{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

HJÆLP / Spore {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg har lige brug for jeres meninger/hjælp.
Står lige nu i situation hvor min dressur udvikler sig meget.
Min pony er sensitiv og reagere hurtigt på gå-frem-lyden, og sænk-farten-lyden (puste ud). Han er meget meget sensitiv i munden, og er nem for schenklerne.
Han kan dog godt have nogle rideturer/tidspunkter hvor man skal lægge ekstra pres på for at han ikke "sover"

Min undervisner har spurgt lidt om jeg måske skulle igang med at prøve nogle sporer, men jeg er meget i tvivl da jeg aldrig har prøvet at ride med nogle før.

Jeg har kigget lidt på marked, og har fundet nogle som jeg syntes virker rigtig fine.
Hvis jeg skulle bruge sporer, leder jeg efter nogle som er meget meget blide, og kun lige skal bruges som lidt ekstra hjælp til dressur-øvelser.

// Sporerne jeg har tjekket ud: Sprenger ultra fit sporer St. 5mm ikke hjulspore, rund.


Hvad tænker i? er det nødvendigt, og hvilken sporer vil i anbefale?
Mange tak for jeres hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP / Spore
  • #1   2. apr 2023 Du kan godt bruge spore, men vil helt klar ikke anbefale det. Hvis din hest allerede er meget sensitiv for schenklerne, så ville anse det som et godt tegn at den ikke er det på tur, så er det fordi den føler sig rolig og tilpas smiley
    Hvis du vælger at gøre det, ville jeg finde nogle spore som har en "dut" i enden, altså den er helt rund. Det må hverken være hulsporer eller "firkantede" i enden.

    Håber det kan hjælpe dig lidt på vej smiley


  • #2   2. apr 2023 Jeg har lige kigget på de sporer du nævner, og dem kommer du i hvert fald ikke galt afsted med smiley - men jeg tænker, at når din underviser foreslår sporer, så må han/hun jo mene at du er klar. Jeg ville nok vælge nogle, som var en anelse længere, fx 25 mm.

    Når man skal ride med sporer, så er det vigtigt, at man vender benene rigtigt, dvs. tæerne fremad, så sporerne ikke hele tiden prikker til hesten - og kan du det, så gør det ikke noget, at der er lidt mere længde på dem, så de kommer til at hjælpe dig, når der er brug for det.


  • #3   3. apr 2023 Hov - rettelse til min tidligere post: det gik lige op for mig, at du skriver "min pony". Når du er ponyrytter, så må dine sporer max være 2 cm, altså 20 mm smiley
    Jeg tror at de mest almindelige ponysporer er 15 mm, så det ville jeg nok gå efter.


Kommentér på:
HJÆLP / Spore

Annonce