg vil slet slet ikke rode mig ud i alt mulig dressur. Har kun redet skovtur i alt sne tid jeg har redet og bare hygget med noget tricktræning ovs, så jeg ved ikke rigtig noget på det område...


Kommentér på:
Muskler - Jordøvelser?

Annonce