{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

Øget fremdrift.. Gode råd ønskes. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg kunne rigtig gerne tænke mig at Tindur fik mere fremdrift og var meget mere selvgående på banen under springningen. Hvad/hvordan kan jeg træne? Jeg træner allerede temposkift og overgange i skoven, og der er der intet problem.. Men på banen skal man drive ret meget på ham... smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øget fremdrift.. Gode råd ønskes.
  • #2   25. okt 2017 Han fejler intet, og jeg driver ikke med sedet, kun schenkler/ben da jeg ikke vil modarbejde den modsatte plade smiley så at drive med sedet er No go hos mig smiley

    Mvh TT


  • #5   25. okt 2017 Min hest er heller ikke den mest fremadgående på en springbane, men det er dog blevet meget (!!) bedre. Med hende har det blandt andet hjulpet at springe kombinationer (1 galopspring). Her er hun blevet presset til at vælge en lidt større galop.
    Ellers har jeg lavet en masse galoparbejde på springbanen, hvor jeg skifter mellem kort galop og fuld gas. Det gør det lettere for mig at opnå en lidt øget fremdrift, når der springes bane, da hun herefter reagerer lettere for fremadsignalet.


  • #6   25. okt 2017 Min første tanke er at få en underviser på. Der kan være så mange grunde til hvorfor, hesten ikke reagerer ordentligt fremad, men en dygtig underviser burde kunne komme til bunds i det. Særligt når hesten ellers går fremad i skoven, så er det nok et spørgsmål om motivation/erfaring for hesten.

    Et lille råd kan jeg komme med, og det er at lade vær med at sid og prik hele tiden, hvis du gør det. Giv den nogle hårdere og hurtigere tryk med schenklen, så den svarer frem, og når den så går tilbage igen, så gør du det samme. Så giver du i hvertfald dit signal tydeligt.


  • #7   25. okt 2017 Clav - nej jeg driver hvis han virker til at gå i stå, og det gør han ofte efter det første spring da vi ikke har sprunget så meget bane.

    Jeg tænker at træne med at holde galoppen nogle runder på banen med et par bomme på hver side hvor jeg rider en almindelig runde over begge bomme, så efter bom nummer to så laver jeg en volte og tager den en gang til, så fremad til næste bom og så volte. Også er tanken at have et højere tempo rundt på banen end på volten selvfølgelig smiley hvad tænker I om det?

    Mvh TT


  • #8   25. okt 2017 CAMI - Jeg går til spring undervisning hver Tirsdag smiley og nej jeg småprikker ikke da det gør de døve.. Jeg beder pænt, så hårdere og evt pisk som nr 3 signal. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   25. okt 2017 jeg tænker at hesten enten ikke har lært at holde fremaddrift og energi i gallop, eller at det simpelthen er for anstrengende (ses især ved travere, da de sjældent har den naturlige tilgang til gallop, og derfor bruger for meget energi på at komme over springet.)

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   25. okt 2017 også ville jeg også anbefale at du forhører dig ved en anden underviser.

  • #11   25. okt 2017 AMT - Hvorfor en anden underviser? Vi arbejder pt. På at stille og roligt øge hans springning så det ikke bliver for meget og hårdt for ham så han ikke mister lysten. Men jeg har lyst til at træne de ting jeg kan mærke vi har behov for udenfor undervisning som jeg ikke behøver at springe ham for at træne. smiley
    Vores underviser tager meget hensyn og lytter til de tegn han viser smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   25. okt 2017 team tindur: fordi at din underviser ikke engang lægger mærke til at du rider med for lange bøjler.

    bøjlernes længde er alfa omega for korrekt indvirkning på hesten.

    man kan pgså lytte for meget til hesten. nogle gange så skal den presses lidt længere for at udvikle sig


  • #13   25. okt 2017 AMT - Hvis du kigger på nedenstående billede så kan jeg da ikke have kortere bøjler for så ryger mine knæ over sadel knapperne, og jeg har ej heller skiftet huld fra min tidligere underviser. smiley

    profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   25. okt 2017 team tindur: dine fødder er heller ikke korrekt i bøjlen.

