{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Overgang - galop til trav.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har det problem, at når jeg sætter Thor ned i trav, laver han en meget bumpende overgang, og så LØBER han bare videre i trav ._. knap så elegant i et dressurprogram.
Hvis jeg bremser ham lidt op, går han bare i trav, altså, jeg kan ikke sænke tempoet i galoppen, uden han går i trav. Samt i overgangen, leger han giraf og glor på skyer.

Hvad gør man mod det?

Og vil lige sige med det samme, at svar som hjælpetøjler nægter jeg. Bruger under ingen omstændigheder hjælpetøjler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overgang - galop til trav..
  • #1   9. sep 2008 Når den falder i trav, hvis du laver en halvparade for at sænke tempoet i galop, tyder det på den ikke er stærk nok, men som man siger øvelse gør mester og træning, træning, træning, så burde det blive bedre.

    At den nærmest falder forover i trav er samme problem, den mangler muskler og i stedet for at lægge vægten på bagparten, ryger det hele på forparten og så tipper man forover.

    Men husk at gøre det med konsekvens


  • #2   9. sep 2008 Du kan nok have ret i det med musklerne. For han er fejlredet hos tidligere ejer (er blevet savet til biddet, med skarpt bid), og nu kræver jeg så at han selv søger ned, og bruger bagparten.

  • #3   9. sep 2008 Det kan godt være det er mig der er lidt en tumpe til det, jeg må bare træne ;b for tror ikke han mangler balance, for det har vi trænet meget. Da jeg startede med at ride ham, havde han nemlig ikke balance. Og der kunne man ikke få ham til biddet, eller sidde særlig godt i sadlen ;b

  • #4   9. sep 2008 hi hi der er desvæære ingen nemme løsnniger på at ride så øvelse vil være mit bud smiley

  • #5   9. sep 2008 Iris : Nå, så nu siger du jeg ikke kan ride? Undskyld, jeg vil mene du måske bør se mig ride, før du udtaler dig om det.
    Og desuden får jeg undervisning, men det kunne være nogle havde nogle gode tip.


  • #6   9. sep 2008 træn, træn, TRÆN
    det problem har min hoppe også haft og hun kan stadig finde på at gøre det nogle gange...
    det skal bare trænes indtil hesten forstår at den skal ned i AFSLAPPET trav
    held og lykke med træningen smiley


  • #7   9. sep 2008 Chiara&Suz : Jo tak ;b jeg træner løs her.. :b

  • #8   9. sep 2008 Halveparadere er nok svaret på dit problem.. Du skal simpelthen få lagt en masse halveparadere ind i din træning.. start evt i trav.. da det sikkert er nemmeste for den.. efterhånden kan du lave gode og pæne overgange.. Når den er stærk nok.. kan du gøre det samme i galoppen.. smiley jeg har næsten lige været til stævne hvor der stod i min kritik at jeg lavede gode overgange.. smiley og det er gangske enkelt fordi halveparaderne er vigtige.. smiley

Kommentér på:
Overgang - galop til trav..

Annonce