{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Denne dejlige dame har jeg fået lov til at passe og træne smiley

Men sagen er den at hvis du lægger pisken til hende, altså bare rør hende med den losser hun ud efter den smiley

Hvis jeg stopper hende op og stiller hende som man ville når man mønstrer, så vender hun røven til den ene side og losser ud, samt stejler.

Hvad kan jeg gøre for at træne den adfærd væk? Hun er omkring 7-8 år
Hun bliver aldrig brugt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges
  • #2   29. aug 2017 Jeg får at vide, at hun føler sig over dig i hiakiet, så hvorfor skal du gøre som du siger.

    Så du skal nok arbejde med din udstråling så den virker mere dominerende i mangel af bedre ord. Du kommer ingen vejne med magt overfor hende, du skal gøre dig fortjent til hendes hengivenhed.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   29. aug 2017 hvordan er hun hvis du ikke har pisk med?

  • #4   30. aug 2017 enig med Hayley T. pressure and release.
    det forudsætter selvfølgelig at hun ikke går med en smerte eller irritation du ikke har opdaget endnu smiley


  • #5   30. aug 2017 Dorthe c

    For real??


  • #6   30. aug 2017 Turbo Hesten ????

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   30. aug 2017 Dorthe: tænker at det er til din kommentar omkring hiraki og dominans.
    (som jeg personligt også troede at folk forlængst var stoppet med at sætte i forbindelse med træning af dyr generelt.)


  • #8   30. aug 2017 Amt:

    Jeg fortalte bare videre, hvad jeg fik ind via telepati, det har intet med min personlige holdning at gøre. Hesten kan på ingen måde se, formålet med at gøre som TS ønsker. Jeg får konstant spørgsmålet fra hesten, "hvorfor skulle jeg det?"

    TS. kan gøre med oplysningen hvad hun ønsker.


  • #9   30. aug 2017 nej, det kan vel dårligt passe Dorthe??
    alle os der arbejder med telepati ved jo hvor enormt forkert det er at stille ind på nogen eller noget uden tilladelse.
    så det har du vel ikke gjort??


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   30. aug 2017 Dorthe: har du fået lov til at skabe "kontakt" med hesten??

    Men mon dog, at den "fortæller" noget om hiraki og dominans. - det er dig der videre giver de ord, selvom at det vidst er old news at der ikke findes hiraki og dominans dyr og mennesker i mellem smiley


  • #11   30. aug 2017 hvor logisk vi end synes det er at der er uorden i hiraki, og at den slags skaber usikkerhed, så er det noget der sagtens ville kunne komme frem i dagens lys via telepati. de heste der er vant nok til at omgåes mennesker ville sagtens kunne udtrykke sig således.

    men jeg antager da at der er givet tilladelse. for det er ENORMT forkert at stille ind på nogen uden tilladelse.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   30. aug 2017 Holistiske: Jeg regner med at #11 er henvendt til mig?

    Men jeg forstår ikke helt hvad der vil frem til/forklare smiley


  • #13   30. aug 2017 sorry, ja det var til dig smiley
    jamen såmænd bare at den sådan set sagtens kan være valid nok.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   30. aug 2017 Holistiske: Sorry hvis jeg er langsom, men jeg er stået helt af smiley

    Men skidt, jeg skal nok heller ikke forstå det smiley


  • #15   30. aug 2017 hvis du vil skal jeg prøve at forklare så godt jeg kan, og svare på hvad du nu måtte have af spørgsmål. men så bliver det først senere på dagen, og pb smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   30. aug 2017 Holistisk: Det skal du ikke ulejlige dig med. det bliver en smule for alternativt og langt væk fra min forstand smiley
    Men tak for tilbudet.


  • #17   30. aug 2017 alt i orden smiley

  • #18   30. aug 2017 Ja jeg reagerede ganske rigtigt på det om hiaki og dominans smiley

  • #19   30. aug 2017 Hvis hun oplever at hendes adfærd bliver belønnet med at pisken fjernes så vil hun da selvfølgelig fortsætte smiley (om det er med vilje eller ej)
    Jeg ville tage pisken frem og lægge den på jorden og lægge foder omkring den, så forbinder hun hurtigt pisk med foder. Så ville jeg tage pisken op imens hun spiste og lade hende lugte til den og lægge den ned igen. Så ville jeg tage den op uden foder og når hun lugtet (klikke) rose og give godbid. Så ville jeg lægge den forsigtig på bringen og godbidder osv osv. Og hvis pisken stadig lå med foderet ville det ikke skade.
    Hvis hesten stadig bliver aggressiv omkring pisken ville jeg bare lade den finde ud af at pisken ikke fjernes før man står stille/adfærden stoppes. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Gode råd søges

Annonce