{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Føl med på ridebanen? {{forumTopicSubject}}

hvad er jeres mening om at tage føl med på ridebanen, når hoppen skal trænes? - er det skadeligt for føl-bassen?

og hvad med at tage føl og hoppe med på ridebanen og bare slippe dem og lade dem brænde lidt krudt af?

alle har forskellige meninger så vil blive glad for alle jeres svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl med på ridebanen?
  • #1   31. jul 2007 Intet galt i det? bare der er opsyn når de skal ud og krudte af:)

  • #2   31. jul 2007 da bella min lille pony havde føl var den bare med på banen indtil at den var en mdr gammel, så kom den bare ind i stalden og stå sammen med de andre heste

  • #3   31. jul 2007 katrine e:
    vi travede og gaoppede også. den stod oftest bare inde på midten og kiggede, selvfølgelig red vi ikke så længe og ikke særlig længe


  • #4   31. jul 2007 Det kan jeg ikk se noget galt i... det er jo godt for både mor og føl at få noget motion... bare men måske ikk kræver så meget af moderen som man plejer..

  • #5   31. jul 2007 Jeg er først lige begyndt så småt ikke at have mit føl med på ridebanen når jeg træner med hoppen.
    Når jeg har følleren med løber hun bare rundt og passer sig selv, og hoppen har intet problem med det (:


  • #6   31. jul 2007 han er bare ikke så glad for at sku stå uden sin mor smiley men det kommer jo nok jo mere han prøver det

    hoppen er ikke tilredet og havde hende derfor nede på banen for at se hvordan hun tog det at have rytter på ryggen - og det klarede hun helt fint - så tempoet er stille og roligt - mest skridt og trav i 10 sek smiley men den lille følle-basse fulgte ikke hoppen men rendte bare rundt for sig selv og lavede lidt spilopper smiley

    der er meget krudt i ham, så når han render rundt for sig selv kan der godt være fuld knald på - også selvom hoppen står stille....


  • #7   31. jul 2007 ville bare være sikker på at jeg ikke skader mit fine lille hingste føl ved at tage ham med derned smiley

    men altså lige så snart han kommer ind på banen og blir sluppet fri tager han er ordentlig rundte i hurtig galop.... igen også selvom hoppen står stille eller går roligt rundt.... han laver nogle bratte stop men han render som sagt frit rundt - der er ingen der kræver noget af ham...

    og der blir som sådan heller ikke krævet noget af hoppen andet end at vi skulle se hvordan hun havde det med at have rytter på ryggen.... men det tog hun virkelig roligt...der var intet at mærke på hende...hun gik bare lige så stille rundt med mig .-)


  • #8   31. jul 2007 Tina M:
    Hvis du har mulighed for at stille føllet sammen med en anden hoppe, selvfølgelig en føllet kan lide & omvendt, så er føllet for det meste lidt mere rolig imens du har hoppen ude.
    Mit føl står fx sammen med min ældre shetlænderhoppe imens jeg rider/træner hoppen - det funger helt fint (:


  • #9   31. jul 2007 Anna:

    i samme boks?



  • #10   31. jul 2007 Katrine E:

    Ville jo også mene at det er føllet selv der styrer tempoet for han virker til at ignorere hoppen og hvad hun laver...

    men ja, der er jo mange forskellige meninger om hvordan man skal gøre tingene men virker til at alle der har svaret på mit indlæg er enige smiley

    En af grundende til at jeg har taget ham med derned er også for at han sku få lidt motion og krudte lidt af.... altså han er kun to en halv måned men han tonser jo også rundt på folden


  • #11   31. jul 2007 Det kan jeg med mine - men det kræver selvføælgelig at hoppen & føllet er gode venner, fra folden af (:

  • #12   31. jul 2007 Min føller er helt afslappet imens moderen ikke er der!

  • #13   31. jul 2007 Jeg er lige begyndt at træne min hoppe op igen efter hun har fået føl. Han er nu 7 uger gammel, og en rigtig lille hingst der hopper op bag på moderen hvis jeg ikke passer på hihi.
    Så derfor har jeg fået en til at hjælpe mig når jeg rider. Så mens jeg træner hoppen, så bliver den bettemand trænet i at blive trukket med .

    2 fluger med et smæk. Det er smart. Og samtidig lærer føllet ikke at være så afhængig af hoppen.


  • #14   31. jul 2007 tak for jeres meninger smiley

    vil prøve det med en anden hoppe - han har en rigtig go legekammerat ude på folden...en 1års hoppe - ku være jeg sku prøve at tage hende ind til ham .-)


  • #15   31. jul 2007 Det syntes jeg lyder som en god idé - det er da ihvertfald en forsøg værd (:

  • #16   31. jul 2007 Anne-Marie B:
    Det havde jeg faktisk ogso overvejet at gøre (:


  • #17   31. jul 2007 min lille følle hopper også op bag på hoppen nogle gange smiley

    han er rigtig dygtig til at gå i tov smiley der er et pænt stykke ned til ridebanen og igår kørte der en bil forbi ham ca en meter fra ham og det klarede han rigtig fint smiley han gik et par skridt bagud men han gik hurtigt frem igen smiley

    vi prøvede at holde ham idag nede på banen og gå lidt rundt med ham for at aflede hans opmærksomhed, men der er så meget krudt i ham at han havde lidt svært ved det smiley han ville gerne bare rende rundt og hygge sig smiley men ved godt at det selvfølgelig bare kræver træning at få ham til at stå stille smiley det skal han nok lære smiley


  • #18   31. jul 2007 Min følle står altid i stalden når ejg træner.. og det er sjældent jeg tager dem på banen for at krudte af.. SÅ lukker jeg dem hellere på mark med de andre heste..

  • #19   31. jul 2007 de står altid på fold.... sammen med 5 andre hopper og to et-års... så der render han skam også rundt... men han har stadig meget energi, når man henter ham ind fra folden smiley han er en dejlig lille energisk hingst smiley men samtidig også meget tillidsfuld og rolig når han blir nusset om smiley har et dejligt roligt temperament smiley

  • #20   31. jul 2007 Det skulle der da vist ikke være noget galt i ..
    Med min søsters pony havde vi føllet med på ridebanen de første par gange, hvor det heller ikke var nogen særlig seriøs træning.
    Og derefter har vi bare ladet føllet blive inde i stalden.
    Der har ikke været nogen problemer med nogle af delene.


Kommentér på:
Føl med på ridebanen?

Annonce