{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
327 visninger | Oprettet:

Seperationsangst hoppe {{forumTopicSubject}}

Jeg er efterhånden desperat. Min hoppe er enormt afhængig af min vallak, hvilket betyder jeg ikke kan tage ham på tur, uden hun bliver helt ude af den. Hun løber ikke igennem hegn eller noget, men løber meget rundt, hvilket hun ikke må for tiden pga en skade. Har fået forslået at binde hende i boksen med hø, så hun ligesom er "tvunget" til at slappe af, men den tanke huer mig ikke.
Er her nogen der har et løsningsforslag? Jeg kan godt trække hende fra ham (Når det er længe siden, skal hun lige komme i tanke om det er okay, da hun "glemmer" det lidt engang i mellem)

Der er andre heste på folden, men de er åbenbart ikke gode nok til damen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seperationsangst hoppe
  • #1   25. mar 2017 Hvordan en hun at gå med? Når du føre hende frem og tilbage mellem fold, stald osv. Når du beder hende stå eller rykke til siden.

    Der er et sammenhæng mellem seperationsangst og hvor veltrænet hesten er i forhold til at føre den.

    Det er ikke en stensikker løsning - min egen har stadig lidt af det, selv om vi har arbejdet rigtig meget på føring fra jorden. Men det er en mulighed at kikke på.

    Man kunne også tjekke om alt er tip top, vitamin balance osv. Forstyrrelser kan sagtens påvirke adfærden.


  • #2   25. mar 2017 Når hun er opmærksom på mig (kommer i tanke om det er okay), er hun verdens mest følsomme og lyttende hest.

  • #3   25. mar 2017 Dejligt, giver også god mening.

    Jeg plejer at beskrive for folk at hesten drives af motivationer. Motivationen for at lytte til os, motivationen for at følge sin flok, motivationen for at løbe væk fra en traktor fordi den virker truende.

    Jo mere vi træner vores signaler, både fra jorden og fra sadlen, for eksempel gå, stop, stå osv. i forhold til at føre hesten - jo mere 'motiverede' bliver hesten for at lytte til os frem for alle de andre elementer omkring den.

    Så jo mere vi træner under rolig forhold hvor de lytter - jo større sandsynlighed for at de også lytter, når de bliver stresset over noget andet.

    Det er fordi hesten er vane dyr, og når vores træning bliver en vane, så er der tryghed i vores signaler.

    Håber du kan bruge det.


Kommentér på:
Seperationsangst hoppe

Annonce