{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Part søges side på FB? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg har jo ikke FB. Men min mand har, så hvis han er sød må jeg måske få lov til at låne hans Fb profil.
Sagen er den at jeg ønsker at finde en dygtig dressur part til Rocky. Jeg har jo ikke den største interesse for dressuren, så jeg tænkte det var bedre at finde en part der kunne have interesse i at bistå i tilridning og videreuddannelse indenfor dressuren. Og så starte stævner på ham når vi kommer dertil smiley Er der en Fb gruppe hvor man kan søge efter sådan en part? Hvor har I fundet jeres dygtige parter? smiley
Er der nogle grupper der passer bedre til mine kriterier? (over 16 år. Min La gerne M-niveau, viden om Biomekanik og indlæring, egen bil)

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part søges side på FB?
  • #1   2. apr 2018 Der er mange grupper og det er de færreste som fokuserer på noget specielt. Bare skriv "part" i søgefeltet så er du godt på vej. Der er også en gruppe som hedder noget med "foran lod" du kan prøve der også men tror ikke at aktiviteten er så høj smiley

  • #2   2. apr 2018 Der er en relativt stor gruppe der hedder "part på hest og pony søges og tilbydes".
    Vær dog forberedt på, at eftersom det du leder efter er en der i starten skal hjælpe dig med tilridningen af en hest der måske/måske ikke har nogen kapacitet indenfor dressur (og i så fald kan part måske først komme til stævner om et år), så vil de dygtige ryttere nok forvente betaling.
    Held og lykke med at finde den rigtige part smiley


  • #3   2. apr 2018 Camilla - planen er at jeg selv står for rytter tilvænning og er den første til at ride skridt, trav og galop på ham med hjælp fra parten, hvor han efterfølgende får en lang pause, og så en til to måneder hos professionelle. Efterfølgende tager parten over i dressuren. Han er en Frederiksborger, så han burde ikke have det så svært som diverse andre racer smiley Hans far er pt den bedste hingst på materiale prøven smiley

    Mvh TT


  • #4   2. apr 2018 Så lyder det endnu mere som noget der skal betales for smiley
    "Parten" skal hjælpe med tilridning, og derefter er der ingen ridning i flere måneder, hvorefter der kan startes de laveste klasser. En LA-rytter ville med stor sandsynlighed forvente betaling for det, men måske er du heldig hvis der er gode faciliteter, let adgang med offentlig transport og den helt rigtige type sidder derude.
    Håber du finder den rigtige løsning for jer smiley


  • #5   2. apr 2018 Det var også med tanke på at parten så fik lært noget om tilridning, det er ikke alle selvom de rider La niveau, der har været med til at tilride før smiley men jeg kan da sagtens også vente med parten til efter han har kommet hjem fra ridning smiley

    Mvh TT


  • #6   2. apr 2018 Du bestemmer helt selv hvad du gør, i min optik er det bare urealistisk.
    Det koster imidlertid ikke noget at prøve, men i grupper skal din mand være medlem for at kunne lægge annoncer ind.


  • #7   3. apr 2018 Tror desværre at du får svært ved at finde det du ønsker
    Folk søger som regel part for at have noget at ride på, og tænker ikke en LA^ rytter har lyst til at hjælpe med tilridningen + holde pauser i ridningen

    På den anden side har man jo lov at være heldig - måske sidder der netop en derude som ville elske den opgave, men min erfaring inde på de forskellige fb part sider har været at det er de heste der kan rides fast der får flest interesserede

    Tænker også det måske er et sats med en rytter du slet ikke kender endnu - hvad hvis kemien ikke er der eller hvis de ikke rider som du ønsker? Du kan jo af gode grunde ikke få dem ud og prøve hesten inden smiley


  • #8   3. apr 2018 Mon ikke, at det kan lade sig gøre at finde en der gerne vil lægge lidt arbejde i en hest mod at have en gratis part smiley
    Det vigtigste er nok kemien mellem dig og parten, resten kan I finde ud af sammen smiley


