{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkertræning
  • #1   8. jul 2018 Ja bestemt! Man kan klikkertræne alt! Mine ponyer elsker klikkertræning, specielt den mindste af dem går helt i selvsving og vil så gerne lege når først klikkeren kommer frem smiley

  • #2   8. jul 2018 Kun gode erfaringer, hvis man har styr på sin klikkertræning vel og mærke- ellers kan det ende med at man får forstærket for noget forkert som ik er hensigten og skal træne det væk igen smiley


  • #3   9. jul 2018 Jeg har enormt gode erfaringer med klikkertræning, især med min unghest. Intrizin (på instagram) har været en stor inspiration for mig, der ellers var noget skeptisk mod træning med positiv forstærkning/godbidder smiley

  • #4   9. jul 2018 Tusind tak smiley Synes nemlig det lyder som en spændende og sjov metode. Har været lidt bekymret for at Erra ( min hest) skulle begynde at nappe pga alle godbidderne smiley Men dejligt at høre at I har gode erfaringer.

    Vil helt sikkert gå ind og tjekke Intrizin ud smiley


  • #5   9. jul 2018 Finder ikke Intrizin. Hvad hedder han / hun på insta? smiley

  • #6   9. jul 2018 Det er Intrinzen smiley Hvis du leder efter inspiration så kig endelig forbi playlovelearn.se på insta også smiley

  • #7   9. jul 2018 Hov har fået skrevet det helt forkert, det er som Mette skriver, intrinzen smiley

  • #8   9. jul 2018 Kun gode erfaringer, men timing er vigtig smiley

    Mvh TT


  • #9   9. jul 2018 Både dyr og mennesker lærer af belønning.

    Jo tydeligere forbindelse, des hurtigere virker det.
    At straffe alt fraset det ønskede (skælde ud, ryk i hundesnoren osv) er pokkers ineffektiv, for dyret har svært ved at se sammenhængen.
    Dvs at lette presset er indirekte belønning.
    At rose eller give godbidder er direkte belønning.
    Klikker er markering af det gode = tydeliggøre at NU er det som belønnes.
    Hvis timing er god nok, virker det fantastisk.
    Dyret gentager det som belønnes, hvis din timing er skæv, så lærer du dyret med lynhurtig effektivitet.... det forkerte...

    Så, klikkertræning kræver, at din timing er god.
    Er den det? Så virker det!
    (Udfordringen hos mig er fx, at jeg belønner lidt for tidligt. Så nogen gange belønnes også ting, der ikke skulle være belønnet. Hvad er din upser??)

    Angående godbidder.
    Dyret lærer at tigge, hvis tiggeadfærd belønnes.
    Bliver det belønnet hos dig?
    Så skal dyret nok lære at udvise tiggeadfærd!
    Ellers.. Hm.. Det er jo din timing, igen?

    .. Jeg tror på, at dyrs fejl 9/10 gange er tillært fra mennesker


  • #10   9. jul 2018 Jeg tror på at klikkertræning er super godt til dem som kan finde ud af det.

    Jeg er selv så “tumle fumle”, at min timing total går i udu - og så dur det bare ikke smiley Slet ikke når man så har en ollebolle, som total er ved at tromle dig pga chancen for en guffer smiley Og min Dv som er “ikke-madglad” taber så bare fokus på, at jeg står og fumler med klikker og guffer smiley

    Til gengæld er jeg rigtig god til verbal ros, og til at “give efter” for pres, her er min timing i top - så det fungerer super for mig uden klikkertræning smiley

    Mvh Charlotte


  • #11   9. jul 2018 Tusind tusind tak for alle jeres tilbagemeldinger og gode tip smiley Vil glæde mig til at komme i gang. Tror det første jeg vil lære hende er at vende hovedet væk fra maden @DoktorWho.
    Vil helst ikke have en nappet og tiggende hest smiley
    Og ser spændende ud det Intrinzen laver. Vil snarest gå ind og kigge på playlovelearn.se.

    Tak for jeres tilbagemeldinger og at vi kan dele vores erfaringer smiley


Kommentér på:
Klikkertræning

Annonce