{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Hjælp til Trailertræning / Læsning {{forumTopicSubject}}

Jeg står desværre med en hest der ikke er så glad for at gå i trailer. Det har hun været en gang.

Jeg søger derfor en der kan komme og hjælpe og hjælpe mig med at få hende i trailer i tilfælde af uheldet er ude og vi skal til dyrlæge og da jeg rigtig gerne vil ud og ride i skoven med min veninde.

Jeg bor omkring Ringsted kan i anbefale nogen?

Jeg går meget op i alt bliver på hestens præmisser og ingen vold/Magt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Trailertræning / Læsning
  • #1   27. maj 2022 Du har jo skrevet det skal være på hestens betingelser, og den vil ikke ind smiley , så du er nødt til at vise hvem der bestemmer, en fast hånd en gang i mellem er ikke nogen skade, venlig men bestemt, så er den ikke længere smiley

  • #2   27. maj 2022 Peter, du kunne også træne den og give den en god oplevelse med traileren istedet...Hellere at den går ind hver gang uden at være nervøs, end at man skal kæmpe en kamp og "vise hvem der bestemmer" hver gang, fordi man ikke kommer til bunds med problemet og hesten fortsat ikke er tryg ved traileren. Det gavner hverken hest eller rytter.

    Alle vores heste går lige op, og vi træner fra de er små, netop fordi man ser så mange heste der slet ikke er tilpasse i traileren.

    Til TS: Hvem der lige kan hjælpe omkring Ringsted ved jeg desværre ikke. Både Camilla Stormont og Hestefornuft.dk, som er dem jeg lige kan komme i tanke om, befinder sig på Fyn. Ved ikke om det er for langt væk?


  • #3   27. maj 2022 Har I ikke en Facebookside for jeres område? Måske en ved, hvem der gør sig i den slags i jeres område.

  • #4   27. maj 2022 Min hest er nu 12 år, jeg fik den da den var 5 år, den går ind af sig selv hver eneste gang.den fik en venlig men bestemt oplevelse, den går military cnc 100 er jordens ærliste hest smiley


  • #5   28. maj 2022 Har du egen trailer til rådighed? Du kan købe online kurser hvor du så for vejledning i hvordan også kan du træne i dit tempo. Der er eksempel Christina fra ridekunst med lethed og Hanne fra softhorse. Hanne holder til i Ølstykke 3650 så måske der var mulighed for at hun kunne komme ud i kombination med onlinekursus. Jeg har ikke prøvet nogle af dem, men har de andre af Christinas onlinekurser og hørt Hannes webinar og de går i hvert fald begge meget op i at gøre det fuldt ud på hesten præmisser. Vil dog lige sige at de ikke køre kvick fix metoden, jo Hanne kan da godt få læsset hesten efter en leksikon, men så er der overskredet så mange af hestens grænser inden da. Begges vigtigste punkter er del opgaven op i små trin og helt så små som hesten har behov for og at det er en længere varende proces, men når de så helt trygt kan gå ud og ind af trailer uden nogen stress så har det jo også været det hele værd smiley

  • #6   28. maj 2022 Peter, men hvad er "venlig, men bestemt"? Den sætning kan tolkes på rigtig mange måder, alt efter hvem der læser. Er det tov bag om? Er det en pisk? Er det at skræmme den op? Hvis en hest er panisk for at gå i trailer (evt. hvis den har haft en dårlig oplevelse), flytter du den ikke bare lige sådan - og slet ikke enemand.
    Hvis det er fordi du har fundet en metode der virker god, tror jeg du skal uddybe lidt smiley


  • #7   29. maj 2022 Venlig men bestemt er det der er nødvendigt for at hesten går ind når man vil have det:-) om det er tov eller pisk er ikke så afgørende.
    Min egen hest gik ind efter lidt kiggeri da jeg hentede den, så gik den fint ind måske 5-10 gange, så ville den ikke en dag, jeg stod alene, og tænkte det var vigtigt den ikke fik overtaget, den fik et par rap over forbenene, så den var ubehageligt for den at modsætte sig, den har siden bare gået ind uden problemer, jeg går hen til rampem og den går ind, og alle er glade smiley


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #8   29. maj 2022 @Peter L: heldigt for dig (og ikke mindst din hest!) at dine beskrevne "træningsmetoder" virker for jer - men ud over at det ikke adresserer, hvad TS spørger til, så det helt generelt en temmelig ringe form for rådgivning...

  • #9   29. maj 2022 Peter: Det der er så mishandling, hvis du spørger mig. Sådan gør man altså bare ikke mod en hest!

  • #10   30. maj 2022 det har intet med mishandling at gøre, det er sund fornuft, hellere vise vejen en gang for alle smiley

  • #11   30. maj 2022 Peter, er slet ikke enig. Hvorfor få den op med stress eller smerte, når du kan få den op uden? Det kræver naturligvis ofte lidt mere, men til gengæld ender man som regel også med en hest der går op af egen fri vilje, og ikke fordi den er tvunget.
    Og at din går op hver gang efter, betyder ikke at alle andre heste gør det. Hvis heste er decideret bange for traileren, er det ikke sikkert de fortsætter med at gå ind. Nu skriver du at din hest gik op normalt, og en dag ikke ville. Så er det ikke ulogisk at "den" fortsat derefter går lige op. Er en hest til gengæld bange for traileren eller utryg, er det en helt anden sag, og der vil man højest sandsynlig skulle kæmpe gang på gang, hvis ikke man kommer problemet til livs.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #12   30. maj 2022 @Peter L - to citater:
    " den fik et par rap over forbenene, så den var ubehageligt for den at modsætte sig"

    "det har intet med mishandling at gøre, det er sund fornuft, hellere vise vejen en gang for alle"

    Om det i første citat beskrevne er mishandling, skal jeg lade være usagt - det afhænger vel af hvor hårdt der blev slået - men at det er sund fornuft er lodret forkert...
    Hvordan i alverden skulle slag over forbenene(!) kunne "vise hesten vejen" og lære den, at en trailer er et trygt sted at opholde sig?

    Som tidligere skrevet, det er heldigt for dig, at du har så nem (læs: tolerant) en hest, så den fungerer på trods af dine "træningsmetoder"...


  • #13   30. maj 2022 Peter: Det er da lodret forkert at slå en hest, bare fordi den er bange!

  • #14   31. maj 2022 Hesten var ikke bange, den havde bare fået den ide ? at det ville den ikke smiley

  • #15   31. maj 2022 Lige så snart man tager heste indfra den vilde natur er det jo mere eller mindre tvang, se hvordan de opfører sig på fold, der er de da ret hårde ved hinanden, jeg behandler min hest godt, men det er mig der bestemmer smiley

  • #16   31. maj 2022 Peter: Din hest kan ikke "få en idé". Den kan ikke "udfordre" dig. Det er en hest ikke klog nok til. Og selv hvis den KUNNE "få en idé", så slår man den sgu da ikke over forbenene!

    Det ved at andre heste er hårde ved hinanden holder slet ikke, for hesten ved altså godt, at du ikke er en hest. Så lad vær med at bruge det som undskyldning for at slå og mishandle din hest!


  • #17   1. jun 2022 Min hest har det godt, og lider ingen nød, er nu 12 år sund og rask og lider ikke af pshykiske skader.
    I har læst for mange børnebøger og romantisk sludder, det var rigtigt vurderet i den situation, den har aldrig gjort det siden, vader lige ind smiley


Kommentér på:
Hjælp til Trailertræning / Læsning

Annonce