{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

ridning af nytilredet meget tung hest. {{forumTopicSubject}}

er der nået jeg skal age hensyn til?
han er meget doven, og gør det han selv vil.. meget langsom balade, men han er jo sindsygt stærkt..
han er tilredet på 3 rings bid, og rider han er 3 delt did...

overvejer at sætte skarpere bis på igen, men hvordan kan han få noget mere go i ham? han bliver kun brugt til hyge ridning..

han er forresten en belgier shire blanding..
håber ikke jeg fik det skrevet for indviklet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridning af nytilredet meget tung hest.
  • #1   6. dec 2008 ALDRIG smid et 3 ringsbid på hesten, slet ikke en ny tilredet.
    Den skal lære at stoppe for dine signaler med alm. bid, hvis ikke den gør det nu lære den det jo aldrig.

    At den er tung har ikke nogen speciel betydning.
    Ang. go kan du give ham noget foder med mere energi i eller lære ham et ordentligt fremmadsignal.
    Han kan også være en af de heste der bare har et roligt tempo og ikke er nogen energi bombe (:


  • #3   6. dec 2008 Tag det stille og roligt og lær den små signaler...

  • #5   6. dec 2008 jeg har ikke tilredet ham, har lige fået ham hjem fra udlån.. gav dem også to delt muffe bid med, men er åbentbart ikke blevet brugt..

    rider selv med 3 delt, men han er ikke god på det...


  • #6   6. dec 2008 og han får foder til heste i hård trænning pga energi, men ngenvirkning..

  • #7   6. dec 2008 Mener du med ikke god? (:
    Hvis han ikke reagere på dig er det fordi signalerne ikke er indlært ordentligt, også må du jo hen og lære ham dem.


  • #8   6. dec 2008 han reagere selvfølgelig på ben og bid.. men ikkepå samme pga han har han egen vilje.. men vender bare hvis det er det han vil..

    forresten det er min heste, men min opstalder som rider ham smiley
    han skulle bare spørge til råds..


  • #9   6. dec 2008 Hvis han vender rundt er der nok en grund til det skal du se (:

    Maja vender tit rundt når vi er på tur og hvorfor? Jo, hun ved hvor hjem er og at hjem betyder mad.

    Så må jeg jo så lære hende at hun ikke får lov til at komme hjem og få mad før jeg giver hende lov og vi er færdige.


  • #10   6. dec 2008 jamen det er ikke kun hjem til stalden.. det er alle vejne.. ud på det mark, ud på vejen, til stalden.. alt hvad han synes er spændende.. og værsgo at holde han.. han er så sød sød hvis der er en gående med på tur.. også selvom man går et stykke fra ham..

  • #11   6. dec 2008 og jeg spørge mig til de bedste råd..
    jeg ved da godt jeg skal lære ham det, me nhvordan bedst muligt, uden en dårlig oplevelse..


  • #12   6. dec 2008 Hvem pokker tilrider deres hest på et skarpt og hårdt bid?
    Uvidne mennesker bør holde sig væk fra sådan noget.

    Træn den fra jorden hvor den lærer diverse signaler og før det så videre til ryggen. Dette kræver så også at du ved hvad du laver som alt andet gør..


  • #13   6. dec 2008 Puha - nej aldrig skarpe bid !!
    Det bliver aldrig godt i sidste ende alligevel - fordi hvad nu hvis du putter en skarpere bid i og når den så heller ikke vil reagere på det hvad så??

    - Drop bidet , eller rid med et 3delt bid . og så rid på en lukket bane (Hvis det er muligt) og så simpelthen sørg for at lære ham signaler kun med ben og sæde - en hest skal ikke reagere for et bid - det kommer nok til at tage lidt tid smiley


Kommentér på:
ridning af nytilredet meget tung hest.

Annonce