{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste tricks
  • #1   29. okt 2021 Ryste? Jeg lærte min gamle det ved at kilde hans øre og roste når han gjorde det ??

  • #2   29. okt 2021 Neje.
    Hvor du lokker med en godbid rakt frem, fra mellem hestens forben. Kunsten er så, at få hesten til IKKE at ta et skridt baglæns, men blive stående og trække måsen bagud med et strakt forben, når den rækker efter godbidden.


  • #3   29. okt 2021 Hvad med noget praktisk.
    Sænke hovedet.
    Stå stille, og blive stående (ubundet).
    Whooa - stop på kommando. Med rytter, eller fra jorden.

    Nogen har lært Aslan at dreje hovedet mod højre ved godbid. Dvs at når han rigtig gerne vil have, så vender han munden væk i stedet for at man bliver invaderet af et hestehoved.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #4   29. okt 2021 Meget enig med Dr. Who - tricks kan lige så godt ha' et praktisk formål, og overvej i det hele taget grundigt evt. afledte uhensigtsmæssigheder, hvis hesten bliver så begejstret for de nye færdigheder, at den begynder selv at tilbyde dem.

    Indparkering, flyt af forpart/bagpart, bak, frem - også gerne på "et skridt ad gangen" niveau - er andre bud på "tricks", der kan være nyttige i mange sammenhænge, og som sjældent giver bagslag, og sku' det endelig ske, har man jo så sin "Whooa" i baghånden.. smiley


  • #5   1. nov 2021 Spanske skidt er forholdsvis simpelt også - men kan blive småfarligt. Så vær obs når du lærer det.
    Derudover kan du lære hesten at flytte vægten bagud ved tryk i grime el. lign. - I sidste ende kan det blive til en fin lille skoleparade.
    "Saml op" det er både et skønt og et horribelt trick - man kan bede hesten samle pisken op på banen hvis man taber den. Men skal så også deale med en hest der samler sin madspand op og giver den til en når den vil have mad smiley
    Indparkering - som de andre foreslår - er helt klart et af mine yndlings "tricks".


  • #6   1. nov 2021 Maria N jeg har forsøgt at lære ham spanske skridt, men endte med at lære ham at skrabe i jorden på kommando, så ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre derfra. smiley
    Men indparkering vil jeg helt klart prøve. smiley


Kommentér på:
Heste tricks

Annonce