{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Vænnes til hackamore, hvordan?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har langt om længe fået købt mig en hackamore med korte stænger.

Sådan en her : horze.dk/ product_info.php?produ...13105&n=M1

Nu er mit spørgsmål så, hvordan vænnes han til det??

Han kan nemt styres i grime og reb på marken, men det kniber med at kunne holde ham hvis hans temp. stiger på tur. Kun derfor skal jeg bruge hackamore, lige pt rider jeg med bid men vil gerne blive fri for det.

Jeg har en ide om at i starten vil det være en ide at ride ham lidt på marken eller i roundpenen til han vænner sige til den.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vænnes til hackamore, hvordan??
  • #1   11. jan 2009 Jeg lagde den bare på og så red jeg...

  • #2   11. jan 2009 Start med at skridte, og lav en masse parader. Husk at giv efter, ligesom med alt andet når hesten gør det rigtige.

    Bare tag det stille og roligt, så skal det nok gå smiley
    Held og lykke!
    V.h Lærke


  • #3   11. jan 2009 Ja hvis du aldrig har haft en hackamore på din hest og du er nervøs for hvordan den vil ta det så start med og trække en tur med den i hackamoren. Lav parader osv... så sæt dig op hvis det går godt og skridt rundt og gør det samme - parader osv. Når det hele køre og hesten reagere som du ønsker så kan du sætte tempoet op =)

    Det er sådan jeg ville gøre det =)


  • #4   11. jan 2009 Jeg har aldrig haft hackamore på ham før, men han reagere jo fint med grimen.

    Det jeg er lidt nervøs for er hvis jeg bare smider den på ham og han bliver lidt hissig på tur og jeg så tager lidt ved, så ved jeg ikke hvordan han vil reagere. Nu plejer han at være rimelig okay i hovedet men man ved jo aldrig når det er noget nyt.


  • #5   11. jan 2009 Det burde ikke være et problem, men hackamore er ikke det samme som grimen. Hackamoren lukker jo lidt for luften, og giver et helt andet tryk på hestens næse end grimen gør. De fleste heste siger intet til hackamoren, men har oplevet enkelte der er brændt af da der blev taget i tøjlen. Men prøv og gå med ham først, og så ta ved, så finder du hurtig ud af hvordan han reager, og du er ikke i fare hvis du går ved siden af ham imens. Hvis du kan holde ham i grime på tur, så kan du helt sikkert også i hackamore, det er kun et spørgsmål om hvordan han tger det med luften =)

  • #6   11. jan 2009 okay, det vil jeg prøve.

    Min den anden er også forsøgt med hackamore og det kunne han slet ikke acceptere, han havde nær fået held til at vippe mig af. Derfor lidt mere forsigtighed med ham her selvom han er meget mere vant til alt muligt.


  • #7   11. jan 2009 Det er altid godt og udvise lidt forsigtighed frem for at komme til skade. Og de 5 - 10 minutter det tager og gå turen med hesten og se hvad den siger, kan spare en for meget =)

  • #9   12. jan 2009 har ikke lige læst de andres kommentare men jeg vil mene at du skal tage hesten på banen med hackamoren på og så gå lidt ved dens skulder og holde tøjlen somom du red. Så skridter du rundt og drejer både imod og væk fra dig, stopper, bakker og evt traver. Så kan du sætte dig op og lave det samme!

Kommentér på:
Vænnes til hackamore, hvordan??

Annonce