{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Islænder rytter rider GP heste - tv2 østjylland {{forumTopicSubject}}

Ej altså faldt lige over dette på Tv2Østjylland, hvor journalisten, som er islænderrytter/-ejer, er ude at ride på Lone Bang’s GP heste smiley
https://www.tv2ostjylland.dk/vild-med-hest/vild-med-hest-store-heste-og-hoj-dressur?autoplay=1#player

Sjovt at se, at selvom de er skolet, så kan hun bare ikke få den til at changerer eller gå travers smiley
Til gengæld så kan pensionerede Fitou med græsvom gå den flotteste piaff stadigvæk smiley

Har man lyst til at se andre klip, så er journalisten også ude i travstald og kører med miniature ponier smiley

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder rytter rider GP heste - tv2 østjylland
  • #2   26. feb 2018 Rollo er faktisk på Hestegalleri her: https://www.hestegalleri.dk/galleri/241570-dansk_varmblod_rollo___a_hest

  • #3   26. feb 2018 Sjovt at se Rollo både herinde og så ude hos Lone Bang - interessant hvad det er for en skade han har haft. Men han ser da i hvert fald godt gående ud nu smiley

    Mvh Charlotte


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   26. feb 2018 også tror folk ikke at en dygtig rytterkan fremvise e akademisk redet hest i det grundlæggende smiley

    det må være den fedeste oplevelse at sidde på sådan en hest..

    og ja, den hest kan virkelig piaff til UG.


  • #5   26. feb 2018 Jeg har prøvet at ride en PRE, der går skolen over jorden inden for akademisk dressur. Det var også lidt af en oplevelse - fik lagt benene lidt forkert, og så stod der pludselig levade på programmet smiley Min underviser sagde dog, at hesten var meget begejstret for at tilbyde levade generelt, når den følte, at nu var det vist på tide at afslutte timen - fordi den var vant til, at levaden var den sidste del af det program, de kørte med til shows smiley

    Man kan lære meget af at prøve heste, der er skolet anderledes/kan noget andet, end hvad man er vant til. Hvis man fx aldrig har prøvet en toptunet supertölter, så kan det kun gå for langsomt med at komme afsted!


  • #6   26. feb 2018 Fedt indslag! smiley

  • #7   26. feb 2018 Øj, hvor gad jeg godt prøve en tur på Lones heste! Især Fitou. Sikke en piaff! smiley

    Jeg ville også gerne tage en tur på en akademisk redet hest. Det er sjovt at prøve noget andet, det kunne jo være man kunne lære noget smiley


  • #8   26. feb 2018 Skulle jeg tænke mig at prøve en anden slags oplevelse,så måtte en western pleasur hest af den supergode slags være interessant smiley

    Og PRE i klassisk stil - det måtte også være sjovt smiley


  • #9   26. feb 2018 Jeg er helt med på PRE eller Lipizzaner i helt klassisk stil. Det gad jeg godt smiley

    Ville også gerne prøve at ride Tennessee walker. Det kunne også være sjovt at prøve smiley


  • #10   27. feb 2018 Ej hvor var det fedt at se! Gid der var flere af sådan nogle udsendelser! Og gid det var mig smiley

  • #11   27. feb 2018 Det må jeg se når jeg kommer hjem smiley
    Har selv siddet på en top trænet "destrier" engang. Altså en af de heste de har med til lanse turneringer og er trænet i "kamp". Hold da op hvor var det vildt smiley
    Den var desuden klassisk skolet, og var en drøm at ride på. Ekstremt sensitiv for alle vægt ændringer og sæde. Og jeg endte selvfølgelig op på midten med en hest der ikke ville holde op med at stejle, fordi jeg ubevidst bad den om det når vi stod stille smiley
    Men i bevægelse var den død lækker (og da vi blev enige om hvordan man stod stille!). Sådan en ønsker jeg mig under træet smiley


  • #13   27. feb 2018 Det gør det klart lettere og købe en hest som kan det hele. Det sys jeg netop det her beviser.

    Altså en islænder rytter som pludselig kan ride piaff siger da det hele.
    Og selvfølgelig mester man ikke det hele første gang. Men og købe en hest som kan det hele i forvejen og derved kan lære dig det er da klart og gøre det lettere.

    Dog vil jeg mene man lærer meget mere af selv og komme derop med hesten.. Har set rytter som havde ponyer der kunne alt i forvejen og kun red dem super fint og red de større klasser.. Så kom hun på en unghest som ikke foræret hende det hele som de erfarrene gjorde og det var meget "komisk" og se hun faktisk ikke kunne få den til forskellige ting fordi at denne unghest jo sjovt nok ikke bare gav hende det hele uden hun gjorde det vilde hun skulle jo faktisk bede om det rigtige plus hjælpe hesten på vej og det kunne hun ikke.


Kommentér på:
Islænder rytter rider GP heste - tv2 østjylland

Annonce