{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til denne type pony
  • #1   13. dec 2017 Jeg syns du skal få en sadelmager ud og kigge på hesten smiley

  • #2   13. dec 2017 Hun kommer d.4/1 ...men det kunne jo godt være at der var nogle herinde som havde en ide.

  • #3   13. dec 2017 Det er nok svært at skære en race over en kam mht. udformning af ryg. Nogle er lige, andre svajer, nogle er meget brede, andre slanke, nogle har et højt mankestykke, andre et lavt.
    Har du overvejet, hvad du har af ønsker til en sadel? Skal det være med eller uden bom, osv.?
    Det bedste bud vil være, at få en sadelmager ud. Det er ikke dyrt, og så får du til gengæld lige den sadel, som ligger bedst på netop din hest, og som du sidder rigtig godt i. På den måde undgår både du og din hest skavanker.
    God fornøjelse med det smiley


  • #4   13. dec 2017 En haflinger har generelt runde ribben og en relativt umarkeret manke, så selvom de er i perfekt huld uden overvægt, vil de stadig kræve en mellem-bred til bred bom. Min erfaring er, at sadler på haflingere hellere glider frem end tilbage, hvis de ikke passer.

    Har selv haft held med Wintec-dressursadler (500 og Isabel Werth) og en bomløs (Barefoot London) på mine. Skulle jeg købe igen, så ville jeg igen kigge på sadler uden bom eller med flexbom, men det er jo smag og behag. Der findes også diverse sadler, der er designet specielt til haflingere og andre koldblodsheste - jeg har også hørt, at arabersadler er gode, fordi arabere også har ekstra runde ribben.


  • #5   13. dec 2017 Gingerella > En isabel Werth glider frem på hende...uanset farve på kopfjern.
    Har prøvet , hvidt, blåt, rødt, sort, og gult...intet passer på hende.


  • #6   13. dec 2017 Så er den sadel nok bare ikke til hende smiley

    Er hun for tyk? For det kan være næsten umuligt at få en sadel til ikke at skride frem, selvom den ellers passer, når maven skubber gjorden fremad. Her kan en bananformet gjord måske hjælpe.


  • #7   13. dec 2017 Kieffer har en sadel der er lavet til den gense haflinger smiley www.kieffer.net

    Mvh TT


  • #8   13. dec 2017 Rigtigt, Kieffer har den her, kan jeg se: http://www.kieffer.net/en/saddles/dressage-saddles/2036-brugge.html

    På den tyske version af siden står der, at den er specifikt god til (sports)haflingere. Ser lækker ud (hvis man er til udvendige, store knæpuder). Men hvordan er det nu - er det kvaliteten af Stübben eller Kieffer, som folk siger er faldet med årene? Den koster alligevel 15.000 kr...


  • #9   13. dec 2017 Jeg har selv en haflinger. Han har en Kent and Masters Dressur S 16,5"
    Den er købt i samarbejde med saddlefitter. En super lækker sadel med smal talje og dybt sæde.


  • #10   13. dec 2017 Du bliver nok anbefalet noget med en bred bom og uden cutback - og evt.
    også en lige bom, nu ved jeg jo ikke lige hvordan hesten ser ud smiley
    Selvfølgelig afhængig af sadelmager mht. mærker/modeller, men er det Kit Hansen du skal have ud, bliver det sikkert Kent & Masters, Ideal, Jeremy Rudge eller Morris & Nolan, selvfølgelig afhængig af hvilket prisniveau du siger du søger i smiley Kit anbefaler nærmest altid engelske sadler.


Kommentér på:
Sadel til denne type pony

Annonce