{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Mangler inspiration {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver her, fordi jeg virkelig har brug for inspiration til at lave noget helt nyt med min hest. Efter 7 år hvor vi har tölt trænet i 5 år og fået styr på en masse andre ting, så er vi simpelthen løbet tør for ting, og jeg mangler noget nyt og udfordrende.

Han er god i alle gangarter, går fint på tur, det sidste dressur arbejder vi på (men jeg synes generelt, det er kedeligt), vi gider ikke ride stævner, longe har vi fuldstændig styr på, leger med cordeo og uden udstyr på lukket område. Kan godt lide småspring (maks 30 cm), men den mulighed har vi ikke umiddelbart.

Jeg vil også lige sige, at vi kun har mulighed for at ride i skoven eller træne på en lille jordfold i løsdriften, så det er ikke det store.

Håber på, at nogle derude har idéer til hvad vi kan lave. Det er underordnet, om det er fra jord eller til hest.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler inspiration
  • #1   19. jun 2017 Miljøtræning? Tricks? Løsarbejde?

  • #2   19. jun 2017 Det er en idé, men jeg ved ikke hvordan? Miljøtræning har jeg lidt med vand/spray, men synes det er svært at komme igang

  • #3   19. jun 2017 Jamen jeg manglede også noget at træne.
    Nu er jeg gået i gang med at miljøtræne, da hun skal med på dyreskue til sommer. Hun er turhest, og forholdsvis cool.

    Men vi skal til at træne paraplyer, blafrende plastikposer og tæpper, rosetter i hovedet. Og tænker også træning i at gå over presenning.
    Samt vi går en masse turer både for hånd og på ryggen.


  • #4   19. jun 2017 Det er altid praktisk at have installeret en masse øvelser, som man kan få gavn af i den daglige omgang. Fx indparkering, stemmesignaler i alle former, dvs fra noget så simpelt som ryk/stå/bak til signaler fra ryggen.
    Miljøtræning er også helt fantastisk at have trænet godt, og man bliver så glad for det, når det bliver nødvendigt. Alt hvad du kan komme i tanke om, og mere til, af presenninger, flag, paraplyer, madrasser, balloner, dåser på snor, over bro, gennem vand, gå på trapper, gå under lavthængende ting, fx grene eller papirstrimler smiley kun fantasien sætter grænser.


  • #5   19. jun 2017 Jeg lavede en liste for et stykke tid siden den kan du lige få. Ellers er der også mange andre emner om ideer til jordarbejde her på hg, hvor du også kan få inspiration
    Her er den:

    Begyndelse:
    - Ikke bange for sprayflaske
    - Spille bold over og under heste
    - Følg kapsunen
    - Longering og skifte vej, stoppe
    - bagpartsvending
    - forpartsvending
    - Neje
    - Bakke ved rystning i tov eller let signal, mens jeg står stille og få hesten til at komme tilbage
    - Indparkering
    - ”stå stille” / Statue
    - Trailertræning (ind uden udstyr)
    - Schenkelvigning fra jorden
    - Spanske skridt
    - Ligge
    - Podium
    - Versader på midterlinjen

    Udvidet:
    - Sidde
    - Anspring
    - Langsom galop fra jorden
    - Piaffe
    - Changement
    - Levade

    Du kan altid bare vælge de ting ud du finder interessant smiley


  • #6   19. jun 2017 Hvis du synes ridebaner er kedelige, forstår jeg dig godt.
    Men, jeg giver frokost hvis du kan nævne en dressur øvelse, som du ikke kan lave i landskabet.

    Fx schenkelvigninger??
    Om du bevæger dig skråt over en ridebane eller zigzag over en marksti eller lysning i skoven er jo præcis det samme


  • #7   20. jun 2017 Tak for svar alle. Må prøve noget af det henover sommeren smiley

    Doktor Who: Jeg træner skam dressur i skoven, fordi det er min eneste mulighed og ellers bliver det simpelthen også for kedeligt. Det er ikke ridebaner jeg har et problem med, men selve dressuren.


Kommentér på:
Mangler inspiration

Annonce