{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Ida  L
Ida L
Tilmeldt:
9. nov 2016
Følger: 5 Emner: 12 Svar: 60

Cordeo? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres holdning og menige om cordeo? Og har i nogle gode tips mm?

Er nemlig begyndt at ride bidløst (grime og træktov som hovedtøj) og tænker at begynde med noget ridning i cordeo.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cordeo?
  • #1   22. jul 2018 Jeg træner 80% af tiden med cordeo med min vallak, vi øver både bøjning, samling og alt der imellem smiley Mit mål er også at nå der til med min hingst, men der er lige et stykke vej endnu. Jeg er kæmpe fan af cordeoen og ser gerne at det bliver mere velset at man altså godt kan øve "rigtig" dressur selvom man ikke har noget på hovedet af hesten. Er dog også ret hys med at en cordeo IKKE hører til højt oppe på halsen af hesten hvor mange desværre placerer den, den SKAL ligge nede omkring bringen for at man overhovedet kan tænke på samling, og for at undgå skader på luftveje eller spiserør.

    profilbillede
  • #2   22. jul 2018 Jeg rider rundt i cordeo mest fordi at jeg er for doven til at at sadle op smiley
    Synes at det er meget sjovt at ride med, men som Frida siger, så bliver det ofte misbrugt. Det bør bruges ligeså forsigtigt som en trense, med eller uden bid. Ikke noget med at trække tilbage i den hele tiden, især ikke højere end bringen hvor det kan lukke for luftrøret!


  • #3   22. jul 2018 Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har forstand på cordeo. Men at det ser godt ud.

    Det være sagt, så skal man være opmærksom på, at når man skifter imellem trensebid / stang / neck reining mv, så ændrer det jo hestens oplevelse af signalet.
    Så, hvis man skifter frem og tilbage, så skal man lige give dyret tid til at indstille sig på en ny "dialekt".

    Jeg er ved at omskole min nyindkøbte hest til western - og.. Selvom vi gerne vil aktiviteter med hinanden begge to, så er der bare brug for oplæring / omlæring - egentlig af både hest og rytter.


  • #4   22. jul 2018 Jeg er af den mening, hvis signalerne er på plads, så burde det være lige meget om du bruger trense, cordeo eller ingenting - signalerne skal ikke ligge i bidet, men i dit sæde! smiley

    Jeg er igang med at tilride en hoppe, hun er redet siden 1. Maj i år og i tirsdags red jeg hende uden sadel for max 5. Gang, vi har trænet en masse fra jorden i et halvt år før jeg nærmede mig ryggen af hende på trods af hun er 6 år, men vi har aldrig trænet med cordeo.

    I tirsdags kunne jeg smide trensen fra ryggen af hende, ride rundt med tøjlen som cordeo og sluttede af med at smide tøjlen, så jeg intet udstyr havde på - og alligevel kunne jeg stoppe hende på mit sæde og verbale signaler smiley

    Jeg synes, at det er utrolig fantastisk at ride hesten med så lidt udstyr som overhovedet muligt, på trods af jeg er ret meget dressurrytter, men det kræver også at hesten forstår dine signaler, for ellers kan det være årsag til rigtig meget signalforvirring imellem hest og rytter.


  • #5   25. jul 2018 Jeg har ingen cordeo men et tov rundt om halsen. Da jeg startede med at ride med snor om halsen havde jeg det bidløse hovedtøj på også som sikkerhed. Startede med at ride på lukket område for at få styr på samarbejdet og i roligt tempo. Her var det en stor fordel at jeg havde trænet Horsemanship først. Har lært hesten stop signaler med med benene og så er tålmodighed og tid en nødvendighed.

    profilbillede
Kommentér på:
Cordeo?

Annonce