{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Galop... {{forumTopicSubject}}

hamm.. har lidt problemer med at lære Chagal det der med et roligt galoptempe, specielt på ridebanen. han vil helst løbe ret så hurtigt, og så helst kun ligeud. når jeg så prøver at sætte farten lidt ned, slår han direkte ned i trav. Når jeg skal lave anspring, går det også ret så voldsomt til.
Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan lære ham det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop...
  • #2   21. apr 2004 halve parader plejer at virke, og så rundt på volter med dem... det virkede på prins der før stormede af sted kan nu gå i en rolig og kontroleret galop..
    knuzz jane


  • #3   21. apr 2004 skulle vel aldrig være lille Jessi du snakker om... griner...
    Så har vi bare problemet med den skodbane vi har.. Den er stadig ret ujævn, så han snubler i galloppen derinde, så jeg bruger et lille stykke af en af foldene der ikke bliver brugt. og der tør jeg sq slet ikke lade ham løbe så stærkt han vil... så får jeg ham aldrig stoppet igen...


  • #4   21. apr 2004 ja.. jeg regner også med at flytte ham dertil til September. så slipper man også for at høre på hendet der.... øhh... den gamle med det lilla hår, der ejer gården... griner...

  • #5   21. apr 2004 min pony løber også rimelig stærkt.. jeg bruger enten fortøj eller glidetøjler.. så går det ikk ret stærkt.. (ihvertfald ikk med glidetøjler!)

  • #6   21. apr 2004 harj.. det har min hoppe oxo haft problemer med,...! det eneste du skal gøre er at lave en masse volter og en masse overgange..! det er bedst hvis du rider på en volte, og stiller den ind ad, og så lav 4 overgange på en volte, eller 2... det hjælper..! det er jo ikke sikkert, at den gør det helt rigtigt første gang, men der efter skal det hele nok gå......!!!!!! HUSK....! sørg for efter overgangen, at få styr på den, og få den i holdning inden du springer an igen...!

    Håber det hjælper...! det har hjulpet på alle de heste jeg har gjort det på...!


  • #7   21. apr 2004 ps. det der med bare at lade dem løbe, det er sq ikke en særlig god ide, for det er ikke ret mange der får den rigtige rummelighed, balance, afskub og takt på den måde...! de får det hele ved at lave en masse overgange og volter..!

  • #8   21. apr 2004 jeg mener heller ikk det er nogen god ide at lade ham løbe.. for så vil han jo gøre det hver gang du sætter ham i galop... de første par gange..

  • #9   26. apr 2004 Cæcilie B: se inde under din ene af dine heste...

Kommentér på:
Galop...

Annonce