{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest???
  • #1   20. okt 2016 Hvad må man gør af andre ting. smiley

    profilbillede
  • #2   20. okt 2016 Har lavet en del gå over paller, presseninger og lign. smiley

  • #3   20. okt 2016 Jeg ville nok ikke springe med en hest på 1,5 år...
    Men en masse miljøtræning... Og så generel håndtering. At hesten kan stå bundet, få løftet ben, blive striglet osv..


  • #4   21. okt 2016 Springning er no go med en så ung hest. Og når man lærer heste at springe er det også utroligt vigtigt at man ikke aktiverer flugtinstinktet. For så lærer den at forbinde spring med noget negativt, stresser og kan senere hen ende med at slå fra.
    Men jordarbejde er rigtig godt, paller, pressening, balloner, paraplyer, plastikposer der blafrer etc. Trailer træning, er også godt smiley
    Så vent med løsspringning og longering indtil hesten er omkring 3 år smiley

    Mvh TT


  • #5   21. okt 2016 Vores 1½ åre bliver bundet hver dag når han spiser og bliver striglet og ordnet hove hver dag og trukket med både på tur og ud og ind.
    Han får dækken /tæppe /gjord på flere gange om ugen ikke ude men som prøve/træning.
    Jeg har købt et bid og en trense til ham som jeg påtænker at han skal prøve i det nye år.
    Han bliver trænet i at stå alene i stald og ude i fold og det mester han til fulde smiley
    Jeg kunne aldrig drømme om at lade ham springe , men det er nok en smags sag ?
    VH
    Annette


    profilbillede
  • #6   21. okt 2016 Tusen tak fo alle du forslag... smiley

  • #8   21. okt 2016 En 1,5 års kan passe sig selv, hos mig. Min holdning er nok at den bare skal være hest! Jeg vil selvfølgelig lære den almen opførsel som løfte hove, blive striglet og trukket til og fra fold.

    Jeg ville først begynde med den, når den var 2 år, og blot et par gange i ugen. smiley
    -Jeg venter gerne længe med spring, men det nok også fordi ingen af mine går spring. smiley


  • #9   23. okt 2016 Vil syntes de skal være hest så længe så mulig og så have trænings intervaller på nogle uger af gangen. Men det er smag og behag smiley

    Ville dog ikke springe med den endnu. Da brusket de har i benene bør "størkne" først. Den sidste brusk er først væk i en alder af 1år og 8mdr. alderen smiley


Kommentér på:
Unghest???

Annonce