{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
257 visninger | Oprettet:

Ifoling og motion {{forumTopicSubject}}

Håber den er postet rigtigt(;

Hvis jeg ifoler Sunshine, hvad synes i så at jeg skal gøre i forhold til motion? Skal jeg longere hende? løs springe hende? gå ture med hende? ride hende? hva vil være bedst imens hun er drægtig? Vil det være bedst bare at lade hende stå og græsse eller vil det være bedst at motionere hende? vil gerne gøre det så godt som muligt(;


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ifoling og motion
  • #1   12. aug 2007 Kigger lige med her!

  • #2   12. aug 2007 I må meget gerne både beskrive det i starten af drægtigheds perioden og lige frem til folingen(;

  • #3   12. aug 2007 Rid hende indtil 1-2 måneder inden smiley Selvfølgelig ikke hårdt. Men motion har hun godt af. Det bliver bare svært for hende at galopere til sidst, og det skal nok også foregå uden sadel til sidst smiley

  • #4   12. aug 2007 en hest i fol skal rides almindeligt. den skal nok selv sige fra hvis det bliver for meget.

  • #5   12. aug 2007 Jeg ville helt bestemt ride hende, så hun holder formen - det gør folingen nemmere for hende! Men man skal selvfølgelig passe på ikke at være for hård, og hun skal heller ikke overbelastes! Har selv haft redet min hoppe under drægtighed, indtil 14 dg. før foling, dog til sidst var det uden sadel:D

  • #6   12. aug 2007 I starten (de 3 første måneder) kan du ca ride hende som du plejer, du skal bare ikke udmatte hende totalt...
    Herefter begynder du at skære ned på springningen og de lange galopper, indtil hun er ca 6 måneder henne.
    Fra nu af kommer det an på ponyen/hesten. Du kan sagtens trave lidt, men hvis hun begynder at slå med halen, ømme sig om maven, eller bide efter dine ben, skal du nok holde dig til skridten (evt uden sadel).
    Ca 1-3 måneder før (igen alt efter hvordan hun opfører sig) skal du begynde at gå ture med hende (og holde dig til skridt i longen)...
    Du kan gå ture med hende, så længe hun er villig til det.


  • #7   12. aug 2007 Du kan sakkens ride hende, bare vaere meget opmaerksom paa at sadlen ikke trygger hoppen nogle steder

  • #8   12. aug 2007 skal man ikke tage hensyn indtil der er en dyrlæge der dokumentere at den er ifolet??

    jeg ville personligt ikke ride hesten andet end skridt indtil dyrlægen har sagt den er ifolet smiley


  • #9   12. aug 2007 hmm altså jeg har redet min hoppe, lige op til folingen.. og hun klarede fødslen, SÅ.. fint.. hun har ikke skullet syes efter hun har folet... og ja det er bare gået godt med fødslen.. smiley

    jeg vil helt sikkert mene det bedste er at holde hoppen ifom, i drægtigheden... jeg red, min næsten helt normalt.. indtil hun var omkring 8 mrd henne.. så begyndte det at blive noget mere svært for hende at få bagbene med.. så da tappede jeg lidt ned.. og red bare skridt og trav.. og lidt galop.. uden schenkelvigninger osv.. for det kunne hun ikke rigtig komme til pga hendes mave haha.. smiley også har jeg bare redet en masse skridt ture.. det er også rigtig godt for en hoppe der er ifol... smiley

    Det gør det hvertfald meget nemmere for hoppen at fole, hvis den er holdet i form.. smiley er også nemmere at komme igang med dem, efter fødslen..


  • #10   13. aug 2007 Men problemet er bare at jeg kun er igang med at tilride hende... så ville det være for meget at fortsætte? eller skal jeg bare blive ved?

  • #11   13. aug 2007 altså - jeg har redet en hoppe hen til 2 månder før ffoling

  • #12   13. aug 2007 Men problemet er bare at jeg kun er igang med at tilride hende... så ville det være for meget at fortsætte? eller skal jeg bare blive ved?

Kommentér på:
Ifoling og motion

Annonce