{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Når hesten løber mod spring. {{forumTopicSubject}}

Jeg var for første gang i lang tid, ude at tage nogle små hop på min dejlige hyp :-))

Hun har altid når vi har sprunget, blevet meget fyrig og løb hen mod springet - men nu vil jeg altså have problemet løst helt....

Jeg har efterhånden fået mit stop-signal nogenlunde på plads - men hun stopper stadigvæk langt fra på en 25-øre.. Men ved self. godt, at der skal arbejdes på det...

Når jeg rider hen mod springet, er det så mest optimalt når hesten løber, at standse den helt op - få den til at vente og ride fremad mod springet igen - eller stoppe og ride en volte?

Er det 'farligt' at dreje hesten udenom et spring? Har jeg bare engang hørt noget om, da man ellers kunne lære hesten at løbe udenom selv, eller sådan noget? :s
Kunne jeg bare ikke forestille mig, hvis man har signalerne på plads..

Nu skal den selvfølgelig lige siges at vi springer MEGET lavt 30-40 cm - for det ville være dumt at springe højere, når hun ikke er 100% styrbar endnu.. Nå ja, også har jeg overhovedet ikke forstand på springning :-)) Vi gør det for sjovs skyld..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten løber mod spring.
  • #2   7. maj 2008 Du sal mens du varmer op ride en masse volter hvor du både får retning mod springet og forbi springet... på den måde finder hun ud af at springet ikke er en sensation at komme hen til.. Det bedste hvis hun så løber er at stoppe hende op og så bakke... At bakke er virkelig et svagheds tegn for en hest... ved hun at hun skal bakke hver gang hun løber, så stopper hun..

  • #4   7. maj 2008 Tak for jeres svar :-))
    Hun bliver meget fyrig når hun kommer hen mod springet - men her kan jeg godt stoppe hende nogelunde. Det værste er når vi er kommet over - så løber hun meget, drejer til den ene side og jeg bliver nødt til at eskalere mit signal før hun reagerre..


  • #5   7. maj 2008 Spis MERE hest: Overgange, parader og tilbagetræninger er også noget vi øver VIRKELIG meget.. For før i tiden løb hun simpelthen som bare pokker. Så begyndte jeg at træne sådan, at hver gang hun løb, måtte hun simpelthen stoppes op og hvis hun gik frem så var det bare BACK ;-)) Det har hjulpet utroligt meget, men jeg er dårlig til at gøre min signaler fine så jeg er fri for at ligge så meget pres på hende smiley

  • #7   7. maj 2008 Spis mere hest: Ja, det giver jeg dig ret i smiley .. Nu har jeg ikke sprunget så meget, idag trænede jeg også disse signaler, men vil helt klart fortsætte med det smiley

    AS: God ide - måske skulle jeg bruger mere tid på at klø hende fra ryggen ;o) ...


  • #8   7. maj 2008 min pony går pt. LA-MB og dne løber ret emegt før og efter et spring..

    Men da han elsker at springe vil jeg ikke gøre noget evd det (som f.eks at stoppe op mm.) jeg er bange for at han mister sin glæde !

    men kan godt se logikken i det , for nogle virker det sikkert...


  • #10   8. maj 2008 Altså hvis det var min hest, ville jeg så snart den løb for meget lave en parade og få den til at gå nogle skridt tilbage, rose den og ride den springet smiley



  • #11   8. maj 2008 Katja : nu er det heler ikke fordi den styrter afsted total ude af kontrol, den trækker bare på springet ... smiley

  • #13   8. jul 2008 Da jeg sprang baner på 120 (kan ikke huske hvad pony klasse det er) på lynet, trænede jeg rigtig meget det med at stoppe ham 5-7m før springet.. vente indtil hesten er afslappet (den skal ikke stå og sove, men i ved hvad jeg mener) og så trave frem mod springet. Det gjorder jeg i starten af hver gang jeg sprang på ham, for at fortælle ham at det var HVER gang jeg bestemmte farten.
    - det har han så lykkelig glemt og fiser hen mod springene nu. Så det skal jeg i gang med igen


Kommentér på:
Når hesten løber mod spring.

Annonce