{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  godt bid (der ikke gnaver)
  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
    #1   28. maj 2018 Har du prøvet et d ringsbid. Det har virket for mig.

  • #2   28. maj 2018 Det er svært at vejlede uden at have set det. Min egen har meget lave mundvige i forhold til hvor biddet ligger i laden. Så jeg har været nødt til at spænde biddet lidt ned, og finde en mellemvej hvor det ikke hænger så hun føler hun taber det, men samtidig heller ikke er for højt sat og gnaver.

    Kunne det afhjælpe at spænde biddet lidt ned? smiley Med henblik på at jeg self. ikke ved om det er problemet.


  • #3   28. maj 2018 Det kan komme an på rigtig mange ting; bidtype, bidmateriale, bidstørrelse, mundens anatomi, ridning, sygdom etc.
    Det er svært at vejlede uden at have set hesten, sårene, ridning og bidene du har prøvet.


  • #5   28. maj 2018 Jeg har et dumt spørgsmål - hvis du har et problem, uanset hvilket bid du rider med, så har du jo ved eksperimenter praktisk talt udelukket, at det er bid typen.

    Hvad kan det så være?
    Rigtig størrelse af bid?
    Vasker du biddet efter hver tur - eller er der indtørret spyt, der kan give en ru overflade og gnave?
    Er hovedtøj korrekt tilpasset?
    Ridestil?
    Andet?


  • #6   31. maj 2018 Nu blev min hest ikke gnavet i mundvigen.. men derimod på siden af hovedet/mulen.
    men har netop erfaret nu hvor det er været så solrigt og tørt, at en mørk/brun hest også kan blive lidt overfølsom på mulen.

    Så jeg smører 2 gange dagligt først med Alovea (Blue Hors). Lader det tørre ind. Og så helosan.

    Det har virkelig gjort underværker her. Og nu er vi fri for sår/irritation. Da huden er blevet blød, og smidig igen. smiley


Kommentér på:
godt bid (der ikke gnaver)

Annonce