  • #15   25. okt 2017 Nej, men du er perfekt i alt du foretager dig eller hvad?! Jeg modtager faktisk undervisning for at blive bedre, og jeg oprettede dette emne for at bede om råd til hvordan jeg kunne arbejde på at han skulle få mere fremdrift udenfor undervisningen. For alt jeg kan træne udenfor gør at vi kan udvikle os hurtigere og koncentrere os om de ting min underviser mener vi skal. Det er dumt at sluge over for meget på en gang, så heller step by step.

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   25. okt 2017 Team Tindur: Men faktum er det, at opstilling, og føddernes placering er alfa omega for at kunne indvirke korrekt, og give ordentlige signaler.

    Og for at hesten udvikler sig, og får bedre fremad drift (hvis vi antager at der intet er galt),så skal man have flere træningspas hvor hesten yder mere, og presses mere en normalt. Ellers vil form og energi blive i de samme. Hvis du så samtidig har så stor fokus på at alt skal foregå i langsomt tempo, for at skåne hesten mest muligt, jamen så bruger du bare rigtig lang tid på intet - og højst sandsynligt også længere tid end hvad der er nødvendigt, uden at hesten skades.

    Det er imo svært at give det rigtige svar på, hvordan manglende fremaddrift skal trænes uden at man kan se hesten i aktion.

    Jeg har erfaret, som jeg også skriver længere oppe, at travere har en tendens til at galoppen ikke er en nærtliggende gangart (også selvom at de ikke har gået løb), og får at man bare kan få en nogenlunde galop, med en nogenlunde fremaddrift, så skal der lægges rigtig, rigtig, rigtig meget arbejde i det. Og en god springning, som gør det lettest for hesten, kræver en stabil og god galop.

    Du skal huske på at træning i skoven, og træning på en ridebane ikke kan sammenlignes. Heste vil generelt have en anden fremaddrift i skoven, både pga. underlag, men lige så vel også fordi at stierne i skoven, ikke kræver sammen bøjning mm. som på en ridebane - generelt er ridning på ridebane hårde og mere krævende.



  • #17   25. okt 2017 Ja det er det, og ja hvis du læser hvad jeg skriver så øger vi langsomt træningen således at han springer mere og mere. Men han er ikke en hest du bare kan præsse uden en eksplosiv reaktion. Han skal skubbes langsomt, næsten så han ikke opdager at der var et par spring mere. Og han vil helst galopere når vi springer da det er det han ønsker og har nemmest ved. Men ellers er galoppen noget der arbejdes mere med på banen da det er sværere der end i skoven.

    Mvh TT


  • #18   25. okt 2017 Overgange kan både medvirke til at få en hidsig hest til at slappe af, men også få en lidt “doven” hest til at blive mere frisk. Så en masse overgange, på den lidt friske måde, hvor han svarer frem når du beder ham om det.

    At hesten ikke er selvgående nok, kan være tegn på at den ikke svarer på fremaddriften, derfor skal det trænes meget. Jeg gjorde engang det at jeg have en pisk med, hvor jeg dappede hende de steder hun ikke var vant til, og dermed svarede bedre end de “dovne” steder. Det kan være foran bagbenet, bag skulderen men det ved du nok bedst selv.
    Det kan også være fordi hesten ikke er i god nok form, hvormed det skal trænes. Altså hvis hesten er i god form kan den også sagtens springe en bane på op til 5-6 spring, selvfølgelig meget små spring når det er en begynder.
    Det kan også bare være fordi den gode galop ikke er trænet godt nok, og derfor skal den trænes med en masse temposkift osv. Men du kan også gøre noget for at motivere den, hvilket springningen umiddelbart ikke virker til at gøre, siden du skal drive sådan på ham. Men det der motiverer ham kender du nok også bedst selv til smiley

    Dertil vil jeg lige nævne at dine bøjler altså sagtens kan komme længere op end det, hvis det er fordi du mener at dine knæ ryger ud over sadelklapperne vil jeg mene at sadlen er for lille. Men jeg tror nu heller ikke at de vil ryge udover, for så sidder du altså bare ikke korrekt med dine ben smiley
    Gør dig lidt inspiration og kig billeder af profspringryttere, og læg mærke til hvor deres ben sidder.


    profilbillede
  • #19   25. okt 2017
    Det burde underviseren vel kunne hjælpe dig med - det er derfor man har dem.

    Fremadsignal er et spørgsmål om negativ forstærkning og om man er i stand til at time tingene ordentligt samt at man lader være med at gøre hesten døv for benene, ved at smølfesparke konstant, ikke får rettet hesten og selv udtvære signalerne.

