{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Dommeren havde sørme ret....... {{forumTopicSubject}}

I starten af september var min lille sorte Pinot ude og gå stævne med min berider på ryggen.

Der havde lige været holdt knap 1 års stævnepause, da min berider lige skulle føde sin skønne Alfred - og trods alt ikke kan ride effektivt med “mave på “ smiley

Til stævnet i september skulle Pinot lige “generhverve” sin B-heste status - så han skulle starte en MB-klasse, for at være sikker på at få +65%, så han igen måtte gå B-stævner.
Her chokere han os ved at få sin første placering på C-plan, i et felt af mange gode heste.
Dagen efter gik han en MA1 til +65%, så min berider og jeg kunne gå på vandet så glade var vi smiley
Efter dette stævne tog vi en snak med den A-dommer som havde dømt ham i MA-klassen, og hendes anbefaling var, at vi skulle starte ham højere, da det han kunne, det ville han få bonus for i de højere klasser.

Vi gik hjem og tyggede lidt på det - og blev så enige om, at Lene fik ham i ridning en uge, og her skulle vurderer om han evt kunne blive klar til en Intermediære 1 klasse.
Efter en uges træning sagde Lene - lad os forsøge smiley
Så Pinot blev meldt til en INT1 her i denne weekend.

Jeg blev en lille kende bleg om næbbet da jeg så den absolut lille, men dog ganske imponerende startliste - Pinot skulle starte mod 2 heste som havde startet i GP-klasserne til DM i år på Broholm smiley
Og nøj det var nogle lækre heste !

Men men men lille søde rare fantastiske Pinot og fantastiske Lene red på banen, og selvom der var nogle dyre kiks med bla 2 x4,5 for en rigtig dårlig galoppiurette, så var der også nogle rigtige gode 7,0 rigtig mange steder - og et slutresultat på 66,2% smiley

Pinotten endte på en forventet sidsteplads.....men med nr 2 hest på 67,0% og vinderen på 68,4% ja så var det jo ikke “bøllebank” han fik smiley
I love that horse smiley

Nu er der dømt “vintertræning”, fred og ro, men samtidig mere styrketræning - og næste klasse byder på piaff og passage, så det skal trænes - men med stor opmærksomhed på at han ikke bliver træt af at gå til dressur.
Så nu må vi hvad vi/lenepinot er klar til, til foråret 2018 smiley

Mvh
En meget stolt hesteejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dommeren havde sørme ret.......
  • #1   20. nov 2017 Jeg har sagt det før, lækre heste, du gør noget godt med dem

  • #2   20. nov 2017 Sådan! smiley

  • #3   20. nov 2017
    Charlotte, nu opretter du altså den facebook side smiley


  • #4   20. nov 2017 Fnisss jeg er for gammel til facebook - kan ikke en gang finde ud af “tagge” folk smiley

    Mvhcharlotte smiley


  • #5   20. nov 2017
    Det er altså nødvendigt, så jeg kan følge med når i er ude til stævne og se nogle billeder :D.


  • #6   20. nov 2017 Årh tillykke med det! Jeg følger skam også med, så stemmer for Facebook smiley

  • #7   20. nov 2017 Jeg er så nervøs at jeg knap nok kan finde ud af at optage - i lørdags glemte jeg at tage mit kamera med.......og kunne ikke lige vende hjem til Midtjylland nede fra Åbenrå smiley

    Så det er sjældent der er billeder eller video - sidste gang huskede jeg det rent faktisk, så det her er de nyeste videoer :
    https://m.youtube.com/watch?v=U9cmYaSYx5M
    https://m.youtube.com/watch?v=3fbKywDqc9I

    Og så fra da han var nytilredet bare for så musse som bette hest smiley
    https://m.youtube.com/watch?v=aU6d1Bj85sM


  • #8   20. nov 2017
    Det ser ski' godt ud :o)!