  • #9   3. apr 2018 Jeg er medlem af en gruppe, som hedder "Part på hest og pony søges og tilbydes". Måske det kunne være noget? Der er hvert fald en stor aktivitet derinde. Gruppen har desuden 13.700 medlemmer så vidt jeg kan se smiley

    God jagt smiley


  • #10   3. apr 2018 Jeg tror helt bestemt at det kan lade sig gøre.
    Mht om det er noget der skal betales for, er jo om det er noget de vil og du vil.
    Personligt har jeg det sådan, at hvis det var min hest, så er det mig der har brug for hjælpen til det, og derfor ville jeg nok ikke tage betaling for det, da det er en gode for mig, at de bruger deres kompetencer på min hest. Hvor imod jeg ville kræve en betaling, hvis hesten var tilredet og klar. Men det er som sagt bare min holdning smiley

    Du har nogle dejlige heste, og jeg er helt sikker på, at du ikke bare vælger hvem som helst til at komme smiley


  • #11   3. apr 2018 Mange tak Therese smiley nej det gør jeg bestemt ikke smiley jeg er med på sidelinjen og vil også gerne med og køre til stævner når jeg har mulighed smiley

    Mvh TT


  • #12   3. apr 2018 Må nok give mange af de andre ret TT, det er et job, som skal betales for. Tror ikke nogen vil gøre det gratis eller for den sags skyld betale for det.

  • #13   3. apr 2018 Det er desværre enormt svært at finde part hvis man ikke står et større sted med hesten. Jeg har min hjemme og har søgt part. Der er ridebane og turmuligheder, parten må ride som han/hun vil, det ligger 3 km fra nærmeste station og parten er gratis. Min pony går LC-LB dressur og er let ridelig, samt der er intet arbejde i det. Ingen henvendelser på Facebook.
    Jeg fandt så en via min veninde som underviser i rideklubben, så nu håber jeg de er et match.

    Men jeg er også bange for, at det er et job man skal betale for, når du ønsker hjælp til tilridning også.


  • #14   3. apr 2018 Jeg tænker at LA-stævne-interesseret rytter, som skal ligge så mange timer i en part, som det kræver at få en helt ung op på La-niveau, med den usikkerhed som der ligger i en part. Altså man kan miste alt sit arbejde, hvis man bliver uenig med dig. (ikke alt jeg tror du er specielt tvær).

    Det bliver en svær opgave, ikke at det ikke er muligt, men sådanne ryttere hænger ikke på træerne.

    Jeg har haft 3 forskellige parter på en af mine. Men alle som en mistede interessen efter 1-2 måneder. Nu har jeg total opgivet det, hesten er ellers en total rar hest på den gang ca. LC niveau og total trafiksikker, og kunne rides alene. Nu rider jeg ham selv, og han er ved at snuse til LB-LA niveau. – og det var også gratis at ride ham fuldstændig som sin egen, men lige så snart jeg stoppede med at styre det, og hive dem med ud, og de selv skulle forvalte at tage ud at ride, så så jeg dem sjældent.


  • #15   3. apr 2018 Hov, glemte helt del side jeg ville dele med dig.
    Hestefolk Fyn - køb, salg og bytte ...
    Jeg kan ikke lige huske resten af navnet. Den er der godt gang i smiley


  • #16   3. apr 2018 Det er svært at skaffe sådan en part - men langt fra umuligt! Jeg har fundet sådan nogle parter via facebook, og senest dba smiley

    Held og lykke!


  • #17   3. apr 2018 Personen vil jo også få en engageret ejer der gerne stiller op og hjælper til hvad jeg kan og kører rundt så længe det ikke går ud over mit arbejde smiley jeg ville være vild med sådan en ejer da jeg havde parter smiley og nej, det koster ikke noget andet end starter da jeg ser det som en win win situation smiley

    Mvh TT


  • #18   3. apr 2018 Helt enig! Også mig.. det er en fed mulighed for en der gerne vil passe og ride en hest, men ikke har råd. smiley
    Held og lykke med jagten!


Kommentér på:
Part søges side på FB?

Annonce