    Det kan også ske, at hesten bare finder banen røvhamerende kedelig.


  • #20   26. okt 2017 TT: Jeg er nød til at spørge, fordi jeg her observeret, at ret tit når du spørger om gode råd her inde, også folk kommer med deres mening og erfaring. Så har du ret travlt med af forsvare, at den måde du gør tingene på er den helt korrekte for dig.

    Det er også helt fint, hvis bare det så virkede for dig. Men det gør det tilsyneladende ikke.

    Der er et ordsprog som hedder: at rigtig mange mennesker bliver ved med at gøre det samme og samme, men de forventer et andet resultat.

    Hvis man ønsker et andet resultat, så skal man gøre noget helt andet, end det man plejer. Men hold ad op, for er forandringer ubehagelige. Ved det godt. Hjernen elsker at gøre som den plejer, og modarbejder alt nyt.

    Du har haft dette problem oppe mange gange
    - du vil ikke ændre fodret
    - du vil ikke ændre din ridestil
    - du vil ikke have en ny underviser

    Så er jeg ligesom løbet tør for ændringer som kan føre til at Tindur, får mere energi.

    Jeg skriver ikke dette for at genere dig, men for at bede dig om at tænke over, hvilke parameter i din ridning du ønsker at ændre, hvilke overbevisninger om din fodring, ridestil, underviser mv, som du lettest vil kunne ændre på.

    Eller om det er accept af, at Tindur, bare er en lettere doven traver, som bare ikke gider. (sådan en fjoller har jeg også haft) Også nyde at du har en hest, som bare har andre kvaliteter.

    Min gamle fjoller blev bare aldrig fremadgående, der skulle den ondelynme drives, når han skulle igennem i LA4, og det var med alt sæde, ben, spore. Men han var det mest stabile selv, der var intet (ud over et æsel) der kunne sætte ham ud af kurs. Jeg har redet ham inde i Aalborg C til optog lige bag Aalborg garden flere gange, været på langtur med fuld oppakning på hesteryg. Jeg havde så mange andre gode oplevelser, pga. hans stabilitet.

    For mig at se, har du 2 muligheder, ændre nogle af dine overbevisninger, eller acceptere at Tindur er som han er. smiley


  • #21   26. okt 2017 Noget jeg glemte at nævne er at du jo sagtens kan drive med sædet uden der sker noget farligt ved det. Du kan jo drive i let sæde i trav, hvor du laver hurtigere op og ned, hvilket du så self skal træne hesten til at forstå, fordi du måske ikke har gjort det før. Men for mange heste lægger det tegn naturligt for dem, da de vil følge dine bevægelser smiley

  • #22   26. okt 2017 Dorthe - du følger vidst ikke helt med.. smiley
    Han blev sat på et andet fodertilskud for 8-9 uger siden..
    Ridestil - hmm vidste ikke rigtig jeg havde en der skildte sig meget ud..
    Ny underviser - jeg fik ny underviser i August..

    Jeg har intet problem med hans energi mere, det har desværre været eksplosivt på vej til undervisning og bane de sidste 3 uger hvor han tripper afgårde og er pludselig bange for alt (vinterkulder) men det endrer ikke på at han ikke har den ekstra fremdrift på banen. Det har blevet vildt meget bedre end da vi startede op i august. Min underviser er ikke bekymret over det mere.
    Det er ikke sådan at jeg skal drive hele tiden, men ønsker han var lidt mere selvgående. Ikke sikkert det er muligt.. Men jeg giver ikke op uden at have prøvet at træne mere fokuseret på det.

    LM & C - Ja i trav.. Vi traver dog ikke så meget når han springer da han foretrækker galoppen og har nemmest ved det smiley

    Mvh TT


  • #23   26. okt 2017 Noget a-tempo og/eller længere kombinationer, 3, 4, 5, 6 spring i træk (hvad der passer jer), med en tilpas lang afstand imellem, som gør at han er nødt til at øge tempoet.
    Udnyt hans energi på tur, og spring så meget som muligt i naturen, hvor han gerne vil trække mere mod spring.
    Al form for bomarbejde er godt, da det er med til at udvikle hans sikkerhed på "springbanen". Tænker at din ide med bomme og øgninger er udmærket.
    Tænker at drivkraften kommer lidt af sig selv, i takt med at han bliver mere sikker på sig selv, og ikke "tænker" så meget på vej mod springet. Altså når det bliver mere rutine for ham (og dig) at springe, så tror jeg at tempoet kommer (næsten) af sig selv smiley