    Jeg elsker min facebook side, så kan jeg gå tilbage og se hvordan de gik for flere år siden og hvad jeg lige tænkte om træningen den dag, se videoer og billeder i tilbage i tiden.

    Elsker fjæsbog til inspiration af forskellige ryttere og følge med i deres hver dag - især de lidt outsidere smiley


  • #9   20. nov 2017 Kan godt se det er smart med sådan follow up - og så andre nemmere kan følge lyst med.

    Men når groomen her ikke kan huske at få taget billeder eller videoer alligevel, så tror jeg ikke fjæsen hjælper så meget smiley

    Jeg ELSKER at kigge på, når Lene træner Pinot, og jeg lærer SÅ meget af det - så et kamera ville “forstyrre” smiley

    Og ja det ser så let og nemt ud, når Lene rider ham - men hun synes også at han ER let og nem at ride, selvom han mangler lidt styrke, så skal hun ikke “mose” det ud af ham, han forsøger altid sit bedste - derfor han er sådan en guttermand og “konehest” smiley


  • #10   20. nov 2017 Pijt pjat, jeg plejer bare og tage et billed på staldgangen eller i ridehuset - det er ikke altid det bliver af ridningen. Det er faktisk sjældent.

    Så en ridevideo en gang hver 3 måned liver lidt op på det. Min er pænt kedelig sammenlignet med de store sider, der har mange likes, fancy billeder og jeg ved ikke hvad - men fred være med det, den er mest for min egen skyld :b
    https://www.facebook.com/krikkenHG/


  • #11   20. nov 2017 Jeg stryger straks ind og “snager” - tak for linket smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   20. nov 2017 jeg stemmer i for en facebook side!!

    du er om nogen, utroligt inspirerende at følge!!


  • #13   20. nov 2017 Jeg følger med i Krikkens og kan faktisk rigtig godt lide den til trods for "kedelige" billeder. Teksten siger mig mere end billederne smiley

  • #14   20. nov 2017 Tillykke med det fantastiske resultat smiley du har ikke lyst til at låne Tindur som en projekt hest? smiley smiley

    Mvh TT


  • #15   20. nov 2017 Jeg melder mig gerne frivilligt som fotograf!

  • #16   20. nov 2017 Ej hvor er I søde alle sammen smiley

    Detkunne godt være Lene ville kigge lidt, hvis jeg kom med et stort følge - men hun ville sikkert bare synes det var sjovt at være linse-lus smiley
    Så kunne jeg stresse rundt i fred og ro, med lommerne fulde af elastikker og sytøj til evt fletninger der går op, vandflaske til Lene, Lene ridejakke, Pinot’s ridedækken ect.
    Godt at Lenes store piger er perfekte børnepassere - så de snupper lille Alfred og barnevognen og kører væk fra banerne smiley

    TT super tilbud - havdedu boet tættere på, så havde jeg måske taget dig på ordet fir hyggens skyld smiley

    Mvh Charlotte


  • #18   21. nov 2017 Du og Lene (og dine smukke heste) er nogle af de få dressur ekvipager jeg nyder at se ride.

    Den respekt for hesten i begge har er inspirerende, og især fra en som jo har set sin del af virkelig dårlig dressur-ridning og derfor ikke selv har lyst til at ride “mere” end at hesten trænes i at bære sig korrekt og være taktfast smiley

    Mit eneste “men” er at jeg synes du taler Pinot ned smiley han omtales altid som den bette tykke eller lignende smiley smiley Nej pjat, men af dine to er Pinot min yndlings ud fra billeder og beskrivelser smiley Så jeg synes han skal bo hos mig, jeg lover at fortælle ham hver dag han er en høj flot slank gangmaskine smiley

    Håber du fortsætter med opdateringer!


