{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
381 visninger | Oprettet:

Træningsmetoder til hestens sind? {{forumTopicSubject}}

Jeg søger ideer til træning af hestens mentalitet. Agility er klart brugbart, men ikke noget, vi har til rådighed.
Det skal helst kunne udføres af den lidt uerfarne rytter, men evt. forældre. Har I noget?

Jeg tænker at prøve øvelsen "Hulter til bulter", hvor hesten løs skal gå igennem nogle kegler og slange sig lidt (godt for proprioception), men har ellers kun løse idéer.

På forhånd tak for inspiration ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træningsmetoder til hestens sind?
  • #1   22. jan 2017 Jeg har et fotoalbum faktisk, at hvordan jeg har trænet min basse smiley Ikke alle ting, overhovedet, men bare nogle af de ting, vi har brugt for at få ro på sindet smiley Du kan tage et kig, hvis du har lyst smiley

    Hulter til bulter o.l. er ikke noget, jeg har praktiseret endnu. Min hest er for følsom, og han bliver ked af det, hvis ikke han kan finde ud af det. Så vi træner stadig kun 1-2 bomme af gangen, for at han synes, det er sjovt smiley Så husk ikke bare at kaste dem ud i en masse svært, for de skulle nødigt falde og få skader. Men det er selvfølgelig meget forskelligt fra hest til hest smiley


  • #2   22. jan 2017 Der findes hundredevis af forskellige jordøvelser der alle udfordrer hesten mentalt. En god ide, hvis du er nybegynder i det er at købe en bog. Inden på den her hjemmeside:
    http://horseconsult.com/shop/default.asp
    Er der tonsvis at bøger om alt med heste. Jeg har selv nogle bøger derinde fra jeg er super tilfreds med. Der er bøger om næsten alle former for tilgang til heste, og så er det bare med at finde en der lyder som noget du kan bruge. Vi træner jo alle forskelligt, så det afhænger lidt af hvad du gerne vil have ud af træningen, ud over stimulering til hjernen. I kategorien "Horsemanship og hesteforståelse" er der særligt mange bøger kun om jordtræning, med sommetider flere 100 øvelser i, der bliver beskrevet nøje, så man finder ud af, hvordan man gør, hvorfor man gør det og hvad ens hest og en selv for ud af det. Ellers er youtube altså en god ven til at se øvelser. Men bøger synes jeg er absolut bedst, da der er illustrationer, men samtidig beskrivelser. Det ene fungere ikke rigtig uden det andet, hvis du spørger mig, hvorfor jeg ikke kan beskrive øvelser for dig, da jeg ingen illustrationer har. smiley


  • #3   28. jan 2017 Tak for forslag smiley Jeg er selv en forsigtig-per, og min hest lige så på nogle punkter, så jeg starter altid roligt ud. Hellere øge sværhedsgraden hurtigt efterfølgende, end hesten gaber over for meget fra start af. Tryghed er vigtigt.

Kommentér på:
Træningsmetoder til hestens sind?

Annonce