  • #24   26. okt 2017 Nu ved jeg ikke om du rider med pisk eller sporer, men hver gang jeg springer og jeg ka mærke at hesten ikke er helt oppe på dupperne så tager jeg blot en pisk i hånden (jeg bruger den aldrig) og så er der bare gang i ham.
    Måske kunne det hjælpe? Du skal jo ikke piske ham afsted, men nogengange så virker det bare at have den i hånden, jeg oplever ihvertfald at hesten springer med meget mere overskud når jeg har pisk ved hånden. Bare man ikke misbruger den.


  • #25   26. okt 2017 TT- Jeg skrev det ikke for at genrene dig, men for at åbne dine øjne :-). At få dig til at tænke.

    Du bestemmer selv, om du tænker, der er måske noget om snakken, i det hende wendelboen siger, eller om du tænker, hun er da helt gal på den.

    - gør du kun det du plejer - får du kun det du plejer.

    Personlig vil jeg sætte mig ned og ride hesten frem med sædet, og lære hesten at det er mit sæde som styre tempoet, men du vil ikke drive med sædet. Du vil holde dine bøjle helt inde på foden, hvorved du afskære dig fra at bruge over og underschenkler korrekt. Hvilket hæmmer din måde at påvirke Tindur på og jeg kan forstå på ovenstående, at det ikke er nogle ting du ønsker at ændre.

    Husk det er dig og ikke Tindur der skal ændre sig. Tindur er et spejl på dig. Når du ændre sig, ændre Tindur sig også.



  • #26   26. okt 2017 Du kan evt. give ham fri inden en springtræning så du er sikker på at der er meget energi, det gør jeg nogle gange.
    Som AMT også skriver så kan man nogengange lytte for meget til hesten, nogle heste er også gode til at 'løbe uden om' opgaven. de ved præcis hvad de skal gøre for ikke at lave for meget smiley smiley Og jeg tror det ville være godt at presse hesten, og tvinge den lidt til at øge galoppen. Når hesten har øget galoppen til ønsket tempo bliver du ved med at holde den i det tempo.


  • #27   26. okt 2017 Nej mener heller ikke at i skal trave når i springer, men man skal jo starte et sted med at lære den at gå frem ad.

  • #28   26. okt 2017 Men ja som en anden nævner, så er sporer også en god hjælp smiley

  • #29   26. okt 2017 Dorthe - det med foden i bøjlerne er en dårlig vane jeg har tillagt mig efter at jeg fik at vide at den skulle længere ind, jeg red meget med bøjlerne langt fremme, også var min gamle underviser til kursus i centreret ridning så de skulle længere tilbage, nu har jeg bare fået de for langt tilbage... smiley og ikke noget jeg ikke ønsker at ændre smiley

    Mvh TT


  • #30   26. okt 2017 Maja - han trænes kun hver anden dag da han ikke kan kapere mere psykisk.. Og jeg har ej heller tiden til at træne mere end 3-4 gange ugentligt smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #31   26. okt 2017 du har ikke video hvor han springer vel?

    og hvad rr træners vurdering af problematikken?


  • #32   26. okt 2017 AMT - i starten (da han manglede energi) så var hun bekymret for om han overhovedet gad springningen og syntes det var meget at tage fat på. Nu hvor han har energien så arbejder vi på at han skal forblive glad for det, og at han skal opbygge rutine og mere tempo hen mod springet. Så derfor ville jeg høre om I havde nogle gode tips til hvordan jeg kan arbejde med det foruden undervisningen. Hun har været meget positiv de sidste gange. Også er der selvfølgelig de ting jeg skal arbejde på som også har en indvirkning smiley

    Mvh TT


  • #33   26. okt 2017 Altså 3-4 gange i ugen betegnes jo som meget let træning, hvormed det måske kan være der hans manglende fremaddrift kommer af. Hvis ikke han har nok kondition og overskud til at give den det ekstra gas smiley
    Hvis det kun er ved springning han mangler energi, så er det nok motivationen og lydigheden vil jeg skyde på.