  • #19   21. nov 2017 Takkkk for de meget store rosende ord om både ridning og hestene i sig selv smiley

    Pinot er yderst køn på sin egen måde - og især når han ikke lige tuller rundt ved siden af en gangmaskine på 175 cm i stang smiley
    Når man ser ham og Lene komme ind på opvarmningen, så er det første man tænker - hvem har lukket den der rideskoleekvipage ind smiley
    Lene er jo total upåvirket af sine omgivelser, så hun varme jo op som hun plejer - lang, dyb og helt ned i tulletulletempo. Og Pinot bliver ikke særlig langbenet eller højtstillet af at tulle smiley

    Men når de så har tullet rundt i 10 min, så samler Lene tøjlerne op - Pinotten løfter brystkassen - og lige pludselig så ser han “ikke så ringe ud endda”.
    Jeg har oplevet e veninde jeg havde med ud til stævne, hvor Pinotten og Lene tullede rundt og lignede ja “ingenting” - min veninde var lidt skuffet over ham, så vi endte med at stå og småsludre - og min veninde siger så lige pludselig - se der er kommet en ny hest ind på opvarmningen sort ligesom Pinot, bare smartere......det viste sig så at være Pinot og Lene, de var bare lidt længere i opvarmningen smiley

    Da Pinot gik sidst første landsstævne sidste år på Wilhelmsborg, og der fik sin PSG debut, der var der jo international speaker på, da der samtidig var DV’s eliteskue.
    Pinot var den eneste dressurhest til stede med ukendt afstamning - og hverken Lene eller jeg havde tænkt på, at den “stakkels” speaker jo ligesom skulle fylde tiden ud med at sige noget klogt om hesten.
    De andre heste blev beskrevet med tidligere opnået resultater, hvad rytteren tidligere havde bedrevet, samt afstamning, elite mig her og der, solgte på eliteaktion og bla bla.. ..
    Så kom Pinot og Lene på banen - og så fik speaker det svært smiley
    Andddd welcome to Lene Hjort Viuff on Pinot Noir. Pinot Noir is a Black gelding, and he is 9 years old......( pause....) Lene Hjort Viuff and Pinot Noir.....( pause).... Pinot Noir 9 year old gelding.....and his Black......(pause) and he is a chubby chunky boy !!!!!!

    Nå skidt den “ chubby chunky boy” gik til knap 63% og endte ikke sidst i det felt heller smiley

    Dagen efter var der beskrivelse i et af hestemagasinerne, hvor PSG klassen blev beskrevet som “en blandet pose bolsjer “ hvor der var “forskellige hesteracer repræsenteret fra den elegante Ox araber Zonyx over den gammeldags type oldenborg til de almindelige brune dansk varmblodsheste”...... smiley
    Der var ingen andre “ollebolle lignende heste” til stede den dag end “chubby chunky boy” smiley

    Så jo han er sgu en brumbasse, som ikke ved at han ikke burde kunne flyve smiley
    Men nøj hvor er det sjovt at overraske publikum, og vise at man ikke behøver de kæmpestore gangmaskiner for at kunne ride på højt plan med udemærkede resultater smiley

    Mvh Charlotte


  • #20   21. nov 2017 Pinot er en ganske særlig stjerne. Fordi at det ikke lå i kortene at han skulle blive en stor dressur stjerne, men det er han blevet gennem jeres dejlige samarbejde, og selvfølgelig Pinot lyst til at arbejde.

    Det er så skønt for os alle almindelige, at det er muligt at finde en "grim" plag til en billigt penge og forvandle den til en flot dressurhest.

    Flot arbejde og bliv endelige ved med at holde os opdateret.


  • #21   21. nov 2017 Karin du har helt ret og det er nok også derfor jeg har knuselsket ham på afstand (jo jo Pinot-stalker er man jo) han virker helt igennem som en guttermand.

    Men samtidig viser det netop at det ikke kun er tavle og benspjæt, det drejer sig om, men med fornuftig ridning og tilgang til hesten, kan man komme lige så langt, og måske i mine øjne længere, end en top-dyr hest.

