{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
404 visninger | Oprettet:

Problemer med at få hovedtøj på {{forumTopicSubject}}

Kære Alle

Min hoppes føl, som nu er ved at være 3 1/2 år, er enormt sky ved sin øre. Vi bliver nødt til at skille hovedtøjet ad, og tage det på hende i små dele. Pandebånd kan vi derfor SLET ikke få på, da hun ikke vil have noget over 'ørerne. Det er FULDSTÆNDIG umuligt at røre ørene på hende.

Nogen af jer som har haft heste ligesådan og hvordan fik i dem vendet til at blive rørt ved ørerne`?

Alle gode råd er velkommen, da jeg er lidt desperat!!! VI har nu træner i 2 måneder, UDEN held!

Mange tak og mange hilsner

Beate


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med at få hovedtøj på
  • #1   15. feb 2008 har ingen erferinger med det men kunne man måske stå med en gulerod eller noget mens man putter det på den? bare et råd ved ikk om det kan hjælpe dig?


  • #2   15. feb 2008 Har forsøgt.. men hun er umulig at snyde;-).... Hun trækker hovedet op med det sammen selvom hun står med en kæmpe spand foder foran sig.... Hun strækker hals så meget, at hun ligefrem har fået underhals af det... Så træls...

    Så alle råd er dyrebare,,.... Elller bare nogen som kan sige "jaja det har jeg prøvet, de vender sig stille og roligt til det!";-)


  • #3   15. feb 2008 Har i overvejet nakkeproblemer??
    Vi havde en unghest der gjorde det samme fra 2. dag han fik hovedtøj på, han viste sig at have spændinger i nakken, som han sagtens kunne have gået med i lang tid, uden det rigtig har generet, men nakkestykket på hovedtøjet, har så trykket lidt på det.


  • #4   15. feb 2008 Kunne sagtnes være en mulighed.. men problemet er ikke nakken, det kan vi sagtens røre hende, nusse hende og placere nakkestykket på hovedetøjet... det er kun ørerne der er et problem.. meget mærkeligt

  • #5   15. feb 2008 i kan begynde at nusse hende lidt på halsen, og så ligeså stille længere og længere op. Så hun tilsidst får en god oplevelse med at blive rørt omkring ørene.Det tager laang tid, men man bliver nød til at vende det til noget posetivt. Det kan man i hhvert fald på den her måde hvis man har tålmodighed.

  • #7   15. feb 2008 ok, tak... hi hi vil prøve og blive ved med at røre.. men hun er 1.75, hehe så lidt høj når hun tager hovedet op... men prøver,-)tAK;-)

  • #9   15. feb 2008 Sådan var Balthazar da jeg fik ham. Han stejlede og gik helt amok.

    Jeg gjorde det jeg adsatte 2 timer til ham, hvor jeg bare stod og nussede ham i hovedet, og gnuppede ham med lunket vand smiley
    Det virkede.


  • #10   15. feb 2008 Da jeg startede på mit nuværende arbejde var en af ponyerne også totalt hoved/øre sky...

    Arbejd med det stille og roligt... Så den til sidst finder det behageligt at blive aet i hovedet og ved ørene.. smiley Så skal det nok komme... :o)

    Men det kan tage tid.


  • #11   15. feb 2008 Jeg ville også få tjekket om hun har spændinger eller smerter, og ellers ville jeg bare prøve at starte på halsen, og gnubbe hende i en halv times tid, hvor du gnubbede det nedderste område på halsen, næste dag rykkede du området en cm op ad halsen ca. og nusser hende på og under den "grænse"

    Og ros hende når hun bare slapper af ;D

    Ellers må i tage til en proff ;D


  • #12   15. feb 2008 du skal blive ved med at røre ørerne indtil hun står stille - så skal du med det samme flytte hænderne. Det betyder at fordi hun er så høj må du op på en stol eller lignende. Har du en strigleplads hvor du kan binde hende ? Ellers skal du få en til at holde hende. Hun skal ikke spændes stramt - helst løst tov så hun ikke føler et pres, derefter nusser du hende så langt op mod ørerne du kan og du slipper ikke før hun forholder sig helt roligt. Lad hende få en pause. Prøv igen og gå denne gang længere op - og slip først NÅR hun er helt rolig. Så igen en pause - og så igen lidt længere - stop når hun er helt rolig - pause. Og så ikke mere den dag. Næste dag - samme igen...

  • #13   15. feb 2008 Min hest, Cape Fear, kunne man slet ikke røre ved ørene når han skulle have hovedtøj, grime eller man bare ville nusse ham.. Jeg trænede ihærdigt HVER dag med at røre ham længere og længere oppe ved ørene.. Da jeg så kunne lægge grime på ham og strejfe hans øre, ville jeg prøve med hovedtøjet, men det gik ikke.. Jeg tog ham derfor ind i bokser, gav ham bidet i munden, puttede noget mad i krybben og lige så snart han tog hovedet ned for at spise skyndte jeg mig, at tage hovedtøjet over ørene på ham! I dag lægger jeg bare hovedtøj, grime eller nusser ham som jeg vil, kan tilmed også klippe hans ørehår uden problemer! Fremmede mennesker kan dog ikke få lov endnu..

  • #14   16. feb 2008 ja en af vores avels hoppe havde det på samme måde da hun skulle rides til): tror vi skilte det ad på den måde i 1 1/2 måneder inden vi ku ligge det rigtigt på, temelig bøvlet, men hun lærete det lidt efter lidt, vi stod også og nussede hendes øre mens hun spiste for at hun skulle vænne sig til det tror det var det der hjalp(:

Kommentér på:
Problemer med at få hovedtøj på

Annonce