{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
313 visninger | Oprettet:

Næmest Træning ? {{forumTopicSubject}}

Hey alle ...:-) Kender i det, når folk står og råber ad deres hest ! "SÅ GØR DOG SOM JEG SIGE`?" smiley ??

Jeg kender det ... hehe ! Og hesten står bare og glor dumt, for den fatter ikke en hat af hvad den skal ... hehe ;-D Og dem der giver deres hest straf når den ikke ved havd den skal ? smiley ..... Hvordan mener i at man fortæller hesten næmest hvordan den skal gøre, så den ikke bliver forvirret ?...

Jeg øver Horsemanship, men det er sjovt at høre hvad andre gør for at lære deres hest at lave forskellige øvelser i dressur osv...;-D hehe den måde som i har gode oplevelser med smiley så fat modet og skriv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Næmest Træning ?
  • #1   12. jan 2005 når jeg lære stella noget nyt... så går jeg langsomt frem.. jeg har aldrig travlt så når jeg rider dressur.. heller ikke spring.. men så gør jeg langsomt... parade fra gallop.. så laver jeg jeg trin vist og og sådan med alndre ting gør jeg det også sådan.. og så er det ikke så Stella skal kunne øvelse når vi færdige med at træne den dag!

  • #2   12. jan 2005 Jeg lære ham det et trin ad gangen og hvis han ikke forstår det så bliver jeg ved med at prøve igen og igen og igen og igen hele tiden indtil han forstår det og samtidig med roser jeg ham meget!............... He he

  • #3   12. jan 2005 jeg kender mange der bliver så hidsige...
    så de både at kan bide hesten og slå hesten med pisken i hovedet og over alt... og spark og råbe af den. og så den med hånden...
    hader de folk!


  • #4   12. jan 2005 Hehe..
    Jeg rider dressur...
    Jeg prøver at arbejde mig frem mod fx. en versade. Connor har det meget med at være virkelig pony-agtig. Så han er lidt strid til tider. Men jeg prøver/slår koldt blod i årene og rider videre. Hehe.
    Når O'Connor gør noget han ikke må når vi er i stalden/går tur, siger jeg bestemt "Nej" og det reagere han lidt på. Hvis det ikke hjælper prikker jeg min tommelfinger (ikke for hårdt) ind i bringen så er der ikke flere problemmer bag efter.

    Men jeg har heller ikke travlt hva angår dressur. Vi er på samme plan (Connor og mig) og lærer nyt hver dag. Tag tid tag tid.!


  • #5   12. jan 2005 Jeg kender mange der hurtigt bliver sure og begynder at slå, sparke What ever på deres hest ? ..... ! Bliver lidt sur når jeg ser det...:-) Men der er også dem der bruger flere timer på at få deres hest op i trailer, ind i vandspiltov osv, hvor jeg næsten har ondt af dem hehe...:-) de står med foder foran den, en der løfter ben og nogle med torve på bagparten hehe... Når man ved hvor enkelt det kan gøres får man helt ondt af dem ;-D

  • #6   12. jan 2005 Det lyder som om dem der har skrevet lyder til at træne deres heste fornuftigt ...:-) Hva gør i når i læsser jeres heste ? .....:-) Og bruger i facer over for hesten ?

  • #7   19. jan 2005 hehe, .....:-) Hva mener du med det "nej" ! ?
    i horsemanship bruger man kropsproget, og det nok det er nok de færeste heste der kender ordet "nej" fra fødslen, så "nej" må opfattes som noget "Ikke godt" hehe...;) Vi styre hesten på lang afstand, hvor hesten holder øje med de bevægelser vi foretager oz... den forstår vores kropsprog og det er bedre end at skrige "NEJ" ! Det bliver man heller ikk særlig populær blandt naboerne af ...:-) hehe

    Mere ?



Kommentér på:
Næmest Træning ?

Annonce