  • #34   26. okt 2017 Her er dagens træning som er meget normalt for os smiley ifølge vores foderkonsulent så var det vidst ikke let træning da over 3/4 af træningen (6 km) udelukkende foregår i trav og galop. smiley også tager vi et par gange om måneden ture som den under der igen smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #35   26. okt 2017

    profilbillede
  • #36   26. okt 2017 Men jeg tænker det skyldes at han ikke er så arbejdsglad af sig.. Hvis han fik vælge så skulle han da bare gå på fold og få godbidder der i stedet for at skulle arbejde for det.. smiley
    Men sådan fungerer det ikke.. Også må man jo forsøge at finde det der dugger i træningen smiley

    Mvh TT


  • #37   26. okt 2017 Der er en meget god artikel her synes jeg, som giver lidt et indblik i hvad der egentlig er let og hård træning.
    Jeg synes nu heller ikke at lidt over en times ridning er ligefrem hård træning, og ikke når det kun er 3-4 gange om ugen, så skulle det være 6 gange om ugen før at det var hård træning, og så tænk på de heste der bliver redet 2 gange om dagen, eller bliver redet 1 gang og laver anden form for træning (skridtmaskine, vandbåndstræning, longering osv) på en dag også.

    https://www.brogaarden.eu/Da/R%C3%A5dgivning/Vidensbase/Hvor-h%C3%A5rdt-arbejder-din-hest--#.WfI7svV5OEd

    Bare noget man kunne overveje som grund til manglende overskud smiley


  • #38   26. okt 2017 LM - jeg har læst den før og blev derfor overrasket over at foderkonsulenten mente at det ikke var let arbejde.. smiley men jeg skulle måske låne et puls ur.. Men Hvornår måler man pulsen? smiley Har aldrig målet puls på andet end syge heste, og det er årevis siden smiley

    Mvh TT


  • #39   26. okt 2017 Men mener du at han får for meget foder smiley han fik for lidt før ift arbejde. Så derfor den manglende energi. Nu er energien på plads. Men hans fremdrift mangler på banen, ikke i skoven. Jeg bliver lidt i tvivl om hvad du mener skal hjælpe smiley hvad du råder til smiley

    Mvh TT


  • #40   26. okt 2017 Stod ved en travmand før og mener han målte pulsen lige når han var færdig med en lang hård træning, og de skridtede jo sjældent af, så der var pulsen stadig på det som da den var igang nærmest smiley men han målte også for at se hvor hurtigt den faldt, så det er nok noget med mens man er igang, lige efter og evt lidt tid efter, men det kan du nok google dig til.

    Nej har ikke skrevet noget med foder, jeg aner jo ikke hvad han får i foder og hvor meget. Jeg viste dig bare artiklen for at forklare let og hård træning. Men jeg har skrevet en del ting som kunne hjælpe, så du kan bare scrolle op hvis det er smiley


  • #41   26. okt 2017 Ja du har kommet med nogle brugbare ting, men du har også kommet med noget jeg ikke helt ved hvor skal placeres smiley men mange tak for alt du har kommet med, og tiden du har brugt for at hjælpe smiley

    Mvh TT


  • #42   26. okt 2017 Selv tak, du må da gerne spørge ind til det du ikke forstår så, så jeg ikke har brugt tiden forgæves smiley

  • #43   26. okt 2017
    Spørg en distancerytter hvordan man måler puls.

    Ture på mange kilometer, gør ikke at hesten arbejder hårdt - det er ret energibesparende for hesten at galopere og kræver ikke særligt meget, især ikke når der ikke ligger samling og øvelser i. De fleste heste i ganske gennemsnitlig kondi vil fint kunne gennemføre 20-25 km til distanceløb.
    Og det er heste i let arbejde.


  • #44   27. okt 2017
    Men ja som Dorthe så fint siger, gør man det man altid har gjort, så får man det man altid har fået.


  • #45   27. okt 2017 Krikken - nu har jeg jo netop lavet om på flere områder.. Så det kort er egentlig ikke fair at komme med..

    Mvh TT


  • #46   27. okt 2017
    Spændende. Har du ændret træning? Det er da nyt :o) Hvad er nyt under solen?


  • #47   27. okt 2017 Det er ingen grund til at være flabet..! Det kan godt være jeg ikke er fuldstændig traditionel, men hvis du går og tror at jeg er fuldstændig bidløs, bomløs og hippie rytter så tager du fuldstændig fejl. Min underviser er en meget traditionel rytter. Men hun er dygtig til at tage hensyn til den enkelte ekvipages udfordringer. Du skal huske at da vi "lærte hinanden at kende" var jeg meget traditionel, og du var meget mere hippie end hvad jeg nogensinde bliver! Jeg havde aldrig forestillet mig at være bidløs, og jeg havde ej heller regnet med at Tindur skulle være så speciel. Det eneste jeg gør i dag er at tage hensyn til den hest jeg står med, og tage tingene i hans tempo. Ikke alle heste kan udvikle sig ligeså hurtigt, og det burde du om ingen andre være klar over da du i lang tid forsøgte at få Fleur til at bruge sig korrekt. Men opgav da du ikke havde tålmodighed mere.. Og valgte at blive meget traditionel. Men selvom du føler det var det rigtige for dig, så betyder det ikke at det er det rigtige for andre. Eller at andre skal nedgøres fordi de vælger at ikke opgive, og får resultater, selvom de ikke er kommet så langt som regnet med.

    Mvh TT


  • #48   27. okt 2017
    Jeg spørger ganske oprigtigt, da jeg såmænd ikke har bemærket det. Jeg ved godt du er uenig i hvordan jeg har ændret tingene, men der er altså ingen der har sagt at du skal gøre det samme :o). Så den kommentar var måske også en anelse flabet om at jeg ikke havde mere tålmodighed....

    Jeg spurgte egentligt bare, om noget var ændret, fordi det kunne være du havde prøvet forskellige træningsmetoder til at gøre noget ved den manglende energi du har snakket om siden foråret, men der kom ikke rigtigt andet end et personangreb ud af svaret og fred være med det.

    Havde det været min hest, havde jeg daffet den en i bagdelen og bedt den lytte til benene eller accepteret at bane ridning ikke er noget den er fan af.



  • #49   27. okt 2017 Krikken - så må du undskylde! Følte faktisk ikke den var oprigtig pga. Din overraskede smiley som jeg syntes virkede flabet. Som jeg skrev så var det dit valg, og hvis det fungerer for Jer er da det bare fint.
    Ift Tindur kan du tro han får en i bagdelen hvis han ikke lytter. Jeg beder først om galop med stemmen, sæde og ben. Og reagerer han ikke prompte kommer pisken. Også når vi er i lige linje imod springet så presser jeg og beder om øgning, efter springet så skal jeg holde ham igang. Dette skyldes nok også at vi ikke har sprunget så meget bane, men mere enkelt spring, så han skal også lære at vi ikke skal stoppe op efter springet men fortsætte smiley

    Mvh TT


  • #50   28. okt 2017 jeg har ikke læst hele tråden, men jeg fik undervisning på min lidt sløve hest og lærte, at jeg skulle trave til springet, og lige efter springet sætte farten op og galopere videre. Så lærte hun at trække på springet, det virkede vildt godt

  • #51   28. okt 2017 Ok smiley det vil jeg også øve lidt over bomme så smiley rigtig mange tak smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #52   28. okt 2017 Betinna: Hvilken anden effekt skulle det have at lade hesten trave over springet, for derefter at drive efter springet?

  • #53   6. nov 2017 hej igen
    jeg ved ikke helt hvad du spørger om, men da jeg fik undervisning på hende, så gik hun næsten i stå, når hun havde sprunget, man skulle drive hende hen til springet og der manglede energi, efter jeg begyndte at træne som min underviser sagde med trav hen til springet og galop bagefter i et pænt tempo, så virkede det som om at energien før springet blev meget større for min hest, som om hun ligesom trak mod springet. Det var virkeligt rart i forhold til det andet.


  • #54   7. nov 2017 TT i forhold til svar #49
    Har i prøvet med en bom på jorden en galopafstand efter springen? Så hesten bevarer sin opmærksomhed fremad hen over og efter springet? smiley
    Eller som jeg tror jeg har nævnt tidligere, noget a-tempo, så Tindur bliver nødt til at søge frem?


  • #55   7. nov 2017 # 54 Ikke hos nuværende underviser, men hos forrige. Da det er holdundervisning jeg går til nu er det sværere at tage særlige hensyn og bede om det smiley men pt. har jeg desværre ikke råd til eneundervisning smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Øget fremdrift.. Gode råd ønskes.

Annonce