{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

hvad gør I? - trailer med usikker hest {{forumTopicSubject}}

Hej søde HG'er!
Jeg har en hoppe som står MEGET usikkert i en trailer og har faktisk været væltet i en trailer. Hun forstår ikke at flytte fødderne og derfor vælter til siderne. (Her tænker jeg, om det var bedre at stille hende i en single trailer frem for en almindelig trailer, hvor der kan stå to?) - Er der nogen der har erfaring med dette problem?

Jeg har hørt at nogen giver deres heste på beroligende, men der vil jeg blive endnu mere usikker på om hun slet ikke vil blive stående?:-(

Jeg håber I kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør I? - trailer med usikker hest
  • #1   7. sep 2016 .


  • #2   7. sep 2016 Jeg så på et tidspunkt en video, hvor det bliver vist, at hesten står mere sikkert i en single trailer, da de har bedre plads til at holde balancen, også undgå hø/halm som strøelse, hellere spåner, da de står bedre fast på det smiley

  • #3   7. sep 2016 kan du huske hvor du så den video henne?

  • #4   7. sep 2016 Jeg fik lavet en lang og en lille kort bagbom til min 1,5 hestes trailer. Dvs jeg skråtstillede min midtersektion, og havde så den korte og lange bagbom på.
    Fordelen var, at jeg kunne have et sadelskab inde der hvor hesten ikke stod. Og skulle jeg bruge traileren "normalt" til to små heste, ja så satte jeg bare de alm str bagbomme på.

    Det var en Randers trailer, og jeg købte bommene hos forhandleren. Men enhver smed ville kunne lave dem.

    Mvh Charlotte


  • #5   7. sep 2016 Jeg har vidst bare set den på facebook, men de vidste overvågningskamera af en hest i en stor trailer og en single trailer også på forskellige underlag og viste så hvad hesten stod bedst på og i, skal nok linke til den, hvis jeg finder den smiley

  • #6   8. sep 2016 Jeg ville få min hest kørt i en transporter så? der står de mere stabilt.
    Jeg ville ikke tage chancen for at hesten vælter ja endda vælter traileren måske ?


  • #7   8. sep 2016 Binder du den?

    Jeg binder aldrig mine heste. De kan flytte hovedet og bruge den til at holde balancen som ekstra støtte til at flytte benene.

    Jeg ville til en hver tid foretrække en 2 hestes trailer, hvor der er god plads, både til læsning hvis hesten er usikker, men også hvis hesten har brug for ekstra meget plads. Da kan man købe en lang for og bagbom (nogen kalder dem for "føl/hoppe-bom, da de bruger dem når hoppe og føl transporteres sammen). Det var bl.a en af de ting de gjorde i den omtalte video, desuden havde de i starten hesten bundet MEGET stram og til sidst var den bundet meget løst.


  • #8   8. sep 2016 Min hoppe kan kun køres hvis der er god plads i traileren, så vi har pillet skillerummet ud og købt to lange bomme.



Kommentér på:
hvad gør I? - trailer med usikker hest

Annonce