    Jeg synes det er 1000 gange mere inspirerende at se Pinots udvikling over tiden, end at se “profferne” ride på deres avl. Måske fordi jeg synes Pinot i modsætning til mange er så stabil og ikke virker til at stresse på samme måde? Det er kun et gæt, da jeg kun har set ham live en gang (faktisk til det stævne du fortæller om Charlotte) og ellers billeder, men han virker bare så god. Tænk at opdrage en hest, der jo (selvom du ikke må sige til ham jeg har sagt det) som har bygning lidt imod sig, til at blive så arbejdsvillige og stabil, at han kan være med i de klasser, det er så stort, og for mig personligt, en større inspiration end at se en anspændt gangarts hyp, der har kostet det hvide ud af øjnene vinde smiley


  • #22   21. nov 2017 Hvor er det bare en dejlig historie - og super spændende at følge med i, hvordan han udvikler sig fremadrettet smiley

  • #23   21. nov 2017 Hold da helt op - WOW!! smiley tillykke med hyppen smiley

  • #24   21. nov 2017 Stort tillykke til jer smiley super godt gået smiley forsat det gode arbejde og sikke en fornøjelse at se "en øg" tæske de andre Barbie dukker smiley fantastisk at se hest udvikle sig selv i sit tempo smiley pas godt på ham, han er en perle smiley

  • #25   21. nov 2017 Tak tak tak smiley

    Rent faktisk er jeg jo også pavestolt af Pinotten, fordi han lige præsis viser, at en helt alm hest såmænd godt kan være med smiley
    Jeg bliver tit så ked af at hører folk siger, at deres hest ikke er “god nok” - for hånden på hjertet, hvis Pinot kan så kan/kunne mange andre nok også smiley Han er ikke total skævt bygget, men han har absolut heller ikke en “dressurhests drømmekrop” smiley

    Jeg er dog bevidst om, at jeg også har været heldig - de rette heste, den rette underviser, de rette inspirationskilder, den rette mængde fritid og den rette økonomi - det kommer ikke “ af sig selv” smiley
    Og jeg havde nok ikke stået i samme situation, hvis jeg havde fået pinot for 10 år siden, hvor jeg manglede de forudsætninger jeg har listet op - og hvor min lyst til indsigt i træning og mit temperament heller ikke var som det er i dag smiley

    Jeg er ekstrem glad for Karen H at du har set ham live til stævne - hans force er nemlig, at han er så arbejdsvillig, men også tror på at Lene vil ham det godt, at han slapper af i sin lille krop. Og den afslappethed gør det lettere for ham at præsterer optimalt.
    Sjovt nok er han rent faktisk en meget sensitiv og let bekymret hest - så både Lene og jeg er yderst bevidst om, at man ALDRIG må straffe Pinot.
    Laver han fejl er det ALTID pga arbejdsiver/arbejdsvillighed eller fordi han ikke helt er tryg ved fx en linieføring i et program - og så skal man mere berolige ham i, at det er fint, rolig nu, alt er okay, vi forsøger lige igen.
    Forstår han først “øvelsen” så vil han så gerne leverer - og så skal han efterfølgende trænes i ikke bare selv at gå i gang, så bliver han lettere bekymret igen for var det nu en fejl - og sådan skal hans selvtillid bygges op lige så gradvist.

    Han er en super guttermand - og ingen tvivl om at hans sensitivitet, sammen med han arbejdsvillighed gør ham både let og svær at træne.
    Lene siger altid, at det jeg er bedst til, er altid at leverer glade trygge rideheste til hende, som aldrig er blevet unødig presset, straffet og mast til at arbejde - og som derfor altid forsøger at gøre deres bedste.

    Mvh Charlotte


  • #26   22. nov 2017 Enig med Krikken! smiley

Kommentér på:
Dommeren havde sørme ret.......